/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Laptop keyboard problem
Fra : bhermann
Vist : 353 gange
100 point
Dato : 08-12-14 23:17

Jeg har en laptop, hvor 3, E, D og C på keyboardet pludselig er holdt op med at virke - meget mystisk - nogen ideer?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-12-14 23:26

Har du spildt cola eller rødvin i det?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 08-12-14 23:45

Sidder tasterne som de plejer eller er de løsere end de øvrige? Har du prøvet at vende det på hovedet og ryste skidtet ud, husk med slukket maskine. Alternativt skal du skifte tastaturet.

Kommentar
Fra : bhermann

Dato : 08-12-14 23:54

Havde jeg bare spildt cola, så var der en forklaring
Den del af mellemrumstasten, der sidder under C har drillet et stykke tid, måske er der en sammenhæng. Hsr rystet og blæst og haft de enkelte taster af for at blæse og rense, men lige meget hjælper det.
Det er en HP Pavillion G6 - kan man skifte tastaturet på sådan en selv? Hvor får man fat i et? Hvad koster det?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-12-14 06:58

Haft tasterne af? Jeg har selv prøvet at skifte nogle taster på et tastatur og det syntes jeg faktisk var noget rigtig biks. Der er nok ingen vej udenom et nyt tastatur. Prøv at søge på nettet, der kan du garanteret finde både tastatur og vejledning til udskiftningen. Et tastatur er ikke det sværeste at skifte. G6 er måske ikke nok til at finde det helt rigtige tastatur, der må være noget mere.

Kommentar
Fra : bhermann

Dato : 09-12-14 19:19

Fandt nogle videos, og jeg tror godt, jeg kan skifte det selv.
Modellen er G6-1303eo - men det er jo en jungle at finde et keyboard det rigtige sted - nogle gode bud på sted og pris?

Kommentar
Fra : bhermann

Dato : 09-12-14 19:22

Findes der nogle elektronikbutikker i København - a la Asien , hvor man henvender sig ved "stalddøren" og så finder de lige det rigtige keyboard?

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 100 point
Dato : 09-12-14 23:32

Hej
Prøv her: http://shop.notebookonline.dk/tastatur/hp/g6-1305/model.aspx
Jeg fandt ikke lige model 1303, men send evt. en forespørgsel via E-mail. til dem.

Godkendelse af svar
Fra : bhermann

Dato : 11-01-15 12:57

Tak for svaret Brassovitski.