/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Rippe en DVD
Fra : o.v.n.
Vist : 500 gange
200 point
Dato : 23-11-14 17:49

Nå ja det foregår sikkert på samme måde som at rippe en CD men hvilket program er den bedste til formålet?
De rippede film skal gemmes i mp4 format og have en kvalitet som gør sig på en 50" skærm, så kan jeg nemlig streame filmen til mit TV uden at have en skive i DVD afspilleren.
Kan et gratis program klare opgaven eller skal muldvarpen frem i lyset for at få en god kvalitet?

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 23-11-14 18:41

jeg bruger DVD Shrink
Her er der mulighed for at fjerne uønskede sprog og andet

http://downloadsf.com/dk/downloads/68046?gclid=CJDv1q2ikcICFSrjwgodZHUAoQ

anuarak

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-11-14 19:03

Jeg bruger http://www.multipelife.com/free-dvdaid betalingsversion som er super til H.264 HD Video (mp4). Hvor meget den gratis version kan, ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-11-14 19:05

Er det nu også LOVLIGT...
http://www.kandu.dk/spg172413.aspx
Skal gerne undervise dig..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-11-14 19:13

Citat
jeg bruger DVD Shrink
Her er der mulighed for at fjerne uønskede sprog og andet

http://downloadsf.com/dk/downloads/68046?gclid=CJDv1q2ikcICFSrjwgodZHUAoQ

Det gemmer/ konverterer ikke til MP4 - det krymper kun og så kan man fravælge sprog og andet.
Med hanbrake kan du både have tekster og lydspor indbygget i selve MP4 filen, med eller uden valg af både det ene og andet, men som jeg skrev i det andet spørgsmål, så kan det drille - men ikke mere en det tager 2 minutter at forklare, så alle kan forstå det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-11-14 19:15

NB; hos mig tager det ca 10 minutter om at rippe en dvd der har format - til at blive afspillet på mit 46* skærm - og kan nogen se forskel, så er de SUPERMAND.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-11-14 19:16

Citat
Er det nu også LOVLIGT
hvis ikke man spørger får ikke et nej
Lovligt: Både ja og nej, det hedder vist i loven at man skal spørge rettighedshaver før man ripper, men man skal ikke spørge før man ripper en CD hvis alle som ville rippe deres DVDer spurgte om lov så skulle der vist ansættes en del medarbejdere kun til at svare på disse spørgsmål.
Det er til privat brug i min egen husstand så jeg vil i dette tilfælde rippe uden at sørge, i princippet er det vel ligegyldigt om jeg skal lægge skiven i afspilleren eller nøjes med at klikke på nogen knapper for at afspille fra computerens harddisk, det rettighedshaverne frygter er at videofilen deles, jeg vil ikke dele med nogen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-11-14 19:22

Kan ikke mere i dag, sidder med en ´satans´ migræne jeg ikke har haft i mange år og kan dårligt se hvad jeg skriver, men skal gerne lave en video af? hvordan jeg ripper til stort tv I morgen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-11-14 20:11

Tak for tilbudet om en video, filmen skal streames over hjemmenetværket og mp4 er det format som mit TV klarer bedst, jeg gider ikke trække et hdmi kabel hver gang jeg vil se en film

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-11-14 23:04

Øhh måske et nyt spørgsmål men hvad med den danske tekst på udenlandske DVDer? Følger den med over eller skal man gøre et eller andet for at få dansk tekst på videofilen?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-11-14 09:19

Ja, på det jeg linker til....

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 200 point
Dato : 24-11-14 14:36
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-11-14 02:03

Citat
Det bliver ikke bedre i dag
det behøver ikke blive bedre, flot lavet

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-11-14 02:05

Tak for svaret mig-selv. Jeg prøver med Handbrake den kan også bruges på min Linux Ubuntu, det er ikke sikkert at forsøgene bliver lige med det samme så bør over med mig hvis jeg spørger ind til programmet i løbet af den næste måneds tid

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-11-14 08:52

Du kan også bruge programmet Formatoz det er rimeligt nemt at bruge, det har dog til tider svært ved at kunne kode tekster ordenligt eller slet ikke.
Det eneste du bare skal huske er at få styr på bit/ framerate og billedstørrelsen (mindst 1500/ 25/ 1280X), så kan det næsten ikke gå galt, så er det ellers bare med at finde ud af alle de andre ting og sager der følger med de programmer, hvor det meste ikke bruges.
Du kan dog komme ud for at en film ikke kan vises i fuld format, det er fordi der er sat ´kanter´ på filmen, men det kan hurtige klares.
Dette kan også rippe dvd:
https://www.dropbox.com/s/vwrzssr062xdg3h/Xmedia%20Recode%20-%20Besk%C3%A6r%20en%20film.mp4?dl=0

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-11-14 09:05

Forresten kan du altid lægge/slette ekstra tekster og lyd på visse film det tager kun et par minutter, brug:
http://www.alexander-noe.com/video/amg/
eller
Anbefaler version 2,2,0 Turn it on again, en af de lidt ældre udgaver:
http://www.videohelp.com/tools/MKVtoolnix

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-11-14 09:22

Der kan forresten også være problemer med kopi-beskyttelse, så skal du bruge programmet DVD shrink som linkes til lægere oppe.
Det er forresten godt at teste om samme, før man går igang med at rippe og pc går i sort eller lukker ned
http://spic.dk/index.php?view=2271416903671

Kommentar
Fra : Klaudi