/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar hp papilion
Fra : maxima51
Vist : 588 gange
50 point
Dato : 16-11-14 09:21

Sort skærm.Min pc har fået sort skærm.Jeg har prøvet,at tage batteri ud ,og sat i igen efter 10 min.
Den startede lige op,men gik ud igen.
Der er sort skærm,og trådløs indikator lyser rød. Har tænkt på,om det evt. kan skyldes batteriet,jeg kører konstant med strømforsyning.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-11-14 09:35

Tag batteri ud
Hold startknappen i 10 - 15 sekunder

Sæt strømforsyning til og prøv at starte den.

Virker det - så sluk og sæt batteriet i
Sæt strømforsyning til
vent 10 min
start computeren

Kommentar
Fra : clou

Dato : 16-11-14 14:29

Har du prøvet din strømforsyning på en anden enhed, måske er det den der er noget galt med!

Jeg har på et tidspunkt taget mit batteri ud, pakket det ind i et viskestykke, derefter ½ - 1 time i fryseren - når du tager det ud igen, skal du straks tage det ud af viskestykket, derefter lade den få stuetemperatur (for at undgå kondens), sæt den i igen.

Det var et råd jeg fik herinde for et par år siden, det har hjulpet flere!

Clou

Accepteret svar
Fra : CiviC

Modtaget 50 point
Dato : 19-11-14 23:43

Er der nogle lamper der blinker? Evt. caps lock?
HP maskiner har det med at blive meget varme og ofte sker der det, at lodningerne omkring chippen til grafikkortet bliver dårlige. Sørg altid for, at der er fri adgang til blæseren og sæt aldrig PC'en på en dyne eller lignende. Trykluft på dåse er altid godt en gang i mellem.

Hvis du slet ikke kan få gang i den, er det lykkedes mig med denne løsning. (Caps lock indikerede, at CPU var defekt, men udskiftning virkede ikke, så det var "last change" inden lossepladsen):
https://www.youtube.com/watch?v=7MMyC3eAzTI

Nogle foreslår også at hele MB lægges i ovnen, men her kan du styre præcist, hvad der skal varmes op.

Sørg for, at du har noget nyt kølepasta, du kan smide på inden køleren sættes på igen.
Hvis det er en DV6, kan du se her, hvordan du skiller den ad: http://www.insidemylaptop.com/disassemble-hp-pavilion-dv6-laptop/
Ellers findes der mange guider på nettet, men de fleste Pavilion'er er bygget op på stort set samme måde

Mvh
CiViC

Godkendelse af svar
Fra : maxima51

Dato : 20-11-14 08:31

Tak for svaret CiviC. Det lyder meget logisk,jeg vil prøve,at åbne maskinen, til dit spørgsmål,om der er nogle lamper der lyser.Det er kun netsøge lampen,og den lyser rød.