/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Kan kopi-patroner ødelægge en HP printer
Fra : guenter
Vist : 697 gange
100 point
Dato : 08-11-14 12:35

En af mine venner købte kopipatroner til lidt over ½ pris af de originale. Printeren virkede ikke med kopi patronerne, så han købte et sæt originale, men printeren virker stadig ikke. Skal han bare kassere printeren? eller er der nogen, der har prøvet det og har en løsning? Jeg har selv en HP trådløs printer, men har altid brugt origiale patroner (da jeg ikke er særlig modig .

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-11-14 13:12

Tja noget tyder på at printeren slet ikke virker, eller at ham ikke forstår at sætte patronerne rigtigt i.
Specielt skal man passe på at de ikke tørrer ind inden man tager dem i brug, og at kontakterne sak være helt rene,

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-11-14 13:24

Har han prøvet en dyse rens? Det skulle være en option i printerens egenskaber.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-11-14 13:34

Dit problem lyder nøjagtig som noget jeg har oplevet, nu køber jeg altid originale printerpatroner til mine HP printere, jeg fik aldrig printeren i gang igen, jeg købte en ny HP som nu har virket i over 6 år og printer uden problemer med originale patroner, så dyre er originale patroner jo heller ikke når man holder øje med tilbud og har et mindre lager af tilbudspatroner at det kan betale sig at spare lige der

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-11-14 13:56

Og hvis der stadig var garanti på printeren, er den nu røget, med brug af kopipatroner.

Jeg havde også endgang en HP printer med fælles farvepatron,
når en farve løb tør, skulle hele patronen udskiftes.

Nu bruger jeg Cannon printer med originale patroner, en for hver komplementær farve,
plus sort og ekstra stor sort patron, det dækker mit behov og kan anbefales.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-11-14 14:44

Æeh.. Jeg indrømmer blankt at jeg har ødelagt adskillige billige printere ved at skifte såvel kopi- som originale patroner ud

Problemet (..ved billige printere ..og det er de snart ALLE sammen) er, at der ikke skal skubbes meget til selve printerslæden ved udskiftning af patroner, før hele printer-styremekanismen (fysisk) er ødelagt!

Sikkert samme problem!

Køb en ny printer
</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 100 point
Dato : 08-11-14 19:29

Jeg har en HP psc 1217, jeg kan ikke huske hvor gammel den er ( gammel er den), jeg har aldrig brugt kopi-patroner, men jeg har i mange år gen-fyldt patronerne.

Et sæt originale patroner har kunnet genfyldes 4-6 gange.

Jeg har et par gange oplevet, at den ikke har villet printe ordentligt, men da har det hjulpet, at rengøre blækpatronerne.

På billedet her står der, "RENS IKKE HER", vedr. dyserne, men dem har jeg altid sat i blød i et eller andet, som jeg har købt samme sted som jeg har købt blæk (husker ikke hvad det hedder, mener der er noget alkohol-noget): http://www.printerpatroner.dk/shop/hvordan-renser-jeg-4221c1.html

Dér hvor der står "rens forsigtigt" rengør jeg med et viskelæder.

Jeg mener, at jeg fandt ud af det vi af en vejledning jeg fandt på nettet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-11-14 23:55

Jeg bruger "uoriginale" (jeg tror nemlig ikke de er så uoriginale endda) og det er til min Canon faveblækprinter og min Brother sort/hvide laserprinter.
Min gamle Canon kørte også med uoriginale patroner.
Jeg køber hos inkpro og billigmedien

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-11-14 11:46

Jeg bruger kun uoriginale printerpatroner til min Canon MG 5350 og det gjorde jeg også til min forrige Canon printer Pixma 4200 som blev skiftet ud fordi jeg ville have scanner i printeren.
Jeg bruger patroner fra billigmedien. Jeg har aldrig haft problemer p.g.a. de uoriginale patroner.

Godkendelse af svar
Fra : guenter

Dato : 09-11-14 12:57

Tak for svaret Troldepige.
Det er svært at vælge hvem, der skal have points, men det handler jo om HP printer. Her er et svar hvor originalpatroner kan rumme kopifarve, så det kan vel ikke være bedre. Selv har jeg også OKI C3200 laser, Brother HL og HP LaserJet som alle kører på uoriginale farvestoffer.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 09-11-14 14:14

Velbekomme