/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
video converter
Fra : kivi
Vist : 353 gange
100 point
Dato : 23-10-14 18:49

jeg har hidtil brugt freemake video converter til lave videoer med men nu kunne jeg godt tænke mig at prøve andre gratis video converter så er der nogen gode forslag

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-10-14 19:44

Det afhænger helt af hvilken slags video,duskal have konverteret.

Noget af det mest universielle gratis er "super"

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-10-14 20:53

Handbrake
MEN igen hvad og til hvad? vil du lege med = den må du hellere komme ind på før eller siden
Formatoz kan det hel, næsten - XMedia Recode kan nogenlunde det samme, men lidt mere end OSV

Handbrake er det hurtigste, men kan kun klare 2 formater MKV og MP4

Samt du skal forstå at når du omkoder film, kan der gå kvalitet tabt - ikke altid at det kan sés, men det kan måles??? med programmet Mediainfo - eller bare højreklik på filen og VIS INFO
https://www.google.dk/search?q=Mediainfo&hl=da&gbv=2&tbm=isch&oq=&gs_l=

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-10-14 20:58

Og ENDELIG - lad være med at gemme klippet som AVI, det er et gammelt og ´døende´ codecs som mange stadig holder i live.
Gem også i original FRAMERATE - ellers hacker filmen/ eller kan gøre det og det er det værste ´lort´ man kan se på, hvis det kunne have været undgået.
Bare se på alle de film der ligger på TUBEN og når man afspiller dem, ser det ud til at de pludseligt tager 2 skridt frem og...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-10-14 21:02

Citat
til lave videoer med

Skal du have et særdeles godt og ´begynder´ venligt redigerings program så anbefaler jeg dette:
http://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/product/taw5_feature.html
Skriv en PM og du må få det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-10-14 21:19

Gammel side, men stadig ´gyldig´ for begyndere.
http://www.abmedia.dk/video/redig.htm

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 24-10-14 10:11

det som jeg bruger den til er at brænde en video af det som jeg har optaget med min video det som fulgte med synes jeg ikke om derfor

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 24-10-14 11:52

Windows Movie Maker kan det du ønsker og er måske allerede på din computer
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/features/movie-maker

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-10-14 08:52

Hvis du vil lave dvd´r så dette sikkert et af de hurtigste og nemmeste - bare smid dine klip over i programmet og klik dig igennem - mener der følger ´brænder´ med i samme pakke.
http://sourceforge.net/projects/avstodvd/

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 27-10-14 09:57

Tak for svaret o.v.n..