/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Små biller der stinker i soveværelset.
Fra : hapse
Vist : 1280 gange
100 point
Dato : 14-09-14 01:33

Hej med jer.
Jeg har siden juni/juli begyndt at få besøg af biller i mit soveværelse. Jeg har boet i min lejlighed i omkring 3 år nu og det er første gang jeg oplever at disse biller dukker op.
Når jeg dræber dem ud lader det til at de i selvforsvar udskiller noget der stinker.
Jeg forstår slet ikke hvor de kommer fra, finder ca. 3 stykker hver aften i min seng og jeg har prøvet at støvsuge grundigt under min seng og skifte sengetøj jævnligt men de bliver bare ved med at dukke op :(

Fandt et andet spørgsmål som "ans" havde stillet hvor det lader til han har haft samme problem. Jeg kan bare desværre ikke skrive til ham da han kun modtager beskeder fra favorit brugere
http://www.kandu.dk/spg48704.aspx

Har uploadet et par billeder af bæsterne.
http://i.imgur.com/wuooP9y.jpg
http://i.imgur.com/k5S7rOH.jpg

Tak på forhånd :)

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 14-09-14 02:54

Jeg synes det ser ud som klannere.Søg på google så er det mange råd og foto.
alimak

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 14-09-14 13:58
Kommentar
Fra : hapse

Dato : 14-09-14 15:55

@Alimak
Har kigget meget på klannere men synes ikke jeg kan finde en der ligner præcis de biller jeg har.

@katekismus
Ved ikke helt om man kan kalde den helt ny mere men kigger lige på det alligevel da den faktisk kun er omkring 1 år gammel.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-09-14 10:02

Her kan du læse om husklanner
http://www.dpil.dk/dpil2005/pdf/husklan2009.pdf

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-09-14 12:33
Kommentar
Fra : hapse

Dato : 15-09-14 23:44

@katekismus
Jeg tror ikke det er en husklanner da de max har været 3 mm dem jeg har besøg af og jeg tror ikke det er en lysolbille da det overhovedet ikke ligner ;)

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 19-09-14 00:01
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 19-09-14 15:27
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-09-14 16:10

Er der ret fugtigt der hvor du bor?

Vi har haft lignende problemer, ikke med biller, men med bælte dyr, i et gammelt renoveret hus,
og vi har nu installeret en udlufter, som dem vi har i bruce kabiner,
den kører et par timer hver morgen, og det har reduceret antallet af skade dyr.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 20-09-14 12:34

Citat
Vi har haft lignende problemer, ikke med biller, men med bælte dyr, i et gammelt renoveret hus,
og vi har nu installeret en udlufter, som dem vi har i bruce kabiner,
den kører et par timer hver morgen, og det har reduceret antallet af skade dyr.

Var det ikke nemmere at sætte fælder op

http://da.wikipedia.org/wiki/B%C3%A6ltedyr

Kommentar
Fra : hapse

Dato : 20-09-14 16:16

@katekismus
Jeg har prøvet at sende en mail til anticimex
@rotw
se tidligere svar, jeg tror ikke det er klannere da jeg ikke kan finde nogen der ligner helt.
@svendgiversen
Nej der er ikke rigtig fugtigt, min lejlighed er på omkring 50 kvadratmeter og jeg har altid et meget stort vindue åben men det da ret vildt i havde bæltedyr ;)

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-09-14 16:59

Rettelse: Vore små hjemlige Bæltedyr hedder vist Bænkebidere.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-09-14 18:42

hapse, jeg fandt aldrig ud af, hvad det var for biller. Jeg tror det har/havde noget med årstid, vejr og vind at gøre. De forsvandt "af sig selv" på nær dem, der kom i støvsugeren
Insekter kommer for det meste udefra. Med åbent vindue, så kan insekter komme ind og det uanset om man bor i hus eller lejlighed på fjerde eller femte sal.
I stedet for at kvase den, så tog jeg et stykke vådt toiletpapir, lagde det over "billen" og så var den fanget. Lagde papiret sammen og skyllede det ud i toilettet. Ingen stank.

Du behøver ikke at installere en udlufter, som den svendgiversen bruger i sine "bruce kabiner

Men som sagt, de forsvandt, da årstiden ændrede sig.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-09-14 21:35

Mordere; man afliver da ikke søde danske biller ved at skylle dem ud i toilettet,
de skal jo bedøves først, ifølge nyt EU direktiv.

Og jeg mente selvfølgelig douche kabiner,

vi lærte ikke at stave rigtigt i den stråtægte,
og det hjalp heller ikke at jeg gik på samme kathedral skole som Anders F(j)og.

Vore bælte dyr er her fortsat, uanset årstiden...

Kommentar
Fra : hapse

Dato : 22-09-14 21:53

nå fandt ikke noget svar men jeg synes det lader til der bliver mindre og mindre af dem så katekismus kan få points fordi han har prøvet kæmpet hårdt for points ;)
@ans
Du er en mand der er svær at få fat på ;) kunne ellers være sjovt nok at få et navn på de bæster men ja ja.

Godkendelse af svar
Fra : hapse

Dato : 22-09-14 21:53

Tak for svaret katekismus.