/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
strømforsyning
Fra : ashkan
Vist : 539 gange
200 point
Dato : 27-06-14 08:38

Hej med jer
Jeg skal købe en ny strømforsyning til min stationære computer (DELL med Vista som styresystem).
Den jeg skal udskifte har modelnummer: FSP 250-60 Hen.

Når jeg leder på nettet, ser jeg flere med lignende nummer MEN hvor de sidste tre bogstaver ikke er de samme. De fundne slutter enten på GTV, GTA eller BTV. Mit spørgsmål er derfor:
Hvad står de sidste bogstaver for?
Hvilken betydning har de og kan strømforsyningen erstattes med en med andre slutbogstaver og i givet fald hvilke?

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-06-14 10:05

Kan du ikke bruge en alm. PSU, normalt er det jo standard størrelse,
så mon ikke du kan bruge en som denne?

Corsair CX430M - 430W PSU kr. 381,-
http://www.proshop.dk/Stroemforsyning/Corsair-CX430M-430W-PSU-2391354.html

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-06-14 10:12

Ellers må du en tur på ebay, der er der nogle!
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_mPrRngCbx=1&_nkw=fsp250+60hen

Såvidt jeg kan se så ligner det en standard PSU.

Kommentar
Fra : ashkan

Dato : 27-06-14 10:32

tak for svaret. men jeg vil gere vide hvad står det tre bogstaver for .det kan godt være for strømforsynings demission eller ampere eller helt nogen andet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-06-14 11:02

Kan det passe at det er størrelsen på blæseren

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-06-14 11:02

I specialmærker kan der være brugt strømforsyninger med specielle fysiske dimensioner. Men det er måske ikke tilfældet i din.
Tag strømforsyningen ud, og tag den med i en butik med computeløsdele. Så kan du hurtigt se om den, de kan tilbyde kan erstatte den du har.
Det du kalder amperene må være strømmen du mener. Den bestemmes ikke af strømforsyningen, men af computerens aktuelle forbrug. Men strømforsyningen skal selvfølgelig for de forskellige spændinger kunne give mindst den strøm,som skal bruges.
Derfor er det kun fint hvis der står en højere strøm (i ampere) på den nye forsyning.
Det får computeren ikke mere strøm af.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-06-14 11:05

ELLER hvor blæseren sidder på psu.
Prøv at google de nævnte navne og få vist billeder.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 27-06-14 11:39

Citat
men jeg vil gere vide hvad står det tre bogstaver for .det kan godt være for strømforsynings demission eller ampere eller helt nogen andet

Den du har er en 250watt og det kan da være ligemeget med de bogstaver, bare det er samme størrelse.

Denne på 430W er rigeligt til at erstatte den gamle med, det gør ikke noget den har flere watt,
det må bare ikke være mindre.

Corsair CX430M - 430W PSU kr. 381,-
http://www.proshop.dk/Stroemforsyning/Corsair-CX430M-430W-PSU-2391354.html

Der er BILLEDER her http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_mPrRngCbx=1&_nkw=fsp250+60hen

Godkendelse af svar
Fra : ashkan

Dato : 27-06-14 14:58

Tak for svaret Klaudi.men jeg stadigvæk ved det ikke hvad det bogstaver står for.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-06-14 16:53

velbekomme

Ski'e med de bogstaver, bare det er samme watt tal, forbindelser og størrelse er det ok