/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
acer 9810
Fra : janik
Vist : 361 gange
100 point
Dato : 20-06-14 01:36

Jeg sidder her og prøver at installere Windows xp på en acer
9810.
Den skarter fint op i bios og med installationen.
men når den skal til selve installationen af Windows er der
blå skærm jeg kan se at harddisken og dvd drev kører men der sker ikke
noget på skærmen ??

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-06-14 07:19

Den fætter har SATA harddisk, og der er ikke SATA driver på en XP skive.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-06-14 07:42

Altså skal der installeres en SATA driver. Er der ikke en recovery partition på maskinen så du kan starte gendannelse til den oprindelige fabriks opsætning?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-06-14 07:42

Iøvrigt får man jo tudet ørerne fulde af at XP er død, så hvorfor en XP?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-06-14 07:50

Citat
Iøvrigt får man jo tudet ørerne fulde af at XP er død, så hvorfor en XP?

Visse steder er man begyndt at kalde XP for "abandonware"

Kommentar
Fra : janik

Dato : 20-06-14 08:03

Fordi den gør det også med Windows 7 og den har ikke
driver til andre end xp .

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-06-14 08:14

Her kan du KØBE alt mulig til Acer: http://ez93.com/dl/acer-aspire-9810-windows-wont-boot.html
desværre ret dyrt, og husk du skal have den originale produktnøgle.

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 100 point
Dato : 20-06-14 08:17

Manual der beskriver recovery: http://static.highspeedbackbone.net/pdf/Acer_Aspire_9800_9810_Series_NotebookPC-UserGuide.pdf
Kig under "Restore and Recovery"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-14 10:43

Har du XP drivere til den acer 9810
https://www.google.dk/#q=acer+9810

Hvad har den kørt med før.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-06-14 10:53

Passer installations dvd med din pc´s cpu = 32/64bit.
Har du sat Bios til at Boote med DVD drev og disken som #2 boot-enhed.
Blå skærm plejer at være hardware fejl.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-06-14 11:30

Du kan også "bare" gå ind i BIOS og slå sata fra.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-06-14 11:32

Hmmmm!
Citat
Du kan også "bare" gå ind i BIOS og slå sata fra.

Og hvordan er det så lige at HD'n virker uden SATA??????? Kan man køre IDE/PATA på en SATA disk, ikke så vidt jeg ved, men jeg ved også langt fra alt.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-06-14 12:27

Citat
Du kan også "bare" gå ind i BIOS og slå sata fra.

Fredagshumor

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-06-14 12:31
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-06-14 13:13

Nej du slår ikke bare sata fra og det var også grunden til "" om bare. Nu kender jeg ikke den BIOS men den står formentlig på AHCI og den skal "bare" stå på ata.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-06-14 14:54

Hvis pc ikke er født med en SSD disk, så er det normalt at den står på IDE/ATA, det er kun med SSD disk at det kan betale sig at ændre på den funktion = over til ACHI.

Ellers bare nulstil din Bios, og det gøres også i Bios - kender ikke lige udtrykket, men man kan ikke gå glip af dét.

Godkendelse af svar
Fra : janik

Dato : 20-06-14 19:55

Tak for svaret Brassovitski.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-06-14 22:16

Lykkedes det at køre en renovering, eller kom du videre på anden måde.?