/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Flytte Google drev mappe til andet drev?
Fra : Brassovitski
Vist : 400 gange
100 point
Dato : 10-06-14 19:51

Hej
Nu er jeg godt nok i tvivl om Google drev mappen. For ikke så længe siden installerede vi Google drev på en maskine og fik drevet placeret på drev d: sådan at alle data bliver lagt under denne folder, og dermed synkroniseries med Google Drev i skyen.
Nu bøvler jeg med en anden maskine, og når jeg installerer Google drev oprettes Google drev mappen konsekvent under 'Dokumenter', hvordan får jeg den flyttet? Jeg har prøvet at lukke Google Drev programmet og flyttet mappen over, hvor jeg gerne vil have den liggende, men når jeg så starter programmet igen, kan det ikke finde mappen, jeg bruger så 'Find mappen' til at pege ned på mappen, men programmet brokker sig bare og skriver at det ikke er den oprindelige Google Drev mappe.
Er der nogen der kender en fremgangsmåde så jeg kan pege på den 'rigtige' mappe, på mit D: drev?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 10-06-14 21:12

Click on the Google Drive icon in your system tray (usually bottom right of your Windows task bar)
Choose Preferences
Choose Disconnect account, your Drive will be disconnected but your files will stay on your PC
Click on the Google Drive icon again
Sign in when asked, step through the set up until you reach screen 2 of 2 - then click Advanced setup
Click Change to choose the folder name and location - if you choose an existing folder it must be empty
Your files will now be re-synced down to your PC in this new location
Delete the old folder and files - if you want to.

ellr denne metode

An alternative method, without disconnecting your account:
Click on the Google Drive icon in your system tray
Choose Quit Google Drive
Now move the Google Drive folder within Windows Explorer to a new location
Restart Google Drive from Start --> All Programs
Google Drive will warn you that it can't find the folder, click on the Google Drive icon again and choose Error - Google Drive folder is missing
A window will open up, choose Locate folder and go find the new Google Drive folder.

http://gappstips.com/docs-tips/view/106/change-the-google-drive-default-folder

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-06-14 21:23

Tak for svaret Klaudi. He fandt selv lige præcis den beskrivelse på nettet.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-06-14 21:51

velbekomme