/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
win 8,1
Fra : kivi
Vist : 528 gange
100 point
Dato : 17-05-14 13:06

den 17-12-13 købte vi en ny bærbar til min kone den har ellers kørt upåklagelig men vil den have vi skal aktivere den og når jeg så prøver at activere den får jeg denne besked kan ikke activeres nu prøv senere , jeg har ledt efter et support nr jeg kunne ringe til men synes at kunne finde det men holder de lukket i weekenden så hjælp hjælp

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-05-14 13:12

Citat
kan ikke activeres nu prøv senere

Prøv at luk din firewall/ antivirus prorgrammer

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-05-14 13:13

Går ud fra at det Windows der skal aktiveres.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 17-05-14 13:27

Hvis det er Windows du ikke kan aktivere, så kig her, de er meget imødekommende

http://support.microsoft.com/contactus/#livehelp_contact

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 17-05-14 13:31

kontakt suporten hvor du har købt den
de kan hjælpe dig
jeg har haft en del bøvl med min HP
men de var flinke til at hjælpe mig hos HP
et års gratis soport

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 17-05-14 13:34

HP skider meget af deres eget software på som gør maskinerne sløve, bare se denne artikel, som er generel... måske derfor også

http://www.altomdata.dk/datatid/sandheden-om-bloatware?source=update&utm_source=IT-Update&utm_campaign=901b90b42d-IT-update+-+17-05-2014&utm_medium=email&utm_term=0_35acb11f6e-901b90b42d-277984261#

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 17-05-14 15:38

den forretning jeg har købt har indtryk at de ved mindre om pc en jeg gør

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 17-05-14 16:00

kivi
du skal kontakte det firma der lev. i DK
eks. Medion, HP, eller hvem det nu er

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-05-14 16:06

Du må da vide om det er Windows der skal aktiveres eller det MÅSKE bare er en KONTO hos selskabet du har købt den ved, som så ´lover´ dig en masse fordele.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-14 16:12

Måske mangler du en opdatering:
http://support.microsoft.com/kb/2885698/da

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 17-05-14 16:19

kivi
? hvem er det der har lev. computeren i DK

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-05-14 16:29

Citat
den 17-12-13 købte vi

En så ´gammel´ pc beder ikke om at blive aktiveret - det må være nogle prøve programmer du fik med da du købte pc - eller Virus, der vil lokke INFO ud af dig.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-05-14 16:30

Men stadig? hvad skal aktiveres?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 17-05-14 16:52

kivi skriver:
jeg har ledt efter et support nr jeg kunne ringe til men synes at kunne finde det

det er jo ikke nem at hjælpe, når du ikke oplyser hvilket firma der har leveret.
det jo en næsten ny maskine

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-05-14 17:07

Halløjsa. Det kan godt ske at Windows spørger om aktivering, hvis der er sket ændringer i hardwaren eller hvis en systemfil er beskadiget. Først vælger du aktiver via internettet, hvis det ikke virker, kommer der et tilbud om at aktivere pr. Telefon og et nummer du kan ringe til. Hvis ikke du får disse muligheder er det nok ikke Windows der skal aktiveres.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 17-05-14 17:43

det win 8,1 der beder om at blive activeret

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 17-05-14 18:21

du må da kunne oplyse hvilket fabrikat, det er

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-05-14 18:32

Citat
du må da kunne oplyse hvilket fabrikat, det er
Windows bliver produceret af Microsoft, altså må fabrikatet vel være Microsoft.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-05-14 18:34

Det er selvfølgelig PCén sprøgsmålet drejer sig om.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-05-14 18:41

Prøv lige at gå ind i ?? kontrolpanel/system og/system, der står om den er aktiveret, er den dét, så kan det være en patch fra MS du mangler, ellers mener jeg du kan slå den melding fra.

Du kan prøve at hente programmet SIW og gennem det, hente din licens og forsøge at aktivere den IGEN, den med hardware ændringer, har jeg ikke været ude for siden XP + XP Pro.

MEN IGEN men? er den købt med en fuld udgave af dit styresystem??, jeg kunne tænke mig at det var en prøve udgave = som dengang havde en løbetid på et ½ år og så skulle den aktiveres (passer med dine data/ dato).
Prøv at læs hvad du har KØBT og hvad det indeholder af software.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-05-14 18:46

NB. er det ikke oplyst i din købskontrakt, ville jeg tage en ALVORLIG snak med dem du har købt PC af, da det skal stå om det er ´PRØVE udgave ½ år´ eller permanent aktivering, da det kan gå ud over prisen på din pc = ved købet af den.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-05-14 18:55

Win 8 og 8.1 skal vist aktiveres inden for 30 dage.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-05-14 19:01

Citat
Win 8 og 8.1 skal vist aktiveres inden for 30 dage.

Ikke en prøve udgave = de fåés (eller har kunnet) med en ½ årlig licens og kunne downloades fra MS som ? prøve udgaver - og har spørger købt sådan en pc, VILLE JEG DÆLEME BROKKE MIG

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-05-14 19:02

DÆLEME

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-05-14 19:09

Citat
når jeg så prøver at activere den får jeg denne besked kan ikke activeres nu prøv senere

Kunne tyde på det er et gammelt product, som ikke eksisterer mere/ eller support er ophørt.
her der tale om en 90 dages udgave, men dem jeg selv har hente direkte fra MS havde en løbetid på ½ år, og der er sikkert mange herinde der har prøvet at hene Win8 den vej.

https://www.google.dk/search?q=win+8+trial+&hl=da&gbv=2&oq=win+8+trial+&gs_l=heirloom-serp.3..0j0i22i10i30j0i22i30l8.16957.16957.0.17815.1.1.0.0.0.0.94.94.1.1.0....0...1ac.1.34.heirloom-serp..0.1.94.PJ_v4qSTy64

Men kiwi, der findes mange måder at aktiver Win8 permanent, hvis ikke du finder løsningen selv.

https://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=win8+trial+activation&gbv=2&oq=win8&gs_l=heirloom-hp.1.0.35i39l2j0l8.3494.5553.0.7144.4.4.0.0.0.0.109.390.3j1.4.0....0...1ac.1.34.heirloom-hp..0.4.390.-Rzlp7Rr4Zk

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-05-14 19:14

Tjek om der er et ægthedsbevis på maskinen, det kan evt. Være gemt under batteriet. Hvis Windows er en fuld OEM version SKAL der være et ægthedsbevis på maskinen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-05-14 21:54

Ny maskine med win 8 eller 8.1 skal aktiveres. Og det kan du selv gøre på nettet, men det kræver at du ved hvordan det gøres. Ellers her

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/why-activate-windows

Eller ring; Danmark (45) 38 487 131

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-14 23:58

Du Har en gyldig licens ikke?
Du kan forsøge at skrive din nøgle i Kommandopkomt, sæt musemarkøren op i øverste højre hjørne af skærmen og i menuen som kommer frem klikker du på luppen (søg) skriv cmd, højreklik på søgeresultatet Windows Kommandopromt klik på Kør som administrator og et lille sort tekst vindue kommer, der hvor markøren står og blinker skriver du
Kode
slmgr.vbs -ipk
efterfulgt af din licensnøgle og trykker på Enter, luk vinduet og aktiver Windows ved at klikke på Aktiver der hvor du forsøgte før, fremgangsmåden er læst på Windowsfan.dk

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 18-05-14 07:41

det var dog en masse af ingenting jeg har fået at vide det er en ny hp jeg har købt og da den er født med win 8,1 og købt den 27, 12,13 i en expert hvor man har det indtryk at de er sælgere og derudover ikke aner hvad de går der efter jeg mener at når det er et microsoft produkt må det også være der at den skal activeres og hvorfor der er ikke installerede noget på den

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 18-05-14 11:53

ENDELIG KOMMER DU MED DE NØDVENDIGE OPLYSNINGER
da det er en HP computer, skal du selvfølgelig kontakte HP
det kan du gøre i morgen tel. 70202845

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-05-14 12:06

Computere der er født met styresystem (Windows) skal aktiveres, så den bliver tilknyttet ejeren............ Det er samtidig en rimelig garanti for, at den er helt ny.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 18-05-14 12:10

når du kontakter HP, skal du være klar med:
HP seriie NR
HP produkt Nr
hvis ikke du har dem på din kvitering, kan du læse dem på computeren
sluk computeren, vend den på hovedet, og tag batteriet at, det er nemt med en skyde clips,
og læs serie nr mm

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 18-05-14 12:18

HP har normalt et års gratis support, og de er meget hjælpsomme,
husk og registreret din comp kos HP

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 18-05-14 14:47

takker alle for en stor diskusion men da jeg ikke har fået noget ud af det annulere jeg spørgsmålet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-05-14 15:00

Ferik - eller bare et >> tag <<
Eks. Tag = dv6128eu som henviser til en ganske bestemt computer.

Det kunne være du fik mere ud af hjælpen, hvis du melder tilbage, og ikke bare siger
"duer ikke"

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 18-05-14 15:04

jeg kan godt melde tilbage jeg vil ringe til microsoft imorgen

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 18-05-14 15:05

hvorfor dog annulere
det er da klart hvad du skal gøre

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 18-05-14 15:12

? hvorfor SØREN annulere når du står midt i et ?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 18-05-14 15:15

jamen der er jo ikke kommet noget frem som jeg kan bruge der stopper jeg nu

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 18-05-14 15:49

mit tidligere svar
" når du kontakter HP, skal du være klar med:
HP seriie NR
HP produkt Nr
hvis ikke du har dem på din kvitering, kan du læse dem på computeren
sluk computeren, vend den på hovedet, og tag batteriet at, det er nemt med en skyde clips,
og læs serie nr mm"
HP kan hjælpe dig, hvis du vil tage imod hjælp

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 18-05-14 17:19

ferik har ret det er HP der skal hjælpe dig, da Microsoft ikke har noget med Computeren og hvad der er installeret på den, de skal have en gyldig aktivering som knytter sig til computeren som den er ved aktiverinen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-05-14 19:13

Bag på computeren er der et:

Produktnummer
Serienummer

Men der er også et TAG nummer
(som kan se sådan ud dv6128eu og som henviser til en ganske bestemt computer)

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 18-05-14 19:33

i de fleste HP computere finder du serie nr. således
tag batteriet af, og læs under det
sluk computeren, vend den på hovedet, og tag batteriet at, det er nemt med en skyde clips,
og læs serie nr mm

Annuller spørgsmålet
Fra : kivi

Dato : 22-05-14 16:34

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål