/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
g-mail
Fra : Dieter
Vist : 707 gange
100 point
Dato : 15-05-14 20:09

Jeg h ar en g-mail adresse som jeg troede !! at have lavet om på .
Men når jeg åbner gmail ikonen på min PC kommer den gamle adresse op.
Hvordan ændrer jeg mon det. ?

Jeg kunne også godt tænke mig at slette alt ! og begynder på en frisk.
Men hvordan gør jeg det ?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-05-14 21:08

Du kan så vidt jeg ved ikke ændre en gmail. Du kan lave flere ved at sætte noget foran for at lave nye. Max. 5.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-05-14 00:07

Du skal bare lave dig en ny gmailadresse, og så bruge den.
Glem den gamle. Men det er lidt dumt for gamle bekendte bliver vel ved med at sende til din gamle adresse.

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 100 point
Dato : 16-05-14 11:16

Du finder hvad du skal bruge ved at klikke på tandhjulet øverst til højre i Gmail, og vælg Indstillinger.

F.eks.

Ændring af dit brugernavn
Jeg vil gerne ændre det navn, som andre ser i mine beskeder og i Google Chat

Du kan ændre det navn, der er knyttet til din e-mail-adresse, men ikke selve adressen.

Gammel:

Nyhed:

Klik på tandhjulet øverst til højre i Gmail, og vælg Indstillinger.
Klik på fanen Konti.
Find den e-mail-adresse, som du vil redigere, i sektionen "Send e-mail som:".
Klik på Rediger oplysninger ud for e-mail-adressen.
I sektionen "Navn:" skal du angive dit nye navn og klikke på Gem ændringer.
Jeg vil gerne tilføje eller fjerne punktummer i mit brugernavn.

Hvis du gerne vil bruge en version af dit brugernavn med færre eller flere punktummer (.), skal du ikke ændre noget. Hvis dit brugernavn er "min.adrese@gmail.com", sendes meddelelser, der sendes til "minadresse@gmail.com" og "m.i.n.a.d.r.e.s.s.e@gmail.com", allerede til din indbakke. Få flere oplysninger om punktummer.
Jeg vil gerne ændre min e-mail-adresse.

Hvis du f.eks. vil ændre din e-mail-adresse fra wowfan@gmail.com til friluftsmenneske@gmail.com, skal du oprette en ny adresse.

Når du har oprettet en ny adresse, kan du overføre alt fra din gamle adresse for at gøre overgangen lettere.

Hvordan kan jeg overføre mine meddelelser?
Hvordan kan jeg overføre mine kontaktpersoner?
Se artiklen i Hjælp

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-05-14 16:31

Citat
Men når jeg åbner gmail ikonen på min PC kommer den gamle adresse op.

Du ved godt at Google ikke bruger/ understøtter Gmail Notifyer mere?
Ellers skal du gå ind i programmet og ændre din adresse = dér/ samt du skal først logge af din konto (i din browser).
Selv bruger jeg denne som ´besked bringer´.
http://www.gmailnotifier.se/

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 16-05-14 16:39

marken84
Hej,
når jeg åbner tandhjulet kommer der ingen rubrik "indstillinger" frem , kun "Internet indstillinger" !?!?!

mig-selv
Desværre er jeg ikke dygtig nok til engelsk for at finde ud af hvordan jeg skal bruge programmet.
Endvidere: jeg vil gerne slette hele molevitten Og starte helt forfra.
Men har endnu ikke fundet ud af hvordan jeg sletter Gmail !?!?!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-05-14 16:53

Citat
engelsk for at finde ud af hvordan jeg skal bruge programmet.

Det jeg henviser til, er på DANSK (brugerfladen) og kan hentes her:
http://www.gmailnotifier.se/download.php klik på INSTALLER

Den gamle gmail notifier skal du bare afinstallere gennem START/alle programmer/Google XXX

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-05-14 16:56

Citat
START/alle programmer/Google XXX

Der burde stå Gmailxxxx
Opsætningen af pro er meget simpelt, men spørg hvis du får brug for hjælp, programmet tjekker om dine oplysninger er OK, så det er bare gå til den.
Og vælg de ´første´ indstillinger som programmet anbefaler, så går det ikke galt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-05-14 16:58

Gmailxxxx = XXX står bare for et eller andet efter gmail.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-05-14 17:04
Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 16-05-14 17:33

mig-selv
Hej, du har åbenbart en god viden om emnet.
Jeg prøver om jeg kan komme til bunds med opgaven

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-05-14 17:48

Hej
Du kan selvfølgelig også sætte din Gmail konto op i Outlook, så du bruger Outlook som mail client.
http://www.setup-outlook.com/outlook2007gmail.php
Bemærk, hvis du bruger en POP konto, hentes dine E-mails ned i Outlook og slettes på serveren, jeg er i tvivl om, hvorvidt indstillingen i Outlook om at gemme en kopi på serveren virker på en G-mail konto. Alternativt skal Outlook kontoen sættes op som IMAP, så bliver emails liggende på serveren, og kun en kopi hentes ned i Outlook.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-05-14 18:08

Citat
Hej, du har åbenbart en god viden om emnet

Ikke mere end så mange andre, jeg fandt bare ud af at jeg ikke havde modtaget beskeder om nye mail gennem et par dage, og søgte et par minutter på Google, hvor det så kom frem at de ikke understøttede deres udgave af Notifier mere.
Og så hentede jeg den jeg linker til, og den er faktisk meget bedre - eneste ulempe er at man ´kun´ kan have én konto af gangen, men for mit vedkommende gør det ikke ret meget, da alle mine andre mails er sat til at videresende til min ´brugsmail´ og på den måde får jeg alt.

http://www.kandu.dk/Spg170232.aspx

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-05-14 19:03

Start din browser og vælg Log af (off)
Og log så på med din nye gmail.

Eller gå til kontrolpanel og klik på fjern programmer og slet google.
Genstart og hent en fin ny

Husk at du ikke kan lave om på din gmail - men lave en ny.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-05-14 12:49

Citat
Eller gå til kontrolpanel og klik på fjern programmer og slet google.
Genstart og hent en fin ny

Tror at spørger gerne vil have sit ´lille ikon/popup´ der viser at der er besked i indbakken.
Og det understøtter Google ikke mere, men det kan laves igen med http://www.gmailnotifier.se

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 26-05-14 10:09

Tak for svaret marken84.