/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
stor diskusion
Fra : kivi
Vist : 491 gange
100 point
Dato : 05-05-14 12:07

en forklaring søges jeg er lige blivet ringet op af en som var frusteret for hendes datter påstod at nemid var for besværlig at gå i banken med jeg ved godt at man på androin ikke skal bruge nemid men jeg mener ikke at man kan komme ind på andre måder hvad siger i

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-05-14 13:27

Der findes ikke andre metoder ? og dog - jeg kan logge ind ved at klikke på Log ind uden nøglekort, men ikke sende penge = kun sé.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-05-14 13:27

Man kan slet ikke bruge NemID på mobiltelefoner grundet slåskamp mellem producenterne og Oracle som ejer Java, til gengæld bruger man en app som er nemmere at bruge.
NemID er jo "besværlig" for at gøre det besværligt for forbrydere.

Ved at kigge på f.eks Danske Banks hjemmeside kan jeg dog se at de har anden metode for forretningskunder som alternativ til NemID, men det kræver så at man er en sådan kunde.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-05-14 13:30

Det afhænger af din datters pengeinstitut's selvbetjeningsløsning.

Nogle banker har 'alternative' løsninger i JAVASCRIPT ....istedet for JAVA og NemId.

Eks: http://www-2.danskebank.dk/Link/NetbetalingManual/$file/NetbetalingManual.pdf

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-05-14 13:31
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-05-14 13:46

Citat
Nogle banker har 'alternative' løsninger i JAVASCRIPT ....istedet for JAVA og NemId.

Det kan den private bruger ikke bruge til noget.

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 05-05-14 16:51

Jeg har Danske Bank og logger mig på netbank i min tablet med min dankortkode. Enkelt og simpelt.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-05-14 17:35

Jeg har Danske Bank, og kan godt gå ind på min konto med android, uden NemId. Det er først når jeg skal flytte penge, at den kræver en NemId kode.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-05-14 22:21

Jeg kan også gå i banken med min andoid tablet.
Både Nykredit og Danske bank.

Det varer nok ikke længe før NemId skrider ud på en sidelinje. Stakkels dem der købte konceptet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-05-14 07:03

LuffeA -> Som du kan læse af flere indlæg:
Citat
Det kan den private bruger ikke bruge til noget.

..bygger på en misforståelse; Det kan de altså alligevel !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-05-14 07:11

Ps. ..som ,læses kan af mit link:

Citat:

Systemkrav

Netbetaling er baseret på HTML og et serverside-scriptmiljø som f.eks. ASP.
Banken kan levere en sikkerhedskomponent i en ActiveX eller Java udgave, som kan
installeres på butikkens web server til beregning af butikssignaturer, se afsnit 4.4.
På købers side skal der anvendes minimum Internet Explorer 4.01 eller Netscape 4.06.

..og på Dansk: Det er udbyder webbutik eller bankens inplementation der afgør om der skal bruges Java eller ej. En version bygget på ActiveX og Javascript kræver ikke Java. Dette benyttede f.eks. Den Danske Bank og flere andre banker sig af under problemerne med NemId efter en Java opdatering tidligere på året.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-05-14 07:19
Kommentar
Fra : kivi

Dato : 07-05-14 07:42

det drejer sig om mor og datter hvor datteren påstår at kunne gå ind på morens konto og snage der

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 07-05-14 07:51

Efter kort tid logger bankerne og e-boks selv ud hvis der ikke er aktivitet.
Andre kan ikke gå i banken uden koder.

Undtaget er naturligvis folk fra Nets, som vist kan alt.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-05-14 08:27

Citat
det drejer sig om mor og datter hvor datteren påstår at kunne gå ind på morens konto og snage der

Sløv mor...............som bekendt kan man ved NemID bruge enten personnummer eller nummerkortets hovednummer, og derefter et selvvalgt password, har datteren hoved nok til at gætte det password da hun jo kender mor og nummerkortet ligger fremme kan hun komme ind.

Min afdøde veninde brugte et for hende let password til hotmail og det kendte jeg idet jeg havde hjulpet hende med at oprette den. Da hun døde overtog børnene den næsten nye bærbare som også var låst med kode, de ringede til mig for at høre om jeg kendte koden, det gjorde jeg så ikke, men 5 minutter efter ringede jeg til dem med et forslag, og ganske rigtigt var det den samme som hendes mailkonto

Ovenstående illustrerer hvor let det kan være at komme ind hvis man kender folks vaner.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 08-05-14 08:10

tak alle jeg tror vi stopper her vi kommer jo ikke længer jeg må hører support hvad de mener

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 08-05-14 08:11

Tak for svaret Eyvind.