/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Dagens spørgsmål.
Fra : vedikkealt
Vist : 780 gange
200 point
Dato : 29-04-14 12:09

Det her, må jeg have opklaret.

Lukker / låser du også toiletdøren, når du skal på toilettet, selv om du er alene hjemme.

Og hvis du gør - hvorfor ?

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-04-14 12:27

Det var hulme da et underligt spørgsmål - keder du dig så bravt så du absolut må spørge om noget?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-04-14 12:44

Gør det til en vane, ellers glemmes det en dag.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-04-14 13:03

Nej, kun hvis vi har gæster...

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 29-04-14 13:33

Ja, altid. Det er der ingen grund til, jeg kan bare ikke gøre hvad jeg nu skal på et toilet uden der er låst.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-04-14 15:55

Citat
Ja, altid. Det er der ingen grund til, jeg kan bare ikke gøre hvad jeg nu skal på et toilet uden der er låst.

Har det på samme måde. Her vil jeg være ene. Fundere over tilværelsen. Læse avis,eller "Alverdens fly i farver". (Har altid en bog liggende derinde).
Kort sagt: Forgyldt kvalitets tid.
Så er det også så dejligt,hvis telefoner ringer er konen nødt til at ta`den,da jeg er "optaget".

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-04-14 16:07

Vores T-dør kan kun låses udefra, og ja - det gør jeg altid.

Hjertet i døren er stort nok til at man lige kan få armen ud og låse.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-04-14 21:36

Har i dør i?!?!?!?
Jeg vidste der manglede et eller andet her

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 30-04-14 06:10

Jeg tænkte da spørgsmålet dukkede, at jeg har et lignende.

Hvordan hænger i toiletrullen op, jeg gør altid således at det frie papir svæver fra væggen mens andre hænger en ny rulle således, at papiret slasker ned ad væggen, og så er det ikke til at få fat i.
Hvis andre har været på tønden og sat ny rulle op kigser det næsten altid, og jeg vender straks.
Det samme med forbindinger af sår hvordan vendes rullen det er der mange der ikke forstår.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-04-14 06:45

Citat
Hvordan hænger i toiletrullen op, jeg gør altid således at det frie papir svæver fra væggen mens andre hænger en ny rulle således, at papiret slasker ned ad væggen, og så er det ikke til at få fat i.

Ind mod væggen hvorved man blot behøver at sætte en finger mod rullen når der rives af, det andet ser sjusket ud.
Jeg kender en ung pige som bruger en hel rulle om dagen, mon ikke at et bidet ville kunne tjene sig ind

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-04-14 11:15

Vores ruller sidder på en lodret pind, hvor der kan sidde 3 stk. oven på hinanden, i forskellig kvalitet.
Det er ligemeget hvad vej de vender.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-04-14 11:46

Citat
Hvordan hænger i toiletrullen op, jeg gør altid således at det frie papir svæver fra væggen mens andre hænger en ny rulle således, at papiret slasker ned ad væggen, og så er det ikke til at få fat i.

Det samme her,og det eneste logiske. Jeg vender også rullen,når konen har sat den i. Hun har i det hele taget,to store fejl,som jeg ikke kan vænne hende fra:

1. Lokumspapiret hænger med den frie ende,ned langs væggen.

2. Tøjklemmer på vores tøjsnor,bliver ikke sat i "hak",så de kan skubbes til side.

Så når jeg bliver tvunget til,at hænge tøj op,starter jeg altid med at sætte klemmerne "i hak",så de kan skubbes.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-04-14 18:08

Min toiletdør kan slet ikke låses
Men svar mig så vedikkealt:

1.) Hvorfor kigger de fleste mennesker på det lokumspapir de lige har tørret sig med?
..og hvorfor skal de lige kigge ned i 'tønden' før de skyller ud?

2.) Når folk har pudset næse: Hvorfor kigger de bagefter ned i papiret/lommetørklædet?
Sig mig: Ved de ikke, hvad der 'gemmer' sig?
</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Nul7

Modtaget 200 point
Dato : 01-05-14 09:19

Det var hulme da et underligt spørgsmål - keder du dig så bravt så du absolut må spørge om noget?

Han beviser bare, at han ikke ved alt.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 01-05-14 13:44

Citat
Hvorfor kigger de fleste mennesker på det lokumspapir de lige har tørret sig med?
..og hvorfor skal de lige kigge ned i 'tønden' før de skyller ud?

Se det er jo et helt anderledes relevant spørgsmål - det burde alle jo gøre...!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-05-14 07:52

marken84 ->

ad. 1.1) Der kan være fornuft i at kigge på det SIDSTE stytte papir man har tænkt at tørre sig med ..for at tjekke om der måske skal bruges et stykke til, men at tjekke HVERGANG inden pariret proppes i tønden?

ad. 1.2) Der er da ingen grund til at kigge i tønden før EFTER man har skyllet ud.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 03-05-14 08:08

Det med at kigge i tønden når man er færdig, er jo ikke så tosset endda, for der kan man tage bestik af en del af ens helbredstilstand.

Har man sunde kostvaner med mange fibre, så er det flydere - er de alle dykket, så har der været tung - og ofte usund mad på programmet.
Og farven er jo heller ikke uvæsentlig, da den kan afsløre en del forskellige indvendige defekter = afføringen bliver sort = blod i afføringen, og så vil lægen pludselig gerne kigge med også

Og nu vi er ved emnet, så skal ens urin jo gerne være lysegult, er det mørk gult drikkes der for lidt vand, og er der defekter i de regioner, kan der også være blod i ens urin, og her vil lægen så sjovt også gerne kigge med

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-05-14 07:33

Jeg kan forstå man er bekymret for helbredstilstanden hvis velbefindelsen halter, men ekspert i afføring bliver man ikke af den grund. Er man i tvivl?: Gå til læge.

Farve og konsistens kan have mange flere årsager end de du nævner vedikkealt. Eks. : Sort afføring behøver ikke betyde blod, men blot en jernrig kost og/eller farvestoffer i maden (rødvin, chokolade, kirsebær osv. ). Mørk gul urin behøver ikke betyde væskemangel, men kan være udskillelse af B-vitaminer fra kosttilskud, gulerødder, tomater og andre 'ting', som indeholder f.eks. betakaroten.
Så lad være med at kloge dig på din egen afføring
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 12-05-14 10:55

Tak for svaret Nul7.

Ja ... det er lige præcis et bevis på, at jeg ikke ved alt, og det er jo heller ikke - sådan lige et emne man kan tage op til frokost pausen, eller et fine middagsselskab.

Jeg takker alle, der har deltaget her

PS. Og forbeholder mig retten til, også i fremtiden, at stille - for andre måske mærkelige spørgsmål her på Kandu For spørgsmålet her viste jo trods alt, at jeg ikke var allene om at gøre mig tanker i den retning