/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Danske bogstaver på Bluetooth tastatur
Fra : Brassovitski
Vist : 449 gange
100 point
Dato : 26-04-14 12:18

Hej
Min kæreste har været så 'smart' at købe et cover med Bluetooth tastatur til hendes Lenovo Yoga (Android) tablet. Hun har købt det på E-Bay, og det virker sådan set udmærket, problemet er bare at det ikke kan skrive de danske bogstaver. Er der en mulighed for at ændre det, så at når man trykker på de taster, hvor de danske bogstaver normalt ligger, så skrives der også danske bogstaver i teksten? Det skal siges at det er umligt at finde ud af fabrikatet på coveret, da det er lavet i Kinaland.
Link til coveret på EBay: http://www.ebay.com/itm/Bluetooth-Keyboard-Flip-Leather-Cover-Case-For-Lenovo-Yoga-10-B8000-10-1-Tablet-/181391273410?pt=AU_TabletAccessories&hash=item2a3bc32dc2#ht_5943wt_1060

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-04-14 18:59

Al Lenovo laves i Kinaland......................for det er dem der ejer Lenovo.

Lenovo skærm"tastatur" kan frembringe andre tegn ved at holde fingeren på en "tast"

Eks. hold fingeren på e og du får muligheden for > é <

Måske kan det også gøres med bluetooth tastaturet.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 26-04-14 23:39

Citat
Eks. hold fingeren på e og du får muligheden for > é <
Virker ikke på en tablet.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 29-04-14 20:30

Jeg har en Lenovo IdeaTab S6000F med Android 4.2 Jelly Bean og 16 GB hukommelse

Den kan godt, og der flere taster med flerfunktion.

Det er vist storebror til min tablet, at din kæreste har.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 29-04-14 21:36

Hej Eyvind Jeg tror der skal være en eller anden app der styrer det, jeg ved bare ikke hvilken.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 01-05-14 10:21

Det her https://play.google.com/store/apps/details?id=com.apedroid.hwkeyboardhelper
ser lovende ud. det skal jeg lige have afprøvet i weekenden.

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-05-14 19:44

Tak for svaret Eyvind. Jeg har selv løst problemet ved hjælp af dette smarte program:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.apedroid.hwkeyboardhelperdemo

http://www.apedroid.com/android-applications/external-keyboard-helper
Efter installation af DEMO/gratis versionen gik det som en leg at få omdefineret tastaturet, nu skal vi bare til at eksperimentere med nogle af de andre muligheder, for at optimere det hele.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-05-14 21:25

Og Dansk ser ud til at medfølge, når man kigger i dit link 2