/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Genstart efter genstart
Fra : dabj
Vist : 749 gange
500 point
Dato : 23-04-14 23:34

Har opdateret fra win7 til win8 og derefter win8.1 og nu genstarter pc'en ca. hver 20 min.
uanset om jeg bruger den eller den bare står tændt.

Der kommer en helt lys blå skærm med beskeden "Der er opstået en fejl, og data bliver indsamlet, hvorefter vi genstarter pc'en" Der vises en voksende procentvis indsamlingen af ??data, og når den er på 100%, lukker pc'en ned og genstarter derefter (der er ingen fejlkode).

Ps. Der står noget med småt nederst på siden, som jeg ikke kan nå at læse, noget med internal power error

Håber nogen kan hjælpe mig, for der er virkeligt et problem

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 24-04-14 01:11
Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 24-04-14 01:13
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-04-14 08:16

En strømforsyning eller CPU eller grafikkort med defekt køler kan være årsagen til genstart ..på ALLE systemer ..ikke bare Windows 8. Efter et stykke tid ..hos dig ca. 20 min. vil elektronikken blive for varm med nedlukning/genstart til følge.

En diskfejl kunne også være årsagen, men så ville der næppe gå 20 min. før en nedlukning.

Tjek evt. temperaturen på div. systemenheder; disk, cpu, gpu osv. vha. "Systemoplyninger" ..hvis din pc har indbyggede temperaturfølere. Temperaturen skal helst ikke blive højere for nogen af enhederne end ca. 60 C. ..over ca. 65 C. bliver systemet ustabilt.

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/what-is-system-information#1TC=windows-7

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-04-14 08:22

Her er et link der beskriver det gennerelle problem, men nederst er der et specielt afsnit for Windows 8: Windows 8 Rebooting
Citat
..in Windows 8, problems with the hybrid shutdown system.

http://www.reviversoft.com/blog/2013/01/shutdown-restart-errors/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-04-14 08:24

Prøv og start computeren i fejlsikret tilstand, find mappen c:\windows\minidump. Er mappen der så kan du prøve og sende indholdet til support @ Hilsoe . dk i en .zip komprimeret mappe, såskal jeg analysere filerne for dig og give dig en tilbage melding.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 24-04-14 09:01

Skal på arbejde, men der bliver noget at undersøge.
Vender tilbage senere

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 24-04-14 09:07

havde du problemer med w7?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-04-14 11:32

Kan også være en driverfejl. Efter 20 minutter genstarter maskinen?? Passer det med at skærmen er sat til at slukke, eller at maskinen skal gå i dvale? Så kan det være en defekt driver til lige netop disse funktioner.
Du kan tjekke windows filerne ved at køre kommandoen sfc /scannow

se her hvordan http://www.eightforums.com/tutorials/3047-sfc-scannow-command-run-windows-8-a.html

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 25-04-14 00:00

-> akxelbjarne
Oplysningerne ok, hjalp mig bare ikke.

-> Molo
Tror ikke rigtig på teorien om temp., havde ikke problemer før win8

->jensviggo
Ingen problemer med win7

-> Brassovitski

Har sat skærm og pc til altid at være tændt, og det har hjulpet, så der nu kan gå op til en time inden genstart, når jeg ikke bruger den.

->webnoob

Forsøger at downloade et zip program, men skidtet genstarter hver gang jeg prøver. Jeg arbejder ufortrødent videre.

Er ved at være godt træt af win8

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 25-04-14 06:57

Har du kørt sfc?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 25-04-14 06:58

Jeg er mere og mere overbevist om at du har noget dårligt installeret software.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-04-14 08:12

Tjekkede du mit link til problemet med Windows 8's lukkefunktion?
Citat
To resolve this issue, you should assign the Power button to do a full shutdown by doing the following steps in Windows 8:

•Type “power button” in the Search box at the top of the Charms Bar.
•Click Settings.
•Click Change what the power button does to open the System Settings window.
•Click Change Settings that are currently unavailable at the top.
•Scroll to Shutdown settings at the bottom
•Deselect Turn On Fast Startup
•Click Save Changes

The Power Button will now represent a complete shutdown that could allow new hardware and apps to be fully integrated into the system upon startup.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-04-14 14:07

Citat
Forsøger at downloade et zip program, men skidtet genstarter hver gang jeg prøver. Jeg arbejder ufortrødent videre.

Du skal bare højre klikke på mappen og vælge "Send til -> Zip-komprimeret mappe"

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 25-04-14 16:00

->Brassovitski
Har kørt sfc/scannow 2 gange, den finder ingen fejl

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 25-04-14 16:38

->Molo
Har checket dit link og instillingerne er som anbefalet

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 26-04-14 15:30

Så holdt IE op med at fungere, har installeret Firefox.
Det hele ender nok med en recovery og så bliver det ikke med win8

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-04-14 08:45

Umiddelbart er det ikke Windows der er noget galt med. Det lader til det er en storage driver som skal geninstalleres.
Probably caused by : amdxata.sys ( amdxata+15e5 )

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-04-14 09:33

Det hjælper da ikke at skifte browser???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-04-14 13:01

Citat
Umiddelbart er det ikke Windows der er noget galt med.

Sandsynligvis ikke...

Men dabj ->
Citat
Molo
Tror ikke rigtig på teorien om temp., havde ikke problemer før win8

Intet varer evigt ...heller ikke elektronik

Efterhånden hælder jeg til en hardwarefejl !!!

Strømforsyningen; (KØLING) er mit bedste bud. Tjek liiiiige een gang til

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-04-14 13:07

...eller en periodisk dårlig forbindelse: RAM, bundkort ...osv.

Enten en kabelforbindelse, indstikskort (PCI, grafikchip/-kort osv.)
...eller skidt og møg, som sidder og 'hygger' og 'luner' sig i de ædlere dele
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 28-04-14 15:50

->webnoob
Det er så der, hvor mine evner ikke rækker, det er sort snak for mig.

->Brassovitski
nej, men det gør mig i stand til at komme på nettet

->Molo
I morgen starter det store eftersyn incl. hovedrengøring

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-04-14 15:57

Fortæl mig hvad det er for en maskine du har så skal jeg se om jeg kan finde en driver til dig.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 29-04-14 18:48

->webnoob
Det er en Medion Multimedie-pc.
Medion Akoya P7350 D

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 500 point
Dato : 30-04-14 08:35

Citat
Det er en Medion Multimedie-pc.
Medion Akoya P7350 D

Det kan jo godt være et problem, medion har kun drivere til Windows 7, som det nyeste styresystem. Du kan prøve og installere den driver og se om det afhjælper problemer, men det tvivler jeg på.

Du kan hente driveren her:
http://peecee.dk/upload/view/436717
Det er ikke en dedikeret storage driver, så det bliver en chipset driver du må forsøge dig med.

Godkendelse af svar
Fra : dabj

Dato : 30-04-14 10:28

Tak for svaret webnoob.
Intet virker, men tak alligevel.
Næste skridt bliver at prøve recovery, virker det heller ikke, må jeg jo ud og invistere