/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Buffering og loading tiden på video'er
Fra : McBobo
Vist : 778 gange
200 point
Dato : 12-04-14 09:24

Hej Kandu

Det skal ikke være nogen hemmeligehed at man kan finde masse a Film, TV og Musik-tjenster rundt omkring på nettet. Nogle tjenster er bedre end andre, set i forhold til kvalitet og hvor hurtig video'er kan afspilles.

Men noget af det mest røvsyge og irriterende man kan komme ud for, er at video-filer ikke vil afspillet ordenligt. Det tager en krig før der sker noget... Bufferingen og loading af videoen hakker, køre konstant i ring eller stopper hele tiden.... Hvorfor?

Spørgsmålet er bare hvor fejlen ligger når sådanne probleme opstår... Er det tjensten/hjemmesiden man besøger (deres server) eller er det ens internet udbyder fejlen ligger.
Hvem er det endelig som bestemmer hvor hurtig en video kan afvikles/starter, når vi snakker buffer og loading tiden på en video-fil (streaming).

Mcbobo

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 12-04-14 12:53

Hvilken hastighed har du på dit Internet?

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 12-04-14 23:00

80 Mbit/ 80 Mbit

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 12-04-14 23:08

Så burde du jo have nok hastighed, og ikke som os andre der kun kan få 2 Mbit i modtagelse!

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 200 point
Dato : 13-04-14 09:35

Citat
Hvem er det endelig som bestemmer hvor hurtig en video kan afvikles/starter
Det er udbyderen, altså der hvor uoploadet ligger, det er ikke sikkert at filmen ligger hos selve den tjeneste der linker til den og der kan være pres på de servere.
Mange gange er det nemmere at hente filmen ned på pc, da du muligvis får bedre kvalietet.
Selv henter jeg film ned med IDM og det tager ikke mange minutter.
http://www.kandu.dk/tip22413.aspx
Måske kan dette også bruges:
http://wordrider.net/freerapid/
I gamle dage kunne man ændre buffer størrelsen i Windows media player, og det virkede i nogle tilfælde på hastigheden, det kan også være din pc der arbejder for meget = start jobliste, der kan du se det.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 13-04-14 22:23

Takker for svarene IBM760 og mig-selv

Det var godt nok ikke megen svare og viden folke har at byde ind med på mit spørgsmål.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 13-04-14 22:27

Så i den forbindelse har jeg et tillægs spørgsmål....

Hvad er den tekniske side ved streaming at video på nettet og hvordan virker det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-04-14 05:50

Citat
Hvad er den tekniske side ved streaming at video på nettet og hvordan virker det.

Den tekniske side??
Man uploader en film til en udbyder som så kan ? konvertere filmen så den er egnet til direkte streaming eller ´bare´ samme format som den blev uploadet som.
Der er typer af codec der er bedre end andre, ASF og MKV burde starte øjeblikkeligt og uden for megen hakken og ´buffering´ men igen, kommer det an på udbyders hastighed og ´udstyr´, bare se tuben, nogle dage kører det fint andre dage sidder man og venter på at klippet ´gider´ at køre.
Samt kvaliteten på selve filmen, selv med din nethastighed, kan du forvente hakken, netop fordi kvalieteten måske er for høj = du stjæler hestighed fra andre og omvendt, hvis du selv ville dele film med andre, så kunne du i teorien ´måske´ afspille 80 film med en bitrate på 1000/ eller 30 dvd´r samtidigt, men så kommer spørgsmålet om din pc kan klare opgaven = tvivler på at dine diske og cpu og ram er i stand til at afspille så meget på engang, så skal der muligvis bruges SAS eller SSD diske samt flere servere til formålet
Vælger du ikke at streame direkte, men har dem som downloads, kan alle i teori hente filmene direkte som beskrevet, uden problem.

http://da.wikipedia.org/wiki/Advanced_Systems_Format

Godkendelse af svar
Fra : McBobo

Dato : 15-04-14 12:00

Tak for svaret mig-selv.