/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
pop op programmer.
Fra : Nul7
Vist : 351 gange
100 point
Dato : 22-03-14 09:47

Hvordan får jeg bugt med ´pop up´ og lignende programmer?
Min hustru har erhvervet sig en win. 8,1 nootesbook, bruger google crome samt gmail.
Hele tiden kommer der programmer om: scanning, pc. check, trusler om nedbrud, og m.m.
Jeg har forsøgt at slette alle dem jeg formoder er skidt i fjern programmer via kontrolpanelet,
Jeg mener også at man i google kan blokere pop up. men hvor?
Jeg har installeret Microsoft exentrilel, (muligvis stavet forkert) virus program, den meldeler rent bord.
de ellers så kloge bøger jeg har studeret, flare ikke sådanne nogle til fælder.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 22-03-14 10:21

Hent Adblock til Chrome
https://chrome.google.com/webstore/detail/adblock/gighmmpiobklfepjocnamgkkbiglidom

Administrer pop op-vinduer
https://support.google.com/chrome/answer/95472?hl=da

Men det kan jo os være det er noget der er installeret på PC'en!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-03-14 10:36

Scan pc med dette og hent en gratis udgave af AVG - microsoft´s er ikke meget værd.
https://www.malwarebytes.org/
Og ellers få en firewall der virker efter hensigten.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 22-03-14 15:55

Jeg har en mistanke om, at det er noget der installeret på Notesbooken, der kommer en boks op der spørger om jeg vil installere den.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-03-14 16:10

scan diin pc.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-03-14 19:38

Citat
Jeg har en mistanke om, at det er noget der installeret på Notesbooken, der kommer en boks op der spørger om jeg vil installere den
vi kan umuligt vide hvad du har hentet hjem på computeren, hvad er det som spørger om du vil installere?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-03-14 19:39

Måske et skærmbillede lagt op på Peecee kunne lede en af os på sporet:
http://peecee.dk/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-03-14 21:25

Hvis en pc automatisk spørger om at installere programmer
Citat
Hele tiden kommer der programmer om: scanning, pc. check, trusler om nedbrud, og m.m.

så er der mallware på pc´n, sikkert fra en tidligere installation af et program der havde det med ned i ´pakken´ og som brugeren af pc, ikke havde fjernet flueben ved - og de mennesker er der mange af herinde - altså dem der overser både det ene og andet.

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 24-03-14 11:43

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-03-14 16:49

velbekomme