/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Tv. kobling
Fra : Nul7
Vist : 358 gange
50 point
Dato : 10-03-14 14:49

Hej,- Jeg har en win 8,1 notes book med HDMI udgang.
Jeg har et Tv. med bl.a. HDMI indgang.

Hvordan kobler man bedst de to sammen, så man kan afspille vidio fra Notensbooke til Tv.?
Er der nogen risiko ved det?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 10-03-14 15:09

Du køber det rigtige HDMI kabel. Der er lidt forskel på hvilket stik der sidder i computeren, hvis du er i tvivl, tager du computeren under armen og bevæger den hen i den lokale computerbutik.

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 60 point
Dato : 10-03-14 15:11

Om der er nogen risiko ved det: Ja, du risikerer at blive afhængig af TV og film via computeren, du kan også falde i kablet og vælte computer og TV ned på gulvet.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 10-03-14 17:19

Kære fun (sjov) det er da også rigeligt. Tak for dit svar. Jeg vil lige se om det bliver være for mig inden jeg lukker.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 10-03-14 19:14

Hej Nul7

Det kræver ikke den stor videnskab at forbinde din Notensbooke til dit Tv.
Princippet er det samme som ved f.eks DVD, Bluray eller VHS afspiller.

Noter: Du skal bare lige være sikker på at dit TV/ HDMI udgangen kan håntere PC signalet, så dit skrivebord kommer op på skærmen..... Nogle ældre Fladskærms TV har en PC indgang (VGA tilslutning) hvor HDMI udgangene kun virker til DVD og Bluray afspiller. (input/output)
Men hvis det TV er af nyere model med kun HDMI udgange skulle det virke uden problemer.

Forbind Tv og Notensbooken med et HDMI kablel (2, 5 eller 10.m) alt efter behov.....
Herefter find du HDMI udgangen med fjernbetjeningen til dit TV. (HDMI udgangen 1, 2 3 ???)
I nogle tilfælde kan det være du skal genstarte computeren når du tilslutter kablet.

McBobo

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-03-14 19:36

Citat
Nogle ældre Fladskærms TV har en PC indgang (VGA tilslutning)

Hvilket jeg altid har foretrukket, da hdmi ikke altid kan vise film i fuld billede/ HD = afhængig af din pc/ andet, så hvis du får et meget lille billede på skærmen, så det det opløsning på din ´Notebook/ pc´ der er for lille og så ser film ikke godt ud på et stort tv.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 10-03-14 19:43

Der er normalt ingen problemer med at få vist billedet fra computeren, så det fylder hele TV-skærmen, det kræver måske at man piller lidt ved diverse indstillinger. HDMI har langt bedre billedkvalitet end VGA.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-03-14 21:53

Påstår jeg heller ikke, men problemet kan være at filmene kun vises i den opløsning som er på ? afspilleren, og så ved jeg ikke hvad hånd-holdte pc kan klare i opløsning.
Havde selv en (ældre pensioneret pc) der ikke kunne vise fuld HD, men over VGA var der fuld billede, selv om filmen var ægte HD, hvofor og så videre kan jeg ikke huske mere, men mener at kortet ikke kunne klare HD opløsningen.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 10-03-14 22:02

Nul7 kører Win 8.1, så mon ikke hans PC er rimelig ny. Dermed burde der ikke være nogen problemer med opløsning og at få fuld skærmbillede.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-03-14 23:02

Citat
Jeg har en win 8,1 notes book med HDMI udgang.

Citat
Nul7 kører Win 8.1, så mon ikke hans PC er rimelig ny

Ok, troede det var en MEGET lille lomme pc...

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 13-03-14 09:51

Tak for svaret fun2.