/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Højreklik på links
Fra : Sønder
Vist : 435 gange
100 point
Dato : 03-03-14 10:13

Er der andre, der har samme -ganske vist lille - problem:
En gang imellem, når jeg klikker på et link, kommer der frem en lille gul "stjerneagtig" klat med et rødt udråbstegn frem, og linket åbner ikke.
Jeg må så højreklikke på det og vælge "Åbn hyperlink", så kommer det frem.
Det er ikke altid det er sådan og det er mest når jeg vil åbne fotos.
Man kan naturligvis godt leve med det, men kunne det ordnes på en nem måde....?

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 03-03-14 12:12

Det problem er jeg også stødt på, når det optræder trykker jeg på Shift mens jeg klikker med musen så åbnes linket i en ny fane.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 03-03-14 12:22

Haløjsa
Hvilken AntiVirus software bruger du! Jeg mener det er Avast der har noget sikker browsing indbygget, (men jeg e rikke sikker), som kan drille, når der skal åbnes en pop-up boks kan det samme forekomme.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 03-03-14 13:46

Jeg bruger AVG - men det er som sagt slet ikke hver gang, den gør det

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 03-03-14 13:49

bjarnebr: Det er selvfølgelig en mulighed, men den ny fane bliver så mindre og man skal til at maximere

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 03-03-14 14:49

Hos mig bliver den nye fane samme størrelse som den der allerede var åbnet.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 03-03-14 17:02

Kan du uploade et print af forekomsten til en fildelingsside (evt. dropbox) og så lægge linket ind her i tråden?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 03-03-14 17:40

OK så husker jeg forkert, men det har stadig noget at gøre med din AVG. Kig efter noget der hedder browsing protection / link scanner!

her er vejledningen til AVG: http://aa-download.avg.com/filedir/doc/AVG_Anti-Virus/avg_avc_uma_en_2014_14.pdf . Jeg tror det har noget at gøre med afsnit 6.2, Web Browsing Protection.
Her er noget der måske også kan hjælpe: http://www.avg.com/ww-en/faq.pnuid-1346751259542da7eaffcf27e2dd75b8cce879af28ac3
Kig på 5196, 5197, 5198.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 03-03-14 18:41

Brassovitski: det er svært at afgøre. -den kommer også når jeg skal ind på "ufarlige" sider.

Et eksempel: Jeg søger på ordet HUND i Google. jeg vælger så billeder. Når jeg så klikker eller dobbeltklikker på et billede, sker der intet. Først når jeg højreklikker og vælger "åbn hyperlink" kommer billedet frem

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-03-14 00:14

Prøv at byt om på musetasterne og se det bliver ved.
Ellers ville jeg søge efter virus / mallware - hvis du ikke har slået et filter til, fra AVG.
Prøv også at se efter i Din Browser under Funktioner = prøv at slå SmartScreen og Popup fra + måske andre tilføjelses programmer.
Samt under indstillinger = Tillad aktivt...
http://www.gratisimage.dk/image-E42D_53150CAF.jpg

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 04-03-14 23:29

Hmm. intet virker Nu tror jeg, jeg lever med det, hvis ikke der kommer et sidste genialt indfald. Tak for jeres forsøg, alle, i hvert fald

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-03-14 11:47

Nogle skriver at det kan være Firefox der er skylden.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 05-03-14 12:46

Faktisk fungerer det i Firefox og Chrome, men jeg plejer bare at bruge IE

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-03-14 14:52

Prøv i første omgang at lukke AVG, hvis dette ikke hjælper så prøv at afinstallere AVG og genstart din PC. Hvis problemet så er løst er det helt klart en indstilling i AVG.

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 100 point
Dato : 05-03-14 15:21

Har kigget lidt rundt på nettet! Den generelle ide er at det er en pop-up blocker der er aktiveret, enten i dit AntiVirus Program, eller i en toolbar. Deaktiver/Afinstaller alle toolbars du har i IExplorer, tjek så om problemet ikke forsvinder.

Godkendelse af svar
Fra : Sønder

Dato : 05-03-14 15:46

Tak for svaret Brassovitski.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-03-14 17:14

Hejsan
Fik du løst problemet, og hvordan?