/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fri mig for "Advertisements" - Please
Fra : ingelein
Vist : 853 gange
100 point
Dato : 14-02-14 10:31

Hej
Jeg er ved at gå i spåner over alle de Pop-ups som fortæller mig at min Harddisk fejler det ene og det andet. Blandt andet at der kun er meget lidt plads tilbage, selvom der er over 100 GB tilbage.
Jeg har forskellige browsere installeret: Firefox, WinE og Google Chrome.
Hvor kan jeg nulstille/disable disse pop-ups?
Med ærbødighed for dem som kan hjælpe
Ingelein

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-02-14 10:43

Nu skal jeg ikke gøre mig til dommer for hvad du laver på internettet. Jeg har aldrig fået sådanne pop-up reklamer og jeg har været mange steder på nettet, både i Danmark og i udlandet. Og ja jeg har også været inde og kigge babser og andet godt , man er vel et hankøn. Du må have noget snavs på din computer som du har fået ind fra de hjemmesider du kommer på eller i dine mails, eller måske endda fra de netværk du har været/er tilsluttet.

Du må i gang med at rydde op, start med at nulstille dine browsere, slet alle temp. data. Ryd op med diskoprydning, som er i Windows. Brug evt. ccleaner til at rydde op i regedit.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-02-14 11:12

Malware antimalware er også et godt program til at fjerne noget af den slags. Tjek også plugin's i dine browsere, husk navnet på dem, og slet dem i "Programmer og....", hvis de findes her.
Du kan sagtens få en masse ekstra toolbars og andet ind i dine browsere ved forskellige opdateringer. F.eks. foreslår java opdatering aldtid at du skal installer ASK toolbar, hvis man så ikke lige får fjernet fluebenet, går den gal igen.

Link til Antimalware free: http://www.malwarebytes.org/mwb-download/

Hvis du googler de forskellige po-ups osv. kan du sikkert også finde løsninger på at fjerne det, men pas på mange af de programmer der påstår at de fjerner det ene og andet, installerer så samtidig et advertiser program for dem selv. De er sku' snu de sataner.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-02-14 11:24

Er din Firewall + antivirus egentligt sktiveret, man får ikke den slags ind på en pc frivilligt.
At der kan komme noget ind med et program JO, men ikke så meget som du åbenbart har.
Og har du SÅ meget, så ville jeg formatere PC, da du aldrig kan vide dig sikker for det ene eller andet, og jeg ville slet ikke bruge den til netbank osv.
Prøv eventuelt at gendanne din pc til et tidligere tidspunkt.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-02-14 11:43

Desvære ingelein, hvis ikke du har lidt styr på de forskellige muligheder vedr. rensning, må du nok finde en der ved lidt om det, da det næsten er umulig at hjælpe uden selv at se hvad det handler om. Du kan evt. downloade Cam-studio recorder og optage, hvad det sker, og så lægge filmen op på en fildelingstjeneste. Det kan måske hjælpe med at identificere problemet. Men prøv lige Malwarebytes og se om den ikke finder noget.

http://camstudio.da.softonic.com/

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-02-14 11:44

Når du har lagt filmen på en fildelingstjeneste, så smid et link ind her i tråden. "mig-selv" kender garanteret en fildelingstjeneste der kan bruges.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-02-14 12:06

http://gratisupload.dk/betingelser/

Du kan også tage et ´snapshot´ af problemet/rne ved at trykke på PRINT SCREEN og lægge/ PASTE det ind PAINT - og er det Win7 så er der klippeværktøj indbygget Start/tilbehør/klippeværktøj.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 14-02-14 12:06

Hej
Ja - og tak for svarene. Helt åndsvag er jeg ikke. Selvfølgelig har jeg både Firewall og Antivirus programmer - og har iøvrigt kørt fejlfri i mere end 2 år. Jeg besøger slet ikke "obskøne" sider eller andet mistænkeligt. Sidst fik jeg "snavset" ind med JAVA, hvor jeg havde glemt at fjerne fluebenet i ASK Toolbar. Det er rettet. Senest har jeg fjernet Firefox og har geninstalleret.
Jeg har også skrevet til det Firma, som sender de der Advertisements og lader som om de repræsenterer Windows/Microsoft. De sendte et link, som skulle fjerne de der pop-ups. Men det virkede kun ganske kort tid.
Så meget snavs har jeg ikke på min PC som iøvrigt kører bootcamp (iMac).Jeg er bare træt af disse reklamer som popper op og lader som om der er noget i vejen med min PC. Jeg er ikke ene om at have disse annoncer. Jeg har kigget i indstillinger og Ads for Firefox, men det ser ikke ud til at der er noget.
Iøvrigt er jeg modstander af at downloade alt muligt som foreslås. Så det gør jeg ikke.
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 14-02-14 12:22

Hej
Al skidtet kommer fra dette sted, som i små bogstaver fortæller at de intet har med Windows/Microsoft at gøre - selvom de lader som om.
http://systweak.com/registrycleaner/afterdownload/lp2/?utm_source=afterdownloadcm&utm_campaign=17584&klc=323484223
Det er linket til den kampagne de kører p.t.
Kan jeg bare slette denne adresse et eller andet sted, ligesom man kan tillade visse websteder?
Ingelein

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 14-02-14 13:32

Måske en reklame blokerer kan hjælpe dig, Adblock plus har længe kunnet bruges i Firefox og Chroome og kan nu hentes til Internet Explorer:
http://www.kandu.dk/Tip22391.aspx
Synd du har fjernet Firefox det er ellers en god og stabil browser

Prøv at gå til Kontrolpanel > Fjern et program og se listen igennem om der er nogen mistænkelige, spørg eventuel her inden du fjerner mistænkelige programmer om det er et nødvendigt program.
Fjern derefter unødvendige tilføjelser i browseren og genstart eventuel computeren.
Lad så Malwarebytes Antimalware finde det den kan og fjerne alt den finder, husk at opdateret programmet før scanning.

Efter at unødvendige programmer og tilføjelser er fjernet og computeren renset så burde en blokeringstilføjelse i browseren kunne holde dig fri for den slags irriterende popup

Jeg ser ikke den slags selv om jeg kommer vidt omkring på nettet fordi jeg bruger Firefox med Adblock plus

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-02-14 13:43

Så vidt jeg husker så skulle jeg selv aktivere Adblock plus i Administrer tilføjelser i Internet Explorer og bagefter aktive en blokerings liste, jeg har kun den anbefalede EasyList men der kan hentes mange flere blokeringslister også en dansk liste:
http://henrik.schack.dk/adblock/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-02-14 13:47
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-02-14 13:49

Citat
Kan jeg bare slette denne adresse et eller andet sted, ligesom man kan tillade visse websteder?
ja du kan blokere for hvilken som helst side eller domæne i Host filen, nem det er nemmere at lade Adblock plus blokere, knap så effektiv måske nem giv den en chance

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-02-14 14:14

Hvis du har fået den Regclean Pro ind, så er der altså mere end en popup blokker der skal til,
programmet er mallware og skal fjernes i mindste detalje, de popup´s du får er selve programmet der laver det og kan så vidt jeg ved ikke blokkeres, da det som skrevet netop er mallware, som måske også forsøger at ´lokke´ penge ud af dig, for at kunne bruge programmet fuldt ud - og så virker det altså stadig ikke, men du er blevet fattigere.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-14 16:31

Min lille bror fik en sådan forleden: Den hed noget med 'messinger.

http://www.microsoft.com/security/pc-security/antivirus-im.aspx

Jeg gik ind i kontrolpanel ->Tilføj/fjern progammer->.. og fandt noget med (..jeg tror det hed?) IM-(search)messenger. Slettede det !

Så valgte jeg:

Start->Kør...->skriv; msconfig->fanen; Start-> ..og fjernede alle flueben ud for noget med 'messenger'.. -> valgte; [Ok] ..og genstartede i fejlsikret tilstand.

Derefter ændrede jeg browserens startside til : ABOUT:BLANK (..i begge hans browsere: IE + CHROME).

Genstartede 'normalt' ..og FARVEL : ..underlige pop-up's om harddisk fejl mm.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-14 16:33

Ps.
Citat
Derefter ændrede jeg browserens startside til : ABOUT:BLANK (..i begge hans browsere: IE + CHROME).

For dit vedkommen de bli'r det altså i alle browsere som er installeret:
Citat
Firefox, WinE og Google Chrome.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-14 16:36

For at være sikker på du derefter er sluppet af med skidtet?

Så kører du i fejlsikret tilstand Super antispyware:

..som du selvfølgelig først har hentet og installeret herfra:

http://www.superantispyware.com/download.html

Good luck...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 14-02-14 17:42

windows er noget f****** har skabt. Hvis nogen først har fået fat i din PC, er det næsten ikke til at stoppe. jeg er ikke for sikker på hvordan. pop up får jeg ikke mere men en del mail der vil jeg skal dele mine skillinger med den, der sletter jeg bare.
hilsen Steen din EDB ven Ø. E.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-14 20:13

Prøv nu min 'løsning' først... inden stone47 ,,eller andre? ..tager modet fra dig ingelein !
..eller er der altid: http://www.spywarefri.dk/forum/
Hvor du kan få kompetent hjælp
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 14-02-14 21:03

Hej
Jeg har installeret Adblock Plus i Internet Explorer og det virker fint. Derefter har jeg geninstalleret Firefox og også til den installeret Adblock Plus. Forinden har jeg kørt det Superantivirus program og det fandt nogle fejl + 1 alvorlig trussel. Så nu har jeg renset. Men så ville microsoft security essentiel ikke opdatere, fordi der var en app som ikke spillede med. Nu har jeg så ordnet det også.
Men Firefoxen har stadigvæk "advertisements" og det første den gerne vil køre er Adobe Flash. Jeg fatter det ikke længere.
Mange hilsner
Ingelein, som nu vil se en skærm med andre billeder (TV)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-02-14 21:09

Er det den her slags reklamer du ser i Firefox?
http://www.computerworld.dk/art/230015/saadan-vil-mozilla-forandre-din-firefox-for-at-tjene-flere-penge
det går over, efter et stykke tid vil browseren vise de sider du besøger mest i stedet for

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-14 21:14

ingelein ->
Citat
..har jeg kørt det Superantivirus program

Hva' er Superantivirus for noget snot?
Dette: http://en.softonic.com/s/super-anti-virus
Jeg skrev Superantispyware ...for dælen da også
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-14 21:23

..og husk. Når du har fjernet programmer ..at køre en rensning af registreringsdatabasen med f.eks.

CCleaner : http://www.piriform.com/ccleaner/download

..OG genstarte inden du går videre.

Hvorefter du kører en register rens een gang til med CCleaner.
Hvorfor?
Fordi der findes reg. keys der kan spærre for andre reg.keys og dermed forhindre at de slettes i en arbejdsgang.

Først når du kan køre en register rens uden fundne problemer er din registreringdatabase renset!

For at undgå 'noget' skulle ligge resident i hukommelsen?

GENSTARTER du hvergang computeren.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-02-14 00:01

Hej MOLOKYLE
Take it easy. ja, jeg mente selvfølgelig superantispyware - ku' ikke lige komme i tanker om navnet)
Og ja, jeg kørte det flere gange og genstartede også hver gang.

Hej O.V.N
Jeg tror faktisk at når man downloader den nyeste Firefox kommer den med det reklamegas som dit link fortæller om. Træls. Du har det sikkert ikke - men får det måske ved næste opdatering. Jeg kan se at Adblock Plus er der og at programmet er aktivieret og også har Easylist aktiveret.

Google Chrome og Safari har ikke længere de omtalte reklamer. .................Indtil videre
God weekend
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-02-14 11:40

Nå, så nåede vi til lørdag med en ny installeret Firefox, ADblock Plus ...........men stadigvæk med ASK toolbar.
Tidligere kunne man fjerne ASK i kontrolpanelet. Nu er den åbenbart permanent knyttet til Firefox. Gad vide om jeg kan finde en gammel FIREFOX på nettet, ellers skrotter jeg den helt igen.
Der er nogle programmer, som spørger om man vil installere ASK toolbar. Her har jeg altid ved updates sørget for at fjerne fluebenet i boksen.

Nogen erfaringer her?
lørdagshilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-14 12:23

Ask toolbar kan du nemt fjerne i Firefox, klik på Funktioner og på Tilføjelser så er den under Udvidelser, klik på Deaktiver og på Fjern (efter at du har afinstalleret i Fjern et program men der siger du jo at den ikke er)
Citat
Du har det sikkert ikke - men får det måske ved næste opdatering.
næh nej det er forbeholdt nye brugere, jeg fik version 27 for et par dage siden og Firefox ligner sig selv
Citat
Gad vide om jeg kan finde en gammel FIREFOX på nettet
det kan du sikkert godt men programmet opdaterer sig selv (heldigvis) gamle browsere er usikre at bruge på nettet

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-02-14 13:55

Jeg har hidtil downloadet en engelsk version. Den er fjernet nu (REvo uninstaller) og jeg har downloadet en dansk version. ADblock Plus, Genstart osv. og forskellige filterindstillinger har gjort mig reklamefri. Så vidt så godt, men kan nogen fortælle mig, hvorfor der i browserens adresselinje står:
http://www.trovigo.com/?ctid=CT3317933&octid=EB_ORIGINAL_CTID&SearchSource=55&CUI=&UM=2&UP=SP41337CC1-D02B-47A9-B068-4CB94F0B804F&SSPV=
Hvad er trovigo?
ASK er der stadigvæk. Det er åbenbart indbygget.

Lad mig se, hvordan det udarter sig.
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-14 16:10

Det er fordi du ikke har indstillet, som jeg ellers har skrevet tidligere, browserens startside til:

ABOUT:BLANK

Virker dette ikke?

Så er det fordi du har en trojaner også !!!!

Ændring af startside kan du forhindre: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms814829.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-14 16:12

..og:
Citat
ASK er der stadigvæk. Det er åbenbart indbygget.

NEJ!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-14 16:15

Ps. trovigo ER en trojaner/hijacker

http://trojan-killer.net/tag/get-rid-of-trovigo-com/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-14 16:24

Sig mig: Hvilken Antivirus og Firewall kører du med? Mine (gratis) afviser sådanne trojanere.

Hvis du installerer denne udmærkede gratis 'pakke' så slipper du for skidtet fremover:

http://www.zonealarm.com/security/es/zonealarm-free-antivirus-firewall.htm

Fidusen er at selve antivirus-'motoren' er den samme, som fra betalings versionen af Kaspersky's (Rated som en af verdens bedste) Antivirus program, men er licensteret til Checkpoint (..som altid har haft den bedst rated'e gratis firewall: ZoneAlarm). Dernæst så behøver du ikke fjerne dit tidligere antivirus/firewall program FØR Checkpoint's løsning er installeret og oppe at køre. Dermed undgår du at være 'sårbar' under selve installationen
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-14 16:28

Kan du ikke finde rundt på siden? Så er der et alternativt link her:

http://www.zonealarm.com/security/es/free-antivirus-plus-firewall-install-steps.htm
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-14 17:33

Ask toolbar fjernes som tidligere beskrevet i Funktioner > Tilføjelser under Udvidelser, se på Peecee (der er ingen Ask toolbar i min, men det har der været):
http://peecee.dk/upload/view/431887
startsiden som du viser har noget med Ask at gøre og den bør du ændre til den side du ønsker, det gør du også i Funktioner > Indstillinger, se Peecee:
http://peecee.dk/upload/view/431886
der skriver du den side du ønsker skal være din startside, eller hvis du er på siden så klikker du på Anvend nuværende side

Der kan være problemer med den genvej du bruger til at starte Firefox, hvis der står mere end der står i billedet på Peecee så slet det der står efter Firefox (exe) og klik på Anvend og OK:
http://peecee.dk/upload/view/431888

en anden svarer her i tråden er vist lidt overgearet for tiden

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-14 18:35

o.v.n. -> Dette er IKKE en 'normal' ASK toolbar:
Citat
Så vidt så godt, men kan nogen fortælle mig, hvorfor der i browserens adresselinje står:
http://www.trovigo.com/?ctid=CT3317933&octid=EB_ORIGINAL_CTID&SearchSource=55&CUI=&UM=2&UP=SP41337CC1-D02B-47A9-B068-4CB94F0B804F&SSPV=
Hvad er trovigo?
ASK er der stadigvæk. Det er åbenbart indbygget.

trovigo er en trojaner/hijack !

Du har den sikkert ikke. Så det er nok derfor du ikke forstår, at dette ikke virker efter hensigten:
Citat
Ask toolbar fjernes som tidligere beskrevet i Funktioner > Tilføjelser under Udvidelser, se på Peecee (der er ingen Ask toolbar i min, men det har der været)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-03-14 19:31

Hvad er status?

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 23-03-14 12:15

Tak for svaret o.v.n..
Det virker fint på alle browsere hvor jeg har installeret ADBlock Plus
God søndag
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-14 12:26

Tak i lige måde, fik du Ask toolbar væk også?