/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
at fjerne adobe reader 9.5.3
Fra : føroyar
Vist : 641 gange
200 point
Dato : 05-02-14 12:31

Er der en klog person der kan give et godt råd til hvordan jeg fjerner Adobe Reader 9.5.3 ?
Jeg opdaterede Adobe Reader til nyeste version XI, men jeg så at nr 9.5.3. efter følgende ikke er fjernet.
Herefter fjernede jeg al Adobe---altså reader XI/ Adobe schockwawe player/Flash player/Adobe air/
og herefter igen nr. 9.5.3 /-Men 9.5.3. er der stadig.
Alt fjernet via kontrolpanet og fjern programmer.
Også prøve gennem CC Cleaner.

Men 9.5.3. er der stadig.

Bruges denne afnoget andet på pcén - så den derfor ikke kan fjernes?
PC: xp

Er der et godt svar?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-02-14 12:56

Er du sikker på den ikke er fjernet, det kan være det kun er Ikonet der er tilbage.
Ellers gå til C: programmer/ Adobe og slet mappen med reader - den kan måske også ligge i C: bruger/appdata
Prøv også i fejlsikret tilstand.
Ellers kan du bare installere en anden udgave af Reader og klikke på en PDF fil = Åben med og vælg hvilken udgave du vil bruge

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-02-14 13:00

XP - har den ikke en mappe der hedder ? Downloaded programfiles, også i C;bruger eller C: Programdata

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-02-14 14:29

CCleaner ...knappen [Slet element] ..ude til højre under menuen: Værktøjer -> Afindstaller programmer?

Det lyder mærkeligt

Prøv at finde mappen/programmerne i stifinder og slet så med Dr. Delete:

http://www.docsdownloads.com/Tier1/dr-delete.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 05-02-14 15:57

Jeg har valgt ikke at bruge Adobe Reader da jeg syntes at Foxit virker bedre.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 05-02-14 16:23

Installer Revo Uninstaller:
http://revo-uninstaller-pro.soft32.com/free-download/?lp=dsa&tg=dk&kw=_cat:soft32.com&mt=b&ad=31507497002&pl=&ds=s&gclid=CK-7yfiktbwCFUHqcgod2ncA-Q

Den er gratis og der kan du se om programmet stadig findes - hvorefter du kan afinstallere det fuldt.

Ammitz

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 05-02-14 16:25

Jeg tror det er bedre for dig at hente her:
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Ammitz

Kommentar
Fra : føroyar

Dato : 05-02-14 16:54

tilbage igen-efter en dejlig tur nede ved stranden-og frisk luft.

Jeg har gjort ovenstående uden nogen resultat. Adobe reader 9.5.3 findes stadig inde i kontrolpanel ! Forsøgt igen at fjerne den via kontrolpanel --ingen reaktion.
cc cleaner : meddeler dog : "kan ikke slette MSI installationsfil. " -(siger ikke mig noget)
c:programmer / Adobe / hér er intet Adobe.
c:programmer / fælles filer / hér er Adobe /Acrobat / activeX
------ved sletning: "Det er ikke muligt at slette AcroIEHelper(2).dll:adgang nægtet.

NÅ, er der nogle gode råd??

Kommentar
Fra : føroyar

Dato : 05-02-14 17:54

Nu anvendt og kørt revo.

fundne efterladenskaber fra registerindføjelser:
629 stk.!! siger mig ikke en dyt.

Så umiddelbart er jeg ikke længere.
Måske skal jeg blot lade Adobe reader 9.5.3 blive og så installere den nyeste XI og så håbe at de ikke går i konflikt.
Sært at Adobe ikke har lagt redskab ind der aut. fjerner gamle versioner når man installerer de nye.

Nogen kommentar på ovenstående.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 05-02-14 18:43

Husk at slette alle efterladenskaber som revo finder

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-02-14 18:53

Citat
c:programmer / fælles filer / hér er Adobe /Acrobat / activeX
------ved sletning: "Det er ikke muligt at slette AcroIEHelper(2).dll:adgang nægtet.

Har selv en ældre udgave som jeg ikke har problemer med at bruge.
Og det er udgave #7 (Søg på Goggle = OLD VERSION) ved ikke hvorfor alle?? absolut skal opdatere til sidste nye, når alt det gamle virker som det skal
Prøv at start op i fejlsikret tilstand og fjern det = pas på med at fjerne alt i din REGBASE der hedder Adobe, noget bruges af andre programmer, som måske/ ikke har tilknytning til Adobe = den du måske ikke kan fjerne er muligvis??? den der starter Adobe Reader op, når du vil læse online pdf filer og derfor bør du ikke slette lige den fil (aktiv X).

Ellers prøv dette program og se om der er ´synlig´ forskel på hvad der kan slettes eller ej.
http://www.wisecleaner.com/wiseregistrycleanerfree.html
Der er masser af andre gode og gratis programmer på samme side = HUSK AT TAG EN BACKUP før du begynder at slette...bare et godt råd.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-02-14 19:01

Citat
Adobe reader 9.5.3 findes stadig inde i kontrolpanel !

Det kan være det bare er selve genvejen/ikonet du ikke kan slette, har selv lige været ude for at jeg har ikonet fra Photoshop i kontrolpanel men ikke selve programmet, og så kommer der muligheden VIA kontrolpanel = vil du slette ikon/genvej OG JA.

http://www.gratisimage.dk/image-4F4D_52F27C2A.jpg
http://www.gratisimage.dk/image-27A6_52F27C2A.jpg

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-02-14 20:35

Citat
cc cleaner : meddeler dog : "kan ikke slette MSI installationsfil. " -(siger ikke mig noget)

Prøv med Windows Installer CleanUp Utility
http://www.softpedia.com/progDownload/Windows-Installer-CleanUp-Utility-Download-18442.html

Installer det og kør så Windows Install Clean Up
find de punkter med Adobe, marker dem og vælg Remove

Kør evt en oprydning med CCleaner

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-02-14 21:32

Eller prøv med deres Adobe Reader and Acrobat Cleaner Tool
http://labs.adobe.com/downloads/acrobatcleaner.html

Download Adobe Reader and Acrobat Cleaner Tool
http://labsdownload.adobe.com/pub/labs/acrobat_ittools/acrobat_ittools_cleaner_p1_061713.zip

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-02-14 09:08

..og så prøv all ovenstående råd og vejledninger i: FEJLSIKRET TILSTAND:

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/start-computer-safe-mode#start-computer-safe-mode=windows-vista

Tilsyneladen startes Adobe ..eller dele deraf ved opstart ... Det undgår du i fejlsikret tilstand

Prøv at se om ikke 'noget' ADOBE startes op sammen med windows ..og fjern fluebenet (..samt genstart, men det bliver du bedt om alligevel når du klikker [Ok])

Start -> Kør... ->fanen; Start -> Fjern relevante flueben.

..eller læs:
Citat
AcroIEHelper.dll is used by Internet explorer. Close Internet explorer, check task manager to ensure no instances still running and you should be able to delete.

Kilde: http://forums.adobe.com/message/4554365

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-02-14 09:13

UPS...
Citat
Start -> Kør... ->fanen; Start -> Fjern relevante flueben

..skulle have været:

Start -> Kør... -> skriv; msconfig -> fanen; Start -> Fjern relevante flueben fra ADOBE programmer

Ps. Du kan senere slå dem til igen ved at sætte evt. flueben samme 'sted'
</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 06-02-14 09:51

Det burde ikke være nødvendigt med fejlsikret tilstand!

Det er adobe installationsfilen der laver numre, og den burde kunne fjernes med

Windows Installer CleanUp Utility
http://www.softpedia.com/progDownload/Windows-Installer-CleanUp-Utility-Download-18442.html

eller deres eget rense program!

Adobe Reader and Acrobat Cleaner Tool
http://labs.adobe.com/downloads/acrobatcleaner.html

Kommentar
Fra : føroyar

Dato : 06-02-14 11:39

Indtil nu takker jeg--------og første halvdel af svar har jeg prø'vet, uden resultat.
Jeg vil imorgen fortsætte med sidste halvdel af Jeres meget gode og præcise svar.
Det med blindt at stole på "cleaner/oprydnings" væktøjer skal man nok passe på da de i sig selv kan få fjernet for meget.
Det kan vi måske vende tilbage til.
Idag stopper jeg -og jeg vender tilbage imorgen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-02-14 18:53

Citat
Idag stopper jeg -og jeg vender tilbage imorgen.

Ja og så sker der ikke mere her!

Spørgsmål
- Ubesvarede   1
- Besvarede   9
- Annullerede   13
- Slettede   0
Ialt   23

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-14 20:56

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : føroyar

Dato : 18-02-14 12:16

hei igen. tak -ja, mange tak for alle jeres gode svar.Jeg fik så renset adobe væk og mener:
eller deres eget rense program!

Adobe Reader and Acrobat Cleaner Tool
http://labs.adobe.com/downloads/acrobatcleaner.html

så jeg tror at dette svar var hvad der hjalp mig.
point hertil.

tak.

Godkendelse af svar
Fra : føroyar

Dato : 18-02-14 12:18

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-02-14 18:04

velbekomme