/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ny bærbar -Hjælp
Fra : M4GIC
Vist : 445 gange
200 point
Dato : 04-02-14 14:54

Jeg skal ud og have købt en ny bærbar computer og vil gerne høre hvilke i anbefaler.

Den skal bruges til at spille CSS på, gerne med mulighed for lidt mere krævende spil.

Jeg skal skrive stører opgave på den. Så den må gerne være nem at tage med.

ønsker støjsvag - nuværende larmer og bliver nemt varm.

Kan godt lide 15.6"

budget på 5-6000 kr.

Jeg har selv kigget på de to her:

http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/computere/baerbare-computere/asus-k551lb-xx227h?cid=911205000000#

http://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-N56DY-S4021H-incl.-Bullguard-2422751.html?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Ja, jeg kan godt lide ASUS's udseende, men er ikke bundet på det.
Jeg er ikke interesseret i HP da den nuværende er sådan en, og jeg har bestemt ikke været tilfreds.

Hvad er jeres forslag? eller hvilken en ville i vælge? og hvorfor?

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 04-02-14 16:14

hej prøv edb-priser der kan du sortere efter pris , så kan du se hvilken muligheder du har , men med for en 5-6000 skulle du kunne få en rigtig god en .
mvh Hardy

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 200 point
Dato : 04-02-14 17:48

De to maskiner ligner lidt hinanden. Den ene har i7 den anden AMD processor, jeg foretrækker Intel. Vigtigere er at den ene har rigtig HD (1920*1080) hvor den anden kun har 1366*768 pixel. Grafikkortet er nogenlunde det samme i de to.

Asus laver nogle glimrende computere.

Jeg ville nok vælge den fra ProShop.

Kommentar
Fra : M4GIC

Dato : 04-02-14 17:52

Ja, bedre opløsning, men den anden har en lille SSD harddisk til styresystemet. Ved ikke helt hvad jeg priotere højest.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 04-02-14 18:07

Det er så vidt jeg kan se ikke en rigtig harddisk, det er en cache. Det gør den hurtigere, til nogle ting, f.eks. opstart. Men når du spiller gør det ikke nogen forskel. Skulle det for alvor gøre en forskel, skulle det være en ren SSD disk. Men det koster en del.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 04-02-14 20:02

Jeg ville bruge et lidt bedre grafikkort - hvis du en dag vil spille noget der er lidt mere krævende.

Prøv at se her:
http://www.edbpriser.dk/baerbar/acer-aspire-v5-573g-74504g50akk-id-7355715.aspx

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 05-02-14 06:12

Et godt valg kunne også være denne Vision Notebook fra MM-Vision.

Alt efter pengepungen kan du selv vælge at opgradere og sammesætte computeren som du vil.
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=714150010&gruppe=visionnotebook

Godkendelse af svar
Fra : M4GIC

Dato : 09-02-14 11:54

Jeg valgte den model fra prishop, men bestilte den fra wupti.com da proshop's kundeservice var helt i bund. Da jeg spurgte dem hvor meget hukommelse der var på grafikkortet var svaret "det kan jeg heller ikke se, men jeg vil tro at det er på 512." Og andre spørgsmål blev hans svar "det har jeg ikke en jordisk chance for at vide."