/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kopi (sikkerhed)
Fra : kenwood
Vist : 475 gange
100 point
Dato : 01-02-14 14:46

hvordan laver jeg en total kopi af windows styresystemet over på en extra hd.
kan jeg bare kopiere og sæt ind eller er det ikke så enkelt.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 01-02-14 15:27

Hej med dig.
prøv at se denne her, han vil lige som dig.
http://www.kandu.dk/spg170120.aspx
hilsen Steen

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 01-02-14 15:57

Hvis du har Windows 7 eller 8 så kan du fra Kontrolpanel > System og sikkerhed > Filhistorik > Sikkerhedskopi af systemafbildning - oprette en systemafbildning på din eksterne harddisk.
Hvis du bruger en tidligere version af Windows så skal du bruge et program til opgaven, du kan ikke bare kopiere over på den eksterne harddisk - jo det kan du godt med dine dokumenter, billeder og andre filer, men styresystemet nej der skal et værktøj til som er indbygget i de nye Windows.
Husk også at oprette en Startdisk til at starte computeren når du får brug for sikkerhedskopien

Godkendelse af svar
Fra : kenwood

Dato : 01-02-14 18:44

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 02-02-14 18:12

Citat
Sikkerhedskopi af systemafbildning - oprette en systemafbildning på din eksterne harddisk.
Nu spørger jeg måske dumt, men er der her ikke tale om et image af recovery partitionen på maskinen?
En systemafbildning er vel det samme som et image, men hvis det kun er af recovery partitionen, hjælper det jo ikke så meget.
Jeg ville nok foretrække et fuld image af systemet med f.eks. Paragon Backup & Recovery Free.
Så får man alle opdateringer, installerede proframmer osv med.