/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sikkerhedskopi tilbage på Cdrev
Fra : marcussen1
Vist : 386 gange
100 point
Dato : 31-01-14 14:13

Jeg har taget sikkerhedskopi af hele pc'en, og den ligger på en ekstern harddisk.
S-kopien en lavet med hhv EaseUS todo Backup, Macrium Reflect og O&O for at være på den sikre side.
Jeg har Recovery Diske til alle 3 programmer, som jeg tidligere brugte til WIN7 uden problemer. men til WIN 8, der nu er på pc'en, virker de ikke.
Er der nogen der ved hvordan jeg får sikkerhedskopien tilbage på det formaterede C-drev.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-01-14 16:14

Nu fortår jeg ikke helt hvad det er du mener.
Citat
Er der nogen der ved hvordan jeg får sikkerhedskopien tilbage på det formaterede C-drev

Hvordan kører du indows 8 på et formateret C:drev????? Det har jeg aldrig hørt om før.
Du skriver sikkerhedskopi, der er himmelvid forskel på en sikkerhedskopi og et Image!
Hvis du kun har en sikkerhedskopi, kræver det et fungerende syetm. Et image er derimod er en 1 ti 1 kopi af systemet (C. drevet), og gendanner maskinen nøjagtig som den var da imaget blev lavet.
Du kan ikke lave sikkerhedskopier af programmer, men kn af data. Programmer skal nstalleres på ny, hvis du har formateret disken, og geninstalleret systemet. Hvis du derimod genopretter systemet med et image, vil hele systemet, inklusive installerede programmer blive gendannet, så fremt altså programmerne er installeretpå systemdrevet.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 31-01-14 16:28

Jeg vil genoprette system med de image, der ligger på den eksterne harddisk. Det kunne jeg altid med WIN 7.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-01-14 16:41

Ok! Hvis jeg forstår rigtigt, vil du lægge et Windows 8 image på et formateret drev C. Normalt skal du have en boot cd/dvd med det program på du skal bruge til gendannelse. Programmet skal selvfølgelig være det samme som det du brugte til at lave image.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-01-14 19:47

Win8 -suck´s
Citat
men til WIN 8, der nu er på pc'en, virker de ikke.

har du set efter om programmerne er kompatible med win8 - ellers som skrevet brug din ´rednings disk´.

Citat
som jeg tidligere brugte til WIN7 uden problemer

Brug den cd - som du forhåbentligt brændte / usb pind - sammen med programmet.

Selv bruger jeg dette, så kan jeg smide alle systemer tilbage på en eller anden disk OG SÅ ER DET GRATIS:
http://www.backup-utility.com/free-backup-software.html
Og det har ikke SVIGTET mig endnu...gennem snart 1 år = frem og tilbage mellem XP/7 og 8/ 8,1

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 01-02-14 09:47

hej med jer.
jeg var ved at kikke på dette for et par uger siden.
1 Formateret c: drev nu er der altså ikke noget at starte på.
2 du skal have en cd eller USB der kan bootes på. hvor også programmet som har lavet dit image er.
3 Dette bruger du så til at lægge dit image tilbage på disken.

Dette er helt uafhængig af hvilket styresystem du lægger ind igen.
Jeg ville have lavet en backup af min server hvor der ligger mange års arbejder.
Godt i huskede mig på det for jeg blev jo ikke færdig hej hej.
hilsen steen
Rigtige mænd tager ikke backup, men de græder meget.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 01-02-14 23:44

Det er jo i det hele taget lidt tosset at lave et image / en sikkerhedskopi uden at sætte sig ind i, hvordan man får gendannet det hele, så er det jo intet værd.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-02-14 09:23

Citat
Jeg har Recovery Diske til alle 3 programmer, som jeg tidligere brugte til WIN7 uden problemer. men til WIN 8, der nu er på pc'en, virker de ikke.

Kom til at ´tænke´ - har du sat Bios op til at boote fra disk? prøv eventuelt at klik på F12 når pc starter op, der sulle komme en MENU med hvad der skal starte op = vælg dit DVD drev, med skive i..

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 02-02-14 17:46

EaseUS todo Backup

http://www.todo-backup.com/products/features/restore-system-with-bootableCD.htm

Macrium Reflect
http://kb.macrium.com/KnowledgebaseArticle50079.aspx
Latterligt at de rførst skal installeres et Windows PE system, og så restores derfra, alt for bøvlet, drop det skod program.

O&O
http://www.oo-software.com/en/support/faq/oodiskimage
Citat
10. When do I need the bootable CD from O&O DiskImage?

For restoring the system partition.
When your operating system will no longer start.

Så er det bare at gå igang. Iøvrigt synes jeg det er latterligt at bruge 3 forskellige programmer til at lave 3 forskellige images af samme system, for at være helt sikker. Hvis ikke du forstår at bruge programmerne er det jo fløjtende ligegyldigt, hvor mange images du har.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 02-02-14 17:51

Citat
Jeg vil genoprette system med de image, der ligger på den eksterne harddisk. Det kunne jeg altid med WIN 7.

Hvis du har lavet images med programmet i Win 8, kører programmet jo åbenbart i Win8, så bør du også kunne lægge imaget tilbage med Win 8, eller er det en kopi af data du mener. Du er nødt til at definere helt klart hvad du vil? Jeg er stadig ikke helt sikker på at jeg forstår præcis, hvad du vil. SORRY!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 02-02-14 18:01

Vedr. EaseUS todo Backup Der står på deres hjemmeside at programmet understøtter Windows 8. Jeg forstår stadig ikke hvordan du kan have en Windows 8 kørende på en formateret systemdrev (C).

Citat
Jeg har Recovery Diske til alle 3 programmer, som jeg tidligere brugte til WIN7 uden problemer. men til WIN 8, der nu er på pc'en, virker de ikke.

Kom til at ´tænke´ - har du sat Bios op til at boote fra disk? prøv eventuelt at klik på F12 når pc starter op, der sulle komme en MENU med hvad der skal starte op = vælg dit DVD drev, med skive i..

He! Hvis drev C (system) virkelig er formateret som spørger skriver, kan der jo overhovedet ikke bootes fra C drevet, så hvis ikke CD drevet er disablet i bootrækkefølgen, vil maskinen jo automatisk kigge på drevet efter en boot cd.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 04-02-14 20:17

Trods jeres hjælp, har jeg endnu kunne løse mit problem, men får snart hjælp af min søns bekendte.
Så her stopper jeg og siger tak for jeres forsøg.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 04-02-14 20:27

Det er nok en god ide at du for hjælp. Det virker ikke som om du selv har styr på what to do.
Husk venligst at lukke tråden. Da der ingen løsninger er vil jeg foreslå at du Annullerer tråden. Ellers er der bare nogen der forvilder sig ind på den, uden at kunne bruge den til noget.