/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Byg en Workstation-Computer fra bunden?
Fra : McBobo
Vist : 496 gange
300 point
Dato : 24-01-14 18:56

Hej Kandu folket....

Jeg står overfor at bygge en arbejds-computer fra bunden af. En total overfed Workstation til professionel brug, hvor behovet for meget processorkraft og store mængde RAM har første prioritet. -Jeg har budgetteret at bruge omkring 15.000.kr 20.000.kr på computeren, men mindre kan selvfølgelige også gøre det.
-Men det største problem jeg umiddelbart står overfor, er at det er en total jungle at finde rund i hvilket hardware man skal vælge. Man kan købe bundkort og grafikkort fra 800.kr til 4500 stk.
Men hvilket er reelt det bedste køb i forhold til pris og ydelse?

Og når vi snakke Workstation, har jeg især kigget på 2 Bundkort-typer fra ASUS og Gigabyte, hvor begge bundkort er opbygget med sokkel 2011, da de kan rumme meget mere ram.
Forskellen ved de to Bundkort er at det ene bundkort kører med 1.stk Core i7 processor, hvorimod det andet kan kører til 2.stk Intel Xeon E5 processor. (Nok fremtidens Bundkort/processor)

Så mit spørgsmål er: Hvis du havde 20.000.kr til køb og opbygning af en Workstation computer: Hvilke hardware komponenter vil du vælge og hvorfor.
Vil du opbyggen computeren med Socket 1150 eller 2011 og hvorfor.
Hvad er fordelene/ulemperne? (overclocking cpu m.m.)

Så lige pt er de 4 vigtigste hardware komponenter jeg skal finde frem til:
Kabinet med god plads, Bundkort, Processor + Vandkøling cpu køler (Vedligeholdelsesfri) og Grafikkort.

McBobo

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-01-14 20:37

1 så er det jo vigtigt at vide hvilken form for arbejde (er det tal, grafik , spil?)

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 25-01-14 01:46

Denne tråd har jeg lyst til at følge med i!
Så jeg tillader mig, at hægte mig på.
MV2

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-01-14 14:49

Intet mekanisk er fri for vedligeholdelse. Vandkøling og blæser -køling er mekanisk.
Det er der ikke noget i vejen med, men vedligeholdelsesfrit er det ikke.
Til data sikkerhed kan benyttes harddiske sat op i raid system (spejling)
Bare lige en bemærkning.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 22-02-14 01:15

Hvis man skulle tag udgangspunkt i disse 2 computer fra mm-vision... Hvilken vil du så vælge, hvis dens primære opgave er til video-redigering og konvertering?

Vision Beast OC
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99157&type=pcsystem

Vision Workstation W480
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99131&type=pcsystem

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-02-14 17:24

Jeg kan ikke vurdere disse to hurtige maskiner. (Jeg har kun lille kørekort)

Intel I7 ser godt ud.

Men umiddelbart ville jeg selv vælge win 7 pro som styresystem.

Kan dit filmprogram køre på en 64 bit maskine.

Jeg ved ikke om win 7 kan udnytte alle de ram.

Hvis Vision har drivere liggende på deres hjemmeside ville jeg hente og gemme den på en CD / DVD
Både til win 7 og win 8 (hvis du en dag vil skifte)

Annuller spørgsmålet
Fra : McBobo

Dato : 24-02-14 05:19

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål