/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
DR1 PC-udsendelse til DVD
Fra : lham
Vist : 394 gange
100 point
Dato : 23-01-14 09:39

Win xp sp3
IE 8

Når jeg ser en udsendelse på computeren fra DR 1 kan jeg så ( undervejs / bagefter ) på simpel vis brænde den over på en DVD skive ? i bekræftigende fald hvordan.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-01-14 10:01

Det afhænger helt af hvordan du får billedet på din pc. Det er vel også dens skærm du ser det på.
Dr kan ses på computerskærm via internet-streaming, eller via en tuner.
med tuner er det ligetil at gemme og brænde dvd. Blot er det svært at få undertekster med.

Hvis der streames kender jeg ikke en metode, som kan klare de direkte udsendelser.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 23-01-14 10:44

transor
Ja jeg ser det på PC skærmen og kunne så godt tænke mig at brænde det samtidigt ( evt gemme det i en nyoprettet mappe på skrivebordet og derfra brænde/gemme på usb hukommelseskort )

Jeg har ikke en tuner i min pc -eller en usb tunerdims tilsluttet pcen-så det må vel være det du kalder streaming der anvendes ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-01-14 11:22

Det tvivler jeg stærkt på, da udsendelsen jo dels ikke gemmes på din PC, og dels at der er kunster rettigheder forbundet med udsendelsen, og dem har du jo ikke.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 23-01-14 14:12

Det er ikke lykkedes for mig at finde udaf hvordan man omgår DR's kodning af de streamede direkte udsendelser, så de kan gemmes på computeren.

Er der andre , som kan et trick.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-01-14 14:38

Jeg bruger dette, når jeg engang imellem ikke kan hente film ned med andre programmer, kræver en del ram og en hurtig pc, hvis resultatet ikke skal hakke i filmen.
http://wmrecorder.com/products/wm-capture/
ellers plejer jeg at bruge dette
http://www.youtube.com/watch?v=rDpqVo2PXHU

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-01-14 05:36
Kommentar
Fra : lham

Dato : 24-01-14 07:52

katekismus

har læst artiklen:Jeg skrev "på simpel vis". I artiklen skrives også" er lidt indviklet": For mig er det meget indviklet , så jeg håber på en "ganske få knap løsning"

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 24-01-14 11:16

Det kan da ikke blive ret meget mere simpel.

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 28-03-14 17:13

Tak for svaret transor.

Jeg blev ikke så meget klogere-gjorde du ?
Hvad der der for andre synes "simpel" pc viden er det det ikke nødvendighvis for mig :)