/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Popup Box.
Fra : Mosebaek
Vist : 477 gange
100 point
Dato : 18-01-14 11:52

Daw!
Når jeg åbner den bærbare med Win 7,er der begyndt at komme en lille box på skærmen,hvor der står noget med "AmIcoSinglun eller AmicoSinglun". Det sker ret hurtigt,inden Windows er indlæst.
Den viser sig også i Jobliste.

Jeg har googlet lidt på den,men bliver ikke meget klogere,da det mest er på udenbys sprog.
Men har tydet så meget,at det både kan være en virus,men også en nødvendig program for Windows.
Hvad siger i ???

Vh. M.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-01-14 11:58

Helt sikker noget snavs - se du at få det luget ud ret omgående...

Kør en tur med dette program http://www.malwarebytes.org/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-01-14 12:05

Det er et program til din kortlæser! Så hvis pc ellers opfører sig ok, så lad det være!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-01-14 12:48

Citat
Helt sikker noget snavs
nej ikke helt sikker det kan også være et program til en indbygget kortlæser
Citat
Det er et program til din kortlæser!
det kan altså også være en virus!
Er der en indbygget kortlæser i computeren men popop boksen?
Finder Malwarebytes Antimalware (fuld opdateret) programmet som snavs?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-01-14 12:48

Tak for respons.

Citat
Helt sikker noget snavs - se du at få det luget ud ret omgående...

Citat
Det er et program til din kortlæser! Så hvis pc ellers opfører sig ok, så lad det være!

Ja,selv eksperter kan være uenige.

Det hele kører fint. Ingen problemer dèr.

M.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 18-01-14 13:03

Det er 99,9% sikkert ikke en virus, på de fleste bærbare er der idag indbygget kortlæser!

Når pc ellers kører ok, og antivirus ikke brokker sig så er det jo nok ikke en virus!

Hvis du ikke vil have det til at starte kan du slå det fra i opstarten med ccleaner,
den har du sikkert på pc i forvejen, start ccleaner klik på værktøjer, klik på opstart
find navnet på exe filen der starter og højreklik på det og vælg deaktiver

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-01-14 13:40

Tak for svaret Klaudi. Jeg ved ikke om det er uhøfligt,at lukke spørgsmålet så hurtigt.

Men da jeg har fået et godt og fyldigt svar,gør jeg det.

Vh. M.

......nu med 15 cm. sne.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-01-14 15:02

velbekomme

0 cm sne her, midt-sjælland, og ønsker heller ikke noget, for så bliver jeg kaldt på arbejde