/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Tastatur "lever sit eget liv"
Fra : classic26
Vist : 569 gange
500 point
Dato : 14-01-14 08:20

Hej

Når jeg svarer på mail eller arbejder i word springer curseren ofte pludselig et helt andet sted på siden, så resultatet bliver noget sludder (ja, skulle nok ha' lært blindskrift, så opdagede jeg det i tide!)
Hvad kan det være, og hvordan blir jeg fri for problemet.

Windows 7

Mvh

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-01-14 08:33

Jeg tror det er din mus der driller! Ligger den et sted hvor den kan ligge og vippe lidt, eller på et underlag der forstyrrer dens censor?

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 14-01-14 08:50

Ups... glemte at oplyse det er en bærbar!

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-01-14 09:30

Så er det vel fordi du kommer til at røre ved mousepadén.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-01-14 10:03

Køb en mus og brug den, slå touchpladen fra, kan ofte gøres med FN+en af F1-F12

Kommentar
Fra : alka

Dato : 14-01-14 10:30

Jeg er med på sidelinjen - jeg har samme problem - ind i mellem - pludselig skriver man et helt andet sted!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-01-14 10:36

Touch panden kan selvfølgelig også være defekt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-01-14 13:10

øv ja - det gør min også ind i mellem.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 500 point
Dato : 14-01-14 14:19

Jeg kender godt til problemet.
Min bærebar, den laver ofte sammen nummer. Det skyldes vel nok alderdom uden for tasteturet, hvor fingrene er mere krogede, så tommeldutterne slæber nede på toutchpad'en.

Jeg gør så af og til det, at jeg sætter et externt tastetur på, så gulerødderne kommer på afstand.
Jeg ved ikke om det er muligt, at nedsætte følsomheden i pad'en.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-01-14 14:34

Citat
Køb en mus og brug den, slå touchpladen fra, kan ofte gøres med FN+en af F1-F12

Vil blot indskyde,at på min (Medion) er det "Fn + F9",til/fra.

Købte en USB mus,som jeg er meget glad for....langt hurtigere end Touchpad.

M.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 15-01-14 11:43

Jeg har altid brugt extern mus. Som severino rigtigt skriver, så kan vores krogede fingre let slæbe hen over toutchpad'en, men når jeg har slået den fra, kan jeg fortsat opleve problemet!

Godkendelse af svar
Fra : classic26

Dato : 16-01-14 07:49

Tak for svaret severino.
Har nu prøvet at skrive som en kriminalassistent med to stive fingre,så enten må der en mus til eller et tastatur.
Ville være rart hvis man kunne justere følsomheden touchpladen

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-01-14 10:12

Jeg tror faktisk godt du kan justere følsomheden på touch panden på nogle modeller bærbar.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-01-14 10:19

Jeg har købt en Logitech Wireless Trackball M570. Efter lidt tilvænning er jeg blevet super glad for den. Dog egner den sig ikke så godt til at spille.