/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Windows xp i Windows 7 Home Premium
Fra : Brassovitski
Vist : 562 gange
200 point
Dato : 10-01-14 19:42

Hej
Jeg har fundet et par video'r, der beskriver, hvordan man kan installere XP Virtual Machine på en Windows 7 Home Premium, selv om Microsoft ikke officielt tillader dette. Desværre er de videoer jeg har fundet på engelsk, og ikke særlig detaljerede.
Er der en der kender til en detaljeret beskrivelse til hvordan man gør. Det gør ikke noget det er på engelsk, men helst en beskrivelse i form af en tekst med billede forklaring, så man stille og rolig kan følge den. Der er noget med 3 forskellige downloads der skal køres.
Desuden vil det være rart med en vejledning til, hvordan man installerer XP spil på den Virtuelle XP, og hvordan man får dem til at køre.
Jeg har også læst noget om at hardwaren skal understøtte virtuel PC, for at det kører rigtig godt.
Det vil være fedt, hvis det kan lade sig gøre, da jeg har en del XP spil liggende, som jeg aldrig har fået spillet. Min gamle XP maskine er ikke kraftig nok, desværre.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 210 point
Dato : 10-01-14 20:24

Mener kun at det er Win7 pro/ ultimate der kan benytte virtuel xp fra micro-blød, men det står på siden hos MS
http://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=3702
Ellers kunne du benytte WMWare ? mener jeg det hedder, der kan du installere alle de systemer du vil have = mens du bruger dit eget, har en ældre udgave af programmet? hvis det kan friste - PM

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-01-14 20:43
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-01-14 20:49

Du kan også hente en såkaldt ´tiny xp´ der kører fra dit dvd drev.
Selv bruger jeg ikke nogen af dem, så kan ikke hjælpe med detaljerne.
https://www.google.dk/#q=tinyxp

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-14 21:12

http://video.search.yahoo.com/search/video;_ylt=A0oG7iZOU9BSml4ASu9XNyoA;_ylu=X3oDMTB0cWc2ODBwBHNlYwNzYwRjb2xvA2FjMgR2dGlkA1ZJUDA1MV8x?p=virtualbox+in+windows+7

Jeg har kun haft den kørende i XP pro, med forskellige Linux udgaver.
Nu gider jeg ikke det rod mere og skifter harddisk i stedet for.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-01-14 21:32

Tak for svar, men læs venligst spørgsmålet igen?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-14 21:38

Som jeg ser det her, er det ikke et spørgsmål om hvilken win 7 udgave du har.
http://www.windows7download.com/featured-win7-software.html

Ok jeg fandt så heller ikke nogen billede forklaring.
Men hvis du henter og installerer den, giver det næsten sig selv, hvordan den bruges.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-01-14 22:05

Citat
Desværre er de videoer jeg har fundet på engelsk, og ikke særlig detaljerede.

Hvis andet ikke kan bruges, så var et par link´s til hvad du mener kan bruges på din - vel at smide herinde - så man måske kunne finde en løsning.
Mig bekendt er det ikke muligt.. men oplys dem, der ikke lige kan finde noget der kan bruges.

Citat
Men hvis du henter og installerer den, giver det næsten sig selv, hvordan den bruges.

IKKE hvis det er den fra MS, så skal de installeres i bestemt rækkefølge = men det er til Ultimate/pro udgaverne, de kan IKKE bruges på andre udgaver af Win7

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-14 23:09

Du kan i stedet vælge at have både Windows 7 og Windows XP installeret på harddisken, på hver sin partion og så starte det styresystem du vil bruge, med EasyBCD kan du vælge fra startskærmen hvilken system du vil starte, PAS PÅ den ændrer i MBR filen og det kan være meget svært for uerfarne at ændre tilbage hvis der skulle opstår problemer med at starte Windows
http://neosmart.net/EasyBCD/
EasyBCD er gratis for private

Virtualbox er en løsning hvor du installerer for eksempel Windows XP inde i Windows 7 og kan starte Windows XP efter at du har startet Windows 7, jeg har forsøgt med Virtualbox men min computer havde ikke nok hukommelse til at have 2 styresystemer kørende på samme tid, det var ikke så svært at finde ud af, start Virtualbox og installer det ekstra styresystem, du skal naturligvis have en gyldig licens til begge styresystemer uanset hvad du vælger:
https://www.virtualbox.org/

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-01-14 18:14

Hej
Ifølge denne video skulle det kunne lade sig gøre at installere XP virtuel Machine på en Windows 7 Home Premium maskine.
http://www.youtube.com/watch?v=Snm_NNUpidk

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-01-14 21:43
Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 11-01-14 22:11

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/install-and-use-windows-xp-mode-in-windows-7#section_3

Under download af "XP Mode" skal du bare vælge du har Ultimate selv om du har Premium

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 13-01-14 14:23

Hej JegErHer
Ser meget lovende ud, jeg prøver det lige så snart jeg kan finde et par ledige timer.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 13-01-14 19:57

Citat
Under download af "XP Mode" skal du bare vælge du har Ultimate selv om du har Premium

Jeg blev aldrig spurgt, og det virker ikke der kommer en besked om at Windows XP mode ikke virker i denne version. ØV!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 13-01-14 20:15

Det er sku lidt underlig, det ser ud som om downloadsiden er ændret, så den automatisk detekterer den Windows version man har, så man får slet ikke valgmuligheden. Det er så dobbeltmærkelig at der i vejledningsteksten står at Virtuel PC også kan køre på både Home Premium udgaven af Windows 7.

Citat
Windows Virtual PC supports the following Host and Guest Operating systems:
•Host: Windows 7 Home Basic, Windows 7 Home Premium, Windows 7 Professional, Windows 7 Ultimate, Windows 7 Enterprise.
•Guest: Windows XP Service Pack 3 (SP3) Professional, Windows Vista Enterprise Service Pack 1 (SP1), Windows Vista Ultimate Service Pack 1 (SP1), Windows Vista Business Service Pack 1 (SP1), Windows 7 Professional, Windows 7 Ultimate, Windows 7 Enterprise.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 13-01-14 21:10

Jeg prøver nok lige VMware Player, når jeg har skrabt en XP nøgle frem.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-01-14 14:59

Citat
Jeg prøver nok lige VMware Player, når jeg har skrabt en XP nøgle frem.

Yes det fungerer fint, duer bare ikk etil spil, som jo egentlig var meningen. Det virtuelle grafikkort VM Playeren sætter op, kan ikke klare spil der kræver et godt grafikkort.
Jeg har efterfølgende fundet ud af at XP mode i Windows 7, heller ikke egner sig til spil, så nu er jeg lidt i tvivl om, hvor vidt jeg skal have en maskine kun til XP-spil og så min Windows 7 til det daglige. Det er nok det, det ender med. Tak for alle input til tråden her.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-01-14 15:08

Det ser helle rikke ud til at Virtual box kan bruges til spil.

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-01-14 15:09

Tak for svaret mig-selv. Lidt svært at give point, når den rigtige løsning ikke findes.