/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
boot
Fra : kivi
Vist : 599 gange
100 point
Dato : 25-11-13 08:16

jeg prøver at lave en bootbar cd/dvd men det er ikke lykkes endnu ,jeg har prøvet med nero 9 og ashampoo men det er ikke lykkes for mig endnu , så gode råd modtages gerne

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 25-11-13 08:30
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-11-13 10:03

HVad er det du vil brænde som skal være bootable?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 25-11-13 10:57

windows 8,1 som backup

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-11-13 11:09

Er det en Windows 8.1 iso du vil brænde? HVis det ikke er en iso, hvilken filtype er det så?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 25-11-13 11:26

windows installer

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-11-13 11:40

Du kan jo ikke boot fra/til/på Windows installer, med mindre det er en WDS server du booter på. Desuden er Windows installer ikke en filtype, det er en Windows applikation, altså et program.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-11-13 12:40

De mange Win8 jeg har prøvet, kan ingen af dem Bootes fra men skal installeres fra en/ et andet system.
Ellers kunne du prøve dette program:
http://wintoflash.com/home/en/
Citat
windows 8,1 som backup

Hvis du vil lave en backup, så skal lave et IMAGE af systemet, ikke en kopi af det.
Dette kan du lave et image med, og det er særdeles nemt at bruge, husk at brænd en Boot disk.

http://www.aomeitech.com/

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-11-13 12:50

Citat
De mange Win8 jeg har prøvet, kan ingen af dem Bootes fra men skal installeres fra en/ et andet system.

>>Mig-selv betyder det at du ikke kan installere windows 8.1 fra en USB-key, dvd eller andet bootable device??

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-11-13 13:00

jeg har afprøvet, skal startes fra et system, og kan så fortsættes via usb/ andet - hvis man altså har den funktion indbygget i bundkortet.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-11-13 13:29

Jeg har installeret Windows 8.1 fra USB-key, USB-harddisk, dvd og WDS server. Men når vi snakker om Windows 8.1 er det så selv styresystemet eller er det opdateringen til Windows 8? Jeg snakker om styresystemet. Vi kan hurtigt blive enige om at man ikke kan installere Windows 8.1 opdateringen på anden måde ind at starte den installationen inden fra Windows.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-11-13 13:30

Ikke at sige, at der ikke findes Bootbare Win8/ 8,1, jeg er bare ikke rendt over en.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-11-13 13:36

Citat
Ikke at sige, at der ikke findes Bootbare Win8/ 8,1, jeg er bare ikke rendt over en.

Alle Windows 8 og 8.1 er bootable, hvordan vil du ellers starte Windows?????????

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-11-13 15:10

Ja det kan du have ret i.
Hvad jeg mente var at skiven der skal installere win8 - har jeg ikke rendt ind i en der kan bootes fra.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-11-13 15:39

http://www.nu2.nu/bootcd/
KISS = Keep It Simple Stupid
</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 25-11-13 15:41
Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 27-11-13 07:54

Tak for svaret molokyle.