/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
hardwareaclerator
Fra : kivi
Vist : 360 gange
100 point
Dato : 22-11-13 19:08

jeg prøver igen det er en ældre bærbar vega+ som bliver ved med at sige at hardwareaceleratoren ikke er slået til , den har kørt med xp pro før hvor jeg har lágt win 7 pro ind nu , jeg har ledt efter drivere men synes ikke at kunne finde nogen , bundkort skulle være et america megatrends inc 255/259 det er hvad jeg kan finde via siw ,jeg har prøvet at opdatere i enhedshånteringen
håber at der er en ved lidt om sådan en ældre pc

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-11-13 19:41

Den bliver du sikkert nødt til at opgive at køre nyere Windows versioner på, det er grafikkortet som ikke arbejder som den skal og du finder sikkert ingen grafikdriver til Windows 7
Har du overvejet en Linux på den gamle oldsag og/eller købe en ny bærbar med Windows 7 eller 8?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 23-11-13 09:56

Hvitket grafikkort eller hvilken grafikchip sidder der i maskinen?

Du kan sikkert finde det originale driverprogram på producentens hjemmeside. I dette program er der sikkert en menu, hvori du kan slå hardware acceleration til.

Hvis det er dette chipset: ATI Mobility Radeon HD 5430, så finder du drivere til div. Windows hér:

http://drp.su/drivers/notebooks/?v=Packard%20Bell&m=Vega&id=37587&l=en

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 23-11-13 18:49

tak for svarene jeg tror jeg skrotter den

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 23-11-13 18:49

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-11-13 19:42

Installer en XP/ Pro og den kører sikkert godt igen.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 24-11-13 08:42

ja men det er et heste arbejde at finde drivere