/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
bios
Fra : kivi
Vist : 376 gange
100 point
Dato : 18-11-13 17:05

hvordan kan rette/ændre bios

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 18-11-13 17:19

Du skal som regel trykke på en eller anden tast, lige når computeren starter op. Det står på skærmen hvilken det er, det afhænger af mærke og model. Det kan være Delete, F2, F11, F12, men der er også andre der kan bruges, det er dog sjældent at det er et af bogstaverne. Der sker ikke noget ved at du trykker på ca. all de taster der er.

Derved kommer du ind i BIOS, hvor du kan ændre diverse settings, men pas på, det kan gå galt.

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 18-11-13 17:32

Opdatere fra fil ? Pas på med det hvis du ikke er 100% sikker på hvad du gør !

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 18-11-13 22:06

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/bios-frequently-asked-questions

Advarsel!

Vær forsigtig, når du ændrer BIOS-indstillingerne. BIOS-brugergrænsefladen er designet til erfarne brugere, og det er muligt at ændre en indstilling, der kan forhindre, at computeren starter korrekt.

Du skal kun opdatere BIOS, hvis det er nødvendigt (f.eks. for at løse et kompatibilitetsproblem). Det kan være en kompliceret proces, og hvis der opstår fejl, kan det gøre computeren ufunktionsdygtig. Sørg for at følge vejledningen fra producenten nøje.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 19-11-13 11:00

Tak for svaret katekismus.