/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Bjerregaard Nakskov
Fra : Pocoen01
Vist : 646 gange
40 point
Dato : 09-11-13 11:39

Hans Christian Bjerregaard født 1803 i Nakskov var ejer af 4 ejendomme.

Er der nogle der kan fortælle mere om dette.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-11-13 12:29

fra dda folketælling
se på ao hvor Hans Christian Bierregaard har boet du kan være heldig og finde oplysninger om hvem der ejede de ejendomme hvor han bor.
senta
Samtlige personer i husstanden
Maribo, Lollands Nørre, Nakskov Købstad, Søndre Fierdings 2.Rode, , No 278,a,, FT-1834, B1227

Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Hans Christian Bierregaard 33 Gift Handskemager
Karen Marie 28 Gift hans Kone
Ole Christian 9 Ugift deres Barn
Søren Christian 6 Ugift deres Barn
Frederich Christian 1 Ugift deres Barn
Johannes Walsted 21 Ugift Læredreng
Ane Hansdatter 21 Ugift Tienestepige
Hans Peter Clausen 50 Enke(mand) Handskemager

Samtlige personer i husstanden
Maribo, Lollands Nørre, Nakskov Købstad, optegnelse 5 side 222, no. 211, , FT-1855, C6337

Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Hans Christian Bierregaard 51 Gift husfader
Cathrine Magrethe Brandt 44 Gift hans kone
Frederich Christian Bierregaard 22 Ugift hans søn
Johannes Christian Bogius Bierregaard 5 Ugift deres søn
Karen Marie Mathia Bierregaard 2 Ugift deres datter
Berthine Sophie Andersen 12 Ugift steddatter af manden
Marie Sophie Seifert 23 Ugift

Samtlige personer i husstanden
Maribo, Lollands Nørre, Nakskov Købstad, , Søndergade 278, 300 F1, FT-1845, B5264

Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Hans Christian Bjerregaard 42 Enke(mand) Handskemager Nykjøbing paa Falster
Søren Christian Bjerregaard 17 Ugift hans Børn [Hans Christian Bjerregaard] Nakskov
Fredrik Christian Bjerregaard 11 Ugift hans Børn [Hans Christian Bjerregaard] Nakskov
Anne Birgithe Bjerregaard 9 Ugift hans Børn [Hans Christian Bjerregaard] Nakskov
Johannes Walsted 33 Ugift Handskemagersvend Nakskov
Chatrine Magrethe Strand 35 Enke(mand) Huusbestyrerinde, nyder Understøttelse af Fattigvæsenet Maribo
Maren Jensdatter 23 Ugift Tjenestepige Nakskov

Samtlige personer i husstanden
Maribo, Lollands Nørre, Nakskov Købstad, Nakskov Købstad, Lolland nørre herred, Tilegade 288, forhuset stuen a, 1, FT-1880, C9884

Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Hans Christian Bjerregaard 76 Gift handskemager, husfader Nykøbing Falster
Karen Marie født Wengel 36 Gift hans kone Vestenskov Sogn, Maribo Amt
Anders Peter Wengelsen 11 Ugift deres barn Her i Sognet
Hans Christian Bjerregaard 5 Ugift deres barn Her i Sognet
Stine Marie Chathrine Bjerregaard 3 Ugift deres barn Her i Sognet
Thomasine Bjerregaard under 1 Ugift deres barn Her i Sognet

Kommentar
Fra : Pocoen01

Dato : 09-11-13 12:56

Tak for svaret Senta.

H. C. Bjerregaard var en driftig mand, med 3 ægteskaber og tolv børn.

Jeg ved han havde 4 ejendomme: Tilegade 6 Jødevej 17, 19, 21

Hvis der er nogle der ligger inde med gamle billeder fra 1800 tallet fra disse ejendomme,
ville jeg meget gerne se disse.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-11-13 13:17
Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-11-13 14:02

billeder fra nakskov arkiv
du kan søge i deres dadebase
http://www.nakskovlokalarkiv.dk/
senta

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-11-13 17:44
Kommentar
Fra : Pocoen01

Dato : 10-11-13 10:30

Tak for svarene, til jer der er kommet med forslag.

Jeg vil nu undersøge mulighederne på de sider der foreslås.
Så vender jeg tilbage med flere spørgsmål.
MVH.

Pocoen01

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 10-11-13 15:06
Kommentar
Fra : senta

Dato : 11-11-13 17:04

ao skifter nakskov byfoged
Nakskov byfoged Skifteprotokol

opslag 442 side 871 højre side finder du notat om bjerregårds død.
du kan søge i samme bog efter om der evt er et skifte / testamente efter bjerregård
hvis vil det fortælle dig hvor mange huse han ejede i nakskov
god jagt
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 11-11-13 17:08

skiftet er på opslag 447 side 881
senta

Kommentar
Fra : Pocoen01

Dato : 12-11-13 12:16

Jeg arbejder videre med de informationer jeg har fået, og vil vende tilbage da jeg sikkert har flere spørgsmål.

Pocoen01

Kommentar
Fra : katekismus