Wenzelsen
Fra : mortenSoft
Vist : 1123 gange
73 point
Dato : 27-10-09 23:12

Karen Marie Wenzelsen af næsby nakskov

Fra : modersvilje

Dato : 27-10-09 23:26

ØHH Ja
Hvad vil du vide???

Samtlige personer i husstanden
Maribo, Lollands Sønder, Vestenskov, Næsby By, En Gaard, , 119, FT-1850, B3824
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Wenzel Andersen 51 Gift Fæster, Huusfader Arninge S. Maribo A.
Kathrine Jensdatter 46 Gift Hans Kone Tillitze S. Maribo A.
Jens Wenzelsen 16 Ugift Deres Barn Westenskov
Anders Wenzelsen 11 Ugift Deres Barn Westenskov
Karen Marie Wenzelsen 9 Ugift Deres Barn Westenskov
Maren Johanne Wenzelsen 5 Ugift Deres Barn Westenskov
Lars Eriksen 28 Ugift Tjestekarl Westenskov
Maren Jacobsen 22 Ugift Tjestepige Westenskov
MVH
Modersvilje

Fra : modersvilje

Dato : 27-10-09 23:30

KAREN MARIE WENZELSEN
Christening: 02 OCT 1841 Vestenskov, Maribo, Denmark
Father: WENZEL ANDERSEN
Mother: KATHRINE JENSDR
MVH
Modersvilje

Fra : modersvilje

Dato : 27-10-09 23:34

WENZEL ANDERSEN & KATHRINE JENSDR
Marriage: 09 NOV 1832 Vestenskov, Maribo, Denmark
Husband Age at Marriage: 33
Wife Age at Marriage: 28

MVH
Modersvilje

Fra : modersvilje

Dato : 27-10-09 23:42

Maribo, Lollands Sønder, Arninge, Suderballe Bÿe, , 1, FT-1801, A3941
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Anders Pedersen 39 gift Huusbond Bonde og Gaard Beboer
Karen Marie Wensels D. 33 gift Hans Kone
IWensel Andersen 2 ugift Deres Søn

MVH
Modersvilje

Fra : mortenSoft

Dato : 28-10-09 21:35

Hej Modersvilje.
Det var dette du har skrevet som jeg ikke kunde finde. Karen Marie Wenzelsen var gift med Hanskemager hans Christian Bjerregaard og disse to var mine Oldeforældre.
Jeg kan heller ikke finde ud af om Karen Marie har været gift før hun mødte Hans.
Nu er jeg jo ny i dette, så hvis jeg trykker på accepter hvad sker der så ?
håber på lidt hjælp.
MVH.
MortenSoft

Fra : modersvilje

Dato : 29-10-09 07:44

Hej
Hvis du trykker accepter LUKKER du spørgsmålet!

Hvis du vil have hjælp til at find din oldemors måske første vielse
Skriver du det i den nederste rubrik SKRIV EN KOMMENTAR

MVH
Modersvilje

Fra : mortenSoft

Dato : 29-10-09 13:44

Hej
Hvor kunne det tænkes at man kunne lede efter Karen Marie måske tidligere ægteskab.
Hun havde en dreng da hun blev gift med HCB. og drengen hed Anders Peter Wenzelsen.
mere har jeg ikke kunnet finde.
MVH
MortenSoft

Fra : modersvilje

Dato : 29-10-09 20:27

Maribo, Lollands Nørre, Nakskov Købstad, Nakskov Købstad, Lolland nørre herred, Tilegade 288, forhuset stuen a, 1, FT-1880, C9884
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Hans Christian Bjerregaard 76 Gift handskemager, husfader Nykøbing Falster
Karen Marie født Wengel 36 Gift hans kone Vestenskov Sogn, Maribo Amt
***Anders Peter Wengelsen 11 Ugift deres barn Her i Sognet***
Hans Christian Bjerregaard 5 Ugift deres barn Her i Sognet
Stine Marie Chathrine Bjerregaard 3 Ugift deres barn Her i Sognet
Thomasine Bjerregaard under 1 Ugift deres barn Her i Sognet

Du finder Anders døbt AO Nakskov Sct. Nikolaj 1854-1869 opslag 85 nr 32
søn af ugifte Karen Marie Wenzel

Mvh
Modersvilje

Fra : modersvilje

Dato : 29-10-09 20:31

Her er lige et par fødselsdage

Maribo, Lollands Nørre, Nakskov Købstad, Jødevej 21, 207. 208, 1129 F1, FT-1901, C3844
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Karen Marie Bjerregaard 05-08-1841 Enke Enke Næsby,Lolland
Hans Christian Bjerregaard 23-04-1879 Ugift Søn Maskinarabejder Nakskov
Marie Bjerregaard 24-04-1876 Ugift Datter Nakskov

MVH
Modersvilje

Fra : modersvilje

Dato : 30-10-09 06:42

Du finder dine oldeforældre viet
Nakskov Sct. Nikolaj 1870-1882 opslag 197 nr 20 (1873)

Rettelse:
Hans Christian Bjerregaard 23-04-1879 Ugift (det er 1874)

MVH
Modersvilje

Fra : mortenSoft

Dato : 30-10-09 11:53

Tak for oplysningerne. Dem er jeg meget glad for.
De folketællinger som du viser nr. på hvor finder man dem, for når jeg er inde i folketællinger er der ingen bogstaver foran nummeret. De point som der gives hvad sker der med dem og hvem får dem ? hvis du vil fortælle lidt om det.
MVH
mortenSoft

Fra : modersvilje

Dato : 31-10-09 20:06

Hej
Alle de FT jeg har vist dig er fundet på: http://www.ddd.dda.dk/soeg_person.asp

Når du har fået svar på dine spørgsmål skal du lukke spørgsmålet.
det gør du ved at finde det svar du er mest tilfreds med. og der trykker du på accepter svar.
og pointene går til den der har givet dette svar!

Du kan se ude til venstre hvem der har flest point
Top 10 brugere
Slægtsforskning
#   Navn   Point
1    [Er ikke online] senta    35904
2    [Er ikke online] svendgive..    27805
3    [Er ikke online] LisBJensen    13254
4    [Er ikke online] jkrjk2    11934
5    [Er ikke online] Påsse    8537
6    [Er ikke online] Varla    8001
7    [Er ikke online] agerlund    5749
8    [Er ikke online] jyttemor    5690
9    [Er ikke online] ans    3742
10    [Er online] modersvil..    3603

MVH
Modersvilje

Fra : mortenSoft

Dato : 01-11-09 16:45

Hej Modervilje.
Nu er jeg ved at komme lidt ind i systemet med point.
Er det lige meget hvad svar du har givet når jeg trykke på accepter, så du få alle de point der er.
MVH.
MortenSoft

Accepteret svar
Fra : modersvilje

Modtaget 73 point
Dato : 01-11-09 16:59

JA!
Men det er fordi der kun er mig der har svaret dig

MVH
Modersvilje

Godkendelse af svar
Fra : mortenSoft