Navnet Bjerregaard
Fra : mortenSoft
Vist : 1871 gange
20 point
Dato : 26-10-09 15:08

Er der nogle som kender til Handskemager Hans Christian Bjerregaard i Nakskov i 1800 tallet ?

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 20 point
Dato : 26-10-09 16:12

Er det ham her:

Hans Christian Carl Frederik BJERREGAARD
Birth: 10 Jul 1859 Place: <Nykobing Falster, Maribo, Denmark>
Christening: 13 Nov 1859 Place: Nykobing Falster, Maribo, Denmark
Parents:
Father: Frederik Christian BJERREGAARD
Mother: Karen Lise GOLDBECK

Så finder jeg ham ikke i folketællingerne fra Nakskov

Godkendelse af svar
Fra : mortenSoft

Dato : 26-10-09 16:26

Tak for svaret svendgiversen.
Men det er desværre ikke den Hans Christian Bjerregaard selvom han godt nok er født i Nykøbing. Det blev han i 1802 og fik 11 børn

Fra : modersvilje

Dato : 26-10-09 18:58

Maribo, Lollands Nørre, Nakskov Købstad, , Søndergade 278, 300 F1, FT-1845, B5264
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Hans Christian Bjerregaard 42 Enke(mand) Handskemager Nykjøbing paa Falster
Søren Christian Bjerregaard 17 Ugift hans Børn [Hans Christian Bjerregaard] Nakskov
Fredrik Christian Bjerregaard 11 Ugift hans Børn [Hans Christian Bjerregaard] Nakskov
Anne Birgithe Bjerregaard 9 Ugift hans Børn [Hans Christian Bjerregaard] Nakskov

Fra : svendgiversen

Dato : 26-10-09 19:35

Ja det er ham...

hos mig:
0 poster fundet.

Et eller andet virker ikke hos DDA,
Svend

Fra : mortenSoft

Dato : 26-10-09 22:01

Tak for svaret til modersvilje.
Ja det er den bjerregaard jeg leder efter, han er min Oldefar men har aldrig kendt grenen af familien i Nakskov. Jeg ved han er født i 1802 dør 1895 var gidt 3 gange og fik 11 børn.
Hanjede også nogle ejendomme i Nakskov. Tilegade 5 og Jødevej 21 i Nakskov.

Også tak til Svendgiversen.
Men den H.C.Bjerregaard som var min oldefar hed kun Hans Christian Bjerregaard.
Men kan muligt være familie, da det jeg har fundet udaf er at de fleste Bjerregaard i Nakskov var i familie.

Fra : modersvilje

Dato : 27-10-09 09:17

Det var meget hurtigt at du lukkede dit spørgsmål
Du kunne have fået mere hjælp, hvis flere havde set dit spørgsmål!!!

Kender du denne.
http://www.arkivalieronline.dk/default.aspx
Der kan du finde både kirkebøger og folketællinger
Det er gratis at bruge siderne, men du skal registreres (læs vejledningen)
MVH
Modersvilje

Fra : mortenSoft

Dato : 27-10-09 15:13

Til modersvilje.
Jeg er jo nybegynder her i kandu, så jeg aner ikke at jeg lukkede spørgsmålet. Så jeg må jo se at finde ud af systemet. Tak for din oplysning, jeg kender godt arkivaronline.
MVH.
MortenSoft

Fra : torbenhammer

Dato : 30-10-09 08:39

Hej mortenSoft

Hans Christian Bjerregaard og Karen Marie Knudsen havde som nævnt ovenfor 3 børn. Frederick Christian Bjerregaard blev gift med Karen Lise Goldbeck den 10.12.1858 i Nyk. F. Kirke. De fik 2 børn, hvoraf den ene er ovenfor nævnte Hans Christian Carl Frederik Bjerregaard, født 10.07.1863 i Nykøbing Falster.

Der er flere oplynninger om disse familier hos Tom Stryhn på www.tom-stryhn.com
Der kræves et password for at bruge denne database, men det er gratis at registrere sig som bruger.

Mvh
torbenhammer

Fra : mortenSoft

Dato : 30-10-09 12:02

Hej torbenhammer.
Mange tak for oplysningerne det er noget jeg kan bruge. Jeg vil prøve den database du foreslår for det er en ret stor familie som grener sig ud mange steder i Danmark.
MVH
mortenSoft

Fra : mortenSoft

Dato : 19-08-10 13:43

ER der nogle som kan hjælpe mig med at finde Hans Christian Bjerregaard i kirkebogen i Nykøbing Falster, da jeg ikke kan finde ham. Ifølge Dødsattest er han født i august 1802 i Nykøbeng Falster.
Håber nogle kan hjælpe med at finde ham.
MVH.
MortenSoft

Fra : torbenhammer

Dato : 19-08-10 16:06

mortenSoft

Du kan finde hans konfirmation her:

http://www.arkivalieronline.dk

1814-1839, Nykøbing Falster, opslag 124, nr. 15:

Konfirmeret 1818 (der er ingen dato) - døbt 24. august 1803.

Jeg kunne heller ikke finde ham i kirkebogen

Mvh
Torben

Fra : mortenSoft

Dato : 25-08-10 20:40

Tak for svaret. Det bliver nok svært at finde ham kirkebogen, hvilket er ærgeligt da jeg godt kunne tænke mig at vide hvad mine tip oldeforældre hed.
Mvh
MortenSoft

Fra : mortenSoft

Dato : 30-08-10 22:15

Hej torbenhammer.
Kan du tyde hvad fornavnet på Hans Christian Bjerregaard`s forældre er for jeg har svært ved at tyde det fornavn der stå foran Bjerregaard.
Mvh.
MortenSoft

Fra : torbenhammer

Dato : 30-08-10 23:47

Hej MortenSoft

Jeg har vist fundet ham:

http://www.arkivalieronline.dk

1773-1815, Nykøbing Falster, Opslag 209 (den første):

Torsdag den 15. September døbes Søren Christian Bjerregaards ? og Birgitte ?..... Hans Christian
(og i sidste linie) født den 24. august.

Jeg kan desværre ikke tyde moderens efternavn - er der andre der kan hjælpe?

Torbenhammer

Fra : mortenSoft

Dato : 28-09-10 23:27

Hej Torbenhammer

Tak for di sidte svar, jeg har desværre ikke været på et godt stykke tid, da jeg ikke har været
hjemme.

Skal jeg forstå dit svar sådan: At hans christians far hed Søren Christian og moderen hed Birgitte.

MortenSoft

Fra : torbenhammer

Dato : 29-09-10 06:48

Hej MortenSoft

Ja - det er far og mor til Hans Christian.

Desværre kan jeg ikke kopiere kirkebogssiden herover, men hvis du er interesseret, så send en mail til mig på:
torben@hammershoej.dk, så sender jeg den ril dig.

Torbenhammer

Fra : Anni_Damkjær

Dato : 19-01-11 14:25

Hej mortenSoft

Jeg har en masse omkring Hans Christian Bjerregaard og efterkommere, hvis du er interesseret. Jeg har slægtsforsket i hans familie for min onkel, som er oldebarn af ham.

Du kan maile mig på damkjaer@tdcadsl.dk

mvh
Anni Damkjær

Fra : mortenSoft

Dato : 24-01-11 14:31

Til Anni Damkjær.
Mange tak for din oplysning om fam. Bjerregaard, jeg sender en mail, til dig da jeg også gerne vil vide lidt om min slægt her kan jeg oplyse at jeg også er et oldebarn.
Så jeg sender en mail. med flere oplysninger.
Mvh.
Bjarne Bjerregaard

Fra : OveBjerregaard

Dato : 09-01-14 22:53

Handskemager Bjerregaard, Jødevej i Nakskov var min oldefar.
Hans yngste datter Tomasine var min farmor gift med Martin Frederik Petersen -de boede i starten på Jødevej nr. 2 (iflg. min far, Gerhard Christian Bjerregaard f. 1904 - de flyttede til Frederiksberg og boede på Sindshvilevej resten af livet.
Tomasine og Martin havde otte børn. Der findes foto af hele familien fra min fars konfirmation i den 2-vær lejlighed o.1918.

Du har følgende muligheder