/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Handle i udlandet
Fra : Troldepige
Vist : 743 gange
300 point
Dato : 04-11-13 13:16

Jeg føler mig lidt dum, men spørger alligevel.

Jeg vil købe en vare fra Tyskland, men kan ikke rigtigt finde ud af det med betalingen.

Varen kan fås hos flere forhandlere, og der er jo lidt forskel på leveringsomkostningerne.
Den som umiddelbart så ud til, at være billigst med leveringen viste sig, at kost 20 euro (for forsendelse) når det skulle sendes til DK. Her kunne jeg betale med Visa kort.

Den næste, som ellers så ud til, at være dyrest med leveringen, der kan jeg ikke betale med Visa, men der kommer nogle bank-oplysninger frem, som skal benyttes i forb. med betaling.
Jeg har først for ganske nylig fået netbank, men jeg fik indtryk af, at det var rigtig nemt, og billigt, at overføre penge via netbank, så det lå jo lige til højrebenet, troede jeg.

Da jeg lige ville se på det i netbank, inden jeg bestilte varen, endte jeg med, at finde ud af, at det ville koste 200 kr. at overføre pengene til en tysk konto.

Er det mig der gør noget forkert, i forb. med netbank?
Eller er der en anden betalings-mulighed, som jeg ikke lige har set?

Jeg har ikke Pay-Pal eller andre "sjove" ting, jeg har et Visa-Dankort, et gammelt check-hæfte og nu min netbank.

Det er denne vare, og forhandler, det handler om: http://www.schneckenprofi.de/ungezieferumgebungsspray-neudorff.html

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 04-11-13 13:19

Det koster en formue at lave en overførsel til udlandet, medmindre du vælger en type der gerne må vare en uges tid. Når du handler i udlandet så gør det så vidt muligt med kort, Visa eller hvad du nu har. Det giver en vis form for sikkerhed. Hvis du benytter overførsel er der absolut ingen sikkerhed.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-11-13 14:32

Du kan købe den på EBay.
http://www.ebay.de/itm/Neudorff-Permanent-Floh-UngezieferFrei-300ml-3-65-100ml-/400487126872?ebayCategoryId=25862
Kræver gaanske vist at du har en Paypal konto = hvilket tager 5 minutter om at oprette
Personligt ville jeg aldrig handle i udlandet, (eller DK) hvis man ikke kan betale med kort.

På EBay er du sikret 110%, hvis varen ikke kommer frem til dig, har selv lige kørt en sag hos dem og fik alle penge tilbage.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-11-13 14:35

Ellers kunne du jo prøve at kontakte firmaet, og spørge om andre betaling måder.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 04-11-13 15:14

I min bank - Sparekassen Sjælland - koster en €-overførsel 45 kr og beløbet er hos modtageren allerhøjst 3 dage senere, som regel på andendagen.

Den lave pris gælder kun for €-overførsler, al anden valuta koster kassen.

Prøv og hør i din bank om den ikke også har sådan en ordning.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-11-13 17:28

Du skal finde et sted, hvor du kan handle med visa/kort til butikken. Pay-Pal er et sikkert betalingssystem, måden at betale penge på online. https://www.paypal.com/dk/cgi-bin/webscr?cmd=xpt/Marketing_CommandDriven/bizui/WhatIsPayPal-outside

Og så er der stor forskel på fragtpris!

Jeg handler ofte her http://www.apo-rot.de/index_versand.html?language=dk&_command=SetUserLanguage&_validation=1835291898&_random=-1009998768
Det koster 4 euro og få det bragt til døren, og bestiller jeg om formiddagen, har jeg det om middagen næste dag. Det er helt utroligt!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-11-13 19:33

Hvis man virkelig skal spare ved at handle syd for grænsen,
mon ikke man så skal købe lidt mere end billigt loppe shampo?

Og ja det koster 10 € eller ca 45 kroner at betale med danske kredit kort,
så har du ikke et grænse kort, det kan du eksempelvis få i Sydbank,
så må du nok købe lidt mere, eller snarere meget mere, før du sparer ved at købe der.

Selv "sparer" vi hver måned, men jeg henter selv, og også i grænsebutikkerne er der gebyr.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 04-11-13 20:36

Citat
Du kan købe den på EBay.
http://www.ebay.de/itm/Neudorff-Permanent-Floh-UngezieferFrei-300ml-3-65-100ml-/400487126872?ebayCategoryId=25862
Kræver gaanske vist at du har en Paypal konto = hvilket tager 5 minutter om at oprette
Personligt ville jeg aldrig handle i udlandet, (eller DK) hvis man ikke kan betale med kort.

På EBay er du sikret 110%, hvis varen ikke kommer frem til dig, har selv lige kørt en sag hos dem og fik alle penge tilbage.

Jeg har engang kigget på det med Paypal, og nu kan jeg ikke huske hvad der fik mig til, at lade være.

Hvilke omkostninger ryger der på, hvis man benytter Paypal?

Citat
Ellers kunne du jo prøve at kontakte firmaet, og spørge om andre betaling måder.

Så god er jeg ikke til tysk.

Citat
I min bank - Sparekassen Sjælland - koster en €-overførsel 45 kr og beløbet er hos modtageren allerhøjst 3 dage senere, som regel på andendagen.

Den lave pris gælder kun for €-overførsler, al anden valuta koster kassen.

Prøv og hør i din bank om den ikke også har sådan en ordning.

I eftermiddags tænkte jeg faktisk, at jeg jo også kunne spørge i min bank, om de kendte til en fornuftig løsning.
Jeg ved, at det nu koster 40 kr, hvis jeg vil betale et girokort i banken.

Citat
Du skal finde et sted, hvor du kan handle med visa/kort til butikken.

Ja, det var sådan set også min hensigt, men hos den forhandler, hvor jeg kunne benytte mit Visakort, koster det 20 euro, for at få det sendt til DK.
Og så kan jeg jo lige så godt betale banken 40 kr., hvis jeanettesmors løsning er en mulighed i min bank.

Citat
Jeg handler ofte her http://www.apo-rot.de/index_versand.html?language=dk&_command=SetUserLanguage&_validation=1835291898&_random=-1009998768
Det koster 4 euro og få det bragt til døren, og bestiller jeg om formiddagen, har jeg det om middagen næste dag. Det er helt utroligt!

Jeg kan se, at de har en del loppe-midler, men de har desværre ikke det jeg vil have.

Citat
Hvis man virkelig skal spare ved at handle syd for grænsen,
mon ikke man så skal købe lidt mere end billigt loppe shampo?

Nu er det ikke shampoo, men spray, jeg skal bruge , men du har sikkert ret.
Men der er altså ikke andet jeg har behov for derfra.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 04-11-13 20:37

Jeg har gået og tænkt på i dag, om det er lige så bøvlet/dyrt, at købe fra andre lande end Tyskland?

Jeg forestiller mig, at det må være det samme.

For ellers vil jeg da undersøge, om jeg kan finde et lignende produkt fra et andet land.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-11-13 21:18

Citat
Jeg har engang kigget på det med Paypal, og nu kan jeg ikke huske hvad der fik mig til, at lade være.

Hvilke omkostninger ryger der på, hvis man benytter Paypal?

Du må da gerne kalde mig men du får det IKKE MERE SIKKERT, grunden kunne ????
muligvis være at HVIS du ville have penge TILBAGE, koster det en mindre formue af et GEBYR på noget der ligner = 2 eller 3 kroner, samt du betaler ikke for at veksle valuta`?
men det er vel bedre end miste en formue.
Citat
om jeg kan finde et lignende produkt fra et andet land.

Ser du....... så får du først problemer, da Tyskland er rimelig nemt at handle med, hvad angår Post og forsendelse/ r

Men hvorfor snakker du ikke bare med din BANK? de tager jo ikke MEGET for den slags betalinger.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 300 point
Dato : 04-11-13 21:27

Citat
Hvilke omkostninger ryger der på, hvis man benytter Paypal?

INGEN = har brugt deres system i over 4 år og har aldrig betalt en KRONE der ikke skulle betales,
de trækker fra din? Bank/kort, UDEN GEBYR - så længe det er til dit KORT´s kontonummer, dog kan Valuta-kursen ændre sig fra time til time, men bankens er vel meget værre.
Som skrevet fik jeg penge tilbage fra EBay, samt mange andre steder fra, og en ´ganske´ almindelig overførelse til egen Bank koster intet.
Paypal tjener penge på renter og overførelser/ samt indstående på deres ´konti´s - og INTET andet
og det de tjener, kommer IKKE fra fra små-kunder , der handler for 100 DK,
de tilbyder bare de ´små´ at lave en billig konto - måske i håbet om at vi på et tidspunkt bliver større.

Men god handel.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-11-13 21:28

Citat
og en ´ganske´ almindelig overførelse til egen Bank koster intet.

Der skulle STÅ til den KONTO - dit kort er tilknyttet.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 04-11-13 21:31

Citat
Du må da gerne kalde mig [Klovn] men du får det IKKE MERE SIKKERT, grunden kunne ????
muligvis være at HVIS du ville have penge TILBAGE, koster det en mindre formue af et GEBYR på noget der ligner = 2 eller 3 kroner, samt du betaler ikke for at veksle valuta`?
men det er vel bedre end miste en formue.

Det var nu mig selv jeg kaldte en klovn, fordi jeg ikke kan huske hvad der fik mig til, ikke at oprette en Paypal-konto.

Jeg synes det var noget med et eller andet jeg skulle oplyse, eller noget i den stil, hvor jeg så tænkte "dælme nej, så ka' de rende mig", men som skrevet før, jeg husker ikke hvad årsagen var.

Citat
Ser du....... så får du først problemer, da Tyskland er rimelig nemt at handle med, hvad angår Post og forsendelse/ r

Men hvorfor snakker du ikke bare med din BANK? de tager jo ikke MEGET for den slags betalinger.
[Rækker Tunge]

Det gør jeg også, men jeg fik først tanken her i eftermiddag da jeg luftede hund, og da kunne jeg ikke nå i banken.
Vil se, om jeg kan nå det i morgen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-11-13 21:59

NB: det eneste????? jeg har givet gebyr for, kunne have været for oprettelsen af Paypal kontoén, mener, at degang jeg oprettede mig, forlangte at jeg satte 0,10 kroner (en såkaldt 10 øre) ind, men det var vist for at kontrollere min konto og oplysningerne, samt de stod på min konto et par dage efter - da mine oplysninger var godkendt (aldrig brug en SNYDE EMAIL ved dem).

Ikke mere fra mig = snak med Banken/ de vil sikkert HELLERE have dig til overføre penge gennem dém, de tjener ´kassen´ på de overførelser.

Og ellers god-nat..

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 04-11-13 22:08

Citat
Ikke mere fra mig = snak med Banken/ de vil sikkert HELLERE have dig til overføre penge gennem dém, de tjener ´kassen´ på de overførelser.

Og ellers god-nat.. [Tømmermænd]

Tak, og godnat.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-11-13 22:12

Ja snak med din bank, i stedet for paypal, payroll eller lignende, og få oprettet en grænsekonto.
Det har vi, og den har vi stor glæde af både når vi handler i Flensborg og når vi er ferie med €.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 04-11-13 22:29

Citat
og få oprettet en grænsekonto.
Det har vi, og den har vi stor glæde af både når vi handler i Flensborg og når vi er ferie med €.

Indrømmet, jeg har aldrig tidligere hørt om en feriekonto, før jeg læste dine indlæg.

Hvad kan man med den?

Jeg tager aldrig til Tyskland, og jeg har aldrig før bestilt varer fra Tyskland, eller andre lande (end DK).
Hvis loppe-sprayen er som jeg forventer vil det måske ske 1-2 gange om året fremover.

Godkendelse af svar
Fra : Troldepige

Dato : 05-11-13 16:25

Tak for svaret mig-selv.

Jeg var i banken i dag, og fandt ud af, at det var mig, der ikke havde helt styr på det med netbank.
Ved overførsel til udlandet skal man markere ved noget med "del", så betaler både afsender og modtager noget af udgiften.
Denne markering havde jeg fjernet, fordi jeg forestillede mig, at sælger/afsender ikke ville acceptere dette (jeg har jo ikke prøvet det før).
Men iflg. min bank, så er dette måden at gøre det på.
Og så koster det 40 kr.

Men hvis loppe-sprayen lever op til mine forventninger, så vil jeg da kigge på Paypal en gang til, inden jeg bestiller igen.