/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Min PC har overarbejde...
Fra : KvikStart
Vist : 793 gange
350 point
Dato : 27-10-13 17:09

Hej KanDu'ere

Jeg har en nyere HP evny, der fortrinvist benyttes arbejdsmæssigt til småopgaver, af ikke særlig tung karakter.

Nu er arbejde jo ikke hele livet , så til tider læser jeg nyhederne på div. netmedier samt ser af og til en film på eks. netflix.

Og så er det, efter en lille halv times tid, at maskinen begyder at køre helt vildt, og filmen kan slet ikke følge med og hakker slemt, men hvorfor???

Jobliste/Programmer viser ikke nogen uventede opgaver, der måske kunne forklare hændelserne.
Jobliste/Ydeevne viser et CPU-brug på omkring 100 % (og, antager jeg, er den skyldige)

Men hvorfor bliver CPU'en pludselig så hårdt belastet???
Filmene er vel også beregnet til ringere PC'ere end min, og forbindelsen er en 50/50 der burde kunne håndtere almindelige film.

Jeg fik PC'en slagtet for nylig, og lagt en ny Windows i, men både før og efter denne operation, har min HP opført sig uændret.

Et nogenlunde ædruglig bud, der kunne hjælpe mig af med denne skavank, vil jeg gerne honorerer med 350 point.

Hilsen KvikStart

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-10-13 17:39

Kan du høre om blæseren kører på livet løs ? Evnt. løfter maskinen op så den får mere luft.
Og hvad sker der hvis du sætter filmen på pause ?
VH Palle

Kommentar
Fra : KvikStart

Dato : 27-10-13 18:11

Hej pallebhansen

Jamen de dér gamle råd har jeg prøvet, også at støvsuge imellem ribberne i bunden af maskinen...

Hvis det blot var et kølingsproblem, tror jeg ikke at ydeevnen på CPUen vokede fra få % til næsten 100 % på et øjeblik.

Men hvorfor Søren gør PCen dog det???

//KS

Kommentar
Fra : KvikStart

Dato : 27-10-13 18:13

Ups, glemte spørgsmål 2.

hvis jeg sætter maskinen på pause, kan problemet godt forsvinde af sig selv i løbet at en ½ times tid, ellers genstarter jeg, men ofte holder maskinen ikke filmen ud

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-10-13 19:06

Der er måske en virusscan der kører i baggrunden.? Check processerne igen, og kig på memory forbruget pr. proces. Er der en proces der bruger rigtig meget kraft, så prøv at Google den, så kan du evt. finde ud af, hvad der sker.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 350 point
Dato : 27-10-13 19:53

Citat
Et nogenlunde ædruglig bud, der kunne hjælpe mig af med denne skavank, vil jeg gerne honorerer med 350 point.

Tror ikke du får det fra mig
MEN det kunne være fordi du kører med for LILLE BUFFER i din Player Buffer er den )(&¤/&
genstand på din pc - der lagrer dine data = lang tid før det er afspillet = som er for lille.
Åben din Player og under indstillinger , UDVIDER du den - Og du skriver JO IKKE hvilken du bruger.

Andet kan være at du ikke har sat din ?? Player til at streame fra den rette ?? protokol.

Men et par billeder der måske kan hjælpe dig på vej:
http://www.gratisimage.dk/image-14E8_526D60DA.jpg
Og så til sagen:
http://www.gratisimage.dk/image-267A_526D60DA.jpg
http://www.gratisimage.dk/image-8E7B_526D60DA.jpg

Kommentar
Fra : KvikStart

Dato : 27-10-13 19:58

Hej Brassovitski

Og så er det her jeg afsløre min totale uvidenhed, alt ud i det PC tekniske.

Hvordan-gør-man-det-som-du-anbefaler?

Fortvivlet hilsen fra
KvikStart

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-10-13 20:00

Og så skriver du ikke hvor meget CPU og RAM du har?
Hvis du ser netflix eller lignende skal du såmænd bare have en ? normal PC
se under siden`s anbefaling for afspilning.

Har du problemer med Youtube? SÅ er der virkeligt noget galt.

Endvidere kan det være dit skærmkort, samt tusinde andre ting som ikke kan nævnes, før man sidder foran din PC og kigger med på det hele - med diverse programmer og andet, der`? muligvis kan finde en rimelig god/ dårlig grund til problemet osv.

Det kan selvfølgelig også bare være at din netforbindelse ikke kan følge med.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-10-13 20:03

Citat
Hvordan-gør-man-det-som-du-anbefaler?

Højreklik på proceslinien og start JOBLISTE..

Kommentar
Fra : KvikStart

Dato : 27-10-13 20:04

Hej mig-selv (virker nu lidt underligt at skrive)

Jeg tror måske at du har fat i noget dér.

Jeg skal lige se om det er noget jeg tør pille med selv, men foreløbig tak...

Stor hilsen
KvikStart

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-10-13 20:06

Citat
der bruger rigtig meget kraft,

Eller højreklik på den og nedsæt forbrug

OG: du har vel de nødvendige Codecs ellers installer denne pakke, bare kør den igennem med OK hel vejen.
http://www.free-codecs.com/download/k_lite_codec_pack.htm

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-10-13 20:08

Citat
Brassovitski

SORRY? du burde vel selv have svaret på det - men iveren ´tog´ overhånd,
når man endelig er IGANG.....

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-10-13 20:11

Citat
Hej mig-selv (virker nu lidt underligt at skrive)

Godt man ikke ´lider´ af galgen-humor..
http://www.gratisimage.dk/image-14E8_526D60DA.jpg

Men du skrev selv? et ÆDRUELIGT svar, og det får du ikke fra mig = lige nu.
Men det hele er skam ment DYPT alvorligt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-10-13 20:14

ELLER´s hent programmet SIW / portable, det fortæller dig ALT om dit helbred? din PC´s helbred
Der kan du blandt ANDET se om din PC er over-ophedet og trænger til lidt - behandling

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-10-13 20:15

Ikke flere indlæg fra mig i dag.
+

Kommentar
Fra : KvikStart

Dato : 27-10-13 20:25

Hej mig-selv

Jow jow - den der med manden for enden af snoren, den er noteret...

Det dér ædruglie svar, det skal vist tages med et gran salt - Jeg er selv håndværker, og du er såmend velkommen til at være piv-stiv her i min tråd

Jeg tror at jeg vil prøve et par af dine råd, men sgu sikkert først når hende den langhårede kommer hjem.
Hun har dét der "golden touch" computere - men ikke som sådan forstand på disse.

Jeg skal lade dig vide...

KvikStart

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-10-13 08:22

Det kunne også være diskswapping der er skyld i ´miseren'. Altså for lille en swapfil (= sidefil) som operativsystemet benytter til en teknik der kaldes paging. Du kan ændre størrelsen af din sidefil som følger:

Højreklik på "Denne Computer" -> vælg; Egenskaber -> fanen; Avanceret -> i afsnittet; Ydeevne trykker du på knappen [Indstillinger] -> fanen; Avanceret -> i afsnittet; Virtuel hukommelse trykker du knappen [Skift] -> Nu vælger du Brugerdefineret størrelse:

Her indtaster en størrelse ved start værdi der svarer til ½ delen af den mængde RAM du fysisk har i din maskine. Ved maksimal størrelse indtaster du en værdi der er ca. dobbet så stor som den mængde RAM du rent fysisk har i din maskine og trykker knappen [Definer].

Husk: (1Gb = 1024Mb).

Tryk knappen [Ok] så beder maskinen om en genstart.

Ps. Hvis du har flere fysiske drev i computeren kan man med fordel vælge KUN at have swapfilen/sidefilen liggende på ET andet drev end der hvor Windows ligger. For Windows drevet og alle andre drev vælger du så INGEN SIDEFIL.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : KvikStart

Dato : 17-11-13 10:08

Tak for svaret mig-selv.

Lortet virker...

Jeg takker på vegne af undertegnede, madammen og tøsen.

Hilsen KvikStart