/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
formatering
Fra : trimare46
Vist : 837 gange
300 point
Dato : 23-10-13 20:15

jeg har en lenovo thinkpad edge som trænger til en gang recovery, men hvordan gør jeg det.
jeg har prøvet at komme ind på den partition hvor recoveryen ligger, men det kan jeg ikke få lov til.
så har jeg hørt, at man skal trykke på en bestemt tast ved opstart for at man kan gøre det, men desværre har jeg ikke fundet ud af, hvilken tast der er tale om.
og det kunne jo også være en forkert oplysning jeg har fået, så nu kunne jeg sgu godt bruge lidt hjælp til at komme igang.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-13 20:29

Ved ikke, men se:

..eller tjek:

http://support.lenovo.com/en_US/detail.page?LegacyDocID=MIGR-4UFUYK

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 23-10-13 20:45

jeg tror sgu det er det rigtige du har fundet, MOLOKYLE.
jeg prøver lige og ser hvad der sker ved det

Kommentar
Fra : dk

Dato : 24-10-13 09:55

eller under opstart, mens "thinkpad" logo er der altså det allerførste billed når den starter op
trykker du på den blå tast "think" derved kommer til restore/recovery

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-10-13 11:41

Hvor fanden sidder den Knap? Er det den midterste musetast? Det er Den eneste blå tast Der er

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-10-13 14:30

På den Thinkpad jeg har stående lige for øjeblikket sidder den knap oppe til venstre ved ESC tasten.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-10-13 16:22

der sidder ingen blå knap på min, så den ide duer ikke rigtig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-10-13 16:45

Thinkpad er mange ting.....................hvilken model har du.
Eks. hedder min > Thinkpad T30

Kommentar
Fra : dk

Dato : 24-10-13 16:59

hmm, ellers kan det være F11

husk hvis du ikke får trykket mens logo er der virker det ikke.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-10-13 17:21

jeg har prøvet med f 11. det har Molokyle lagt en videosekvens om, men det er ikke den side jeg kommer ind på ved at trykke f 11. der hvor jeg kommer ind, er der kun mulighed for at vælge windows, og så starter windows bare op på normal vis. der kommer ikke nogen mulighed for at vælge recovery som jeg er ude efter

Kommentar
Fra : dk

Dato : 24-10-13 17:28

så er det om der i det hele taget er en recovery partition på den

hvormange drev kan du se i diskhåntering ?

kan du se en "eisa" partition i forlængelse af C:\ drevet
eller har du et D:\ drev hvor der ligger div mapper med drivere mv.

https://www.google.dk/#q=diskh%C3%A5ndtering

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-10-13 17:56

der er en partition som hedder lenovo recovery (Q) og der er 2,7 gb ledig ud af 11,7 gb.
men hvis jeg klikker på den partition, kommer der bare en genvej på 1 kb.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 24-10-13 18:12

Hvad sker der når du trykker på genvejen?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-10-13 18:21

der sker ikke noget. så min frygt er, at den recovery der skulle være der, er forsvundet.
men når der ligger noget der ligner 9 gb på partitionen, skal man vel på en eller anden måde kunne få adgang til indholdet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-10-13 18:41

Hvis nu du lige fortæller hvilken computermodel du har, så ville det være nemmere at hjælpe dig.
IBM / Lenovo har har fine manuals.
Måske kunne det også hjælpe med at fortælle hvilket styresystem du kører med. XP / Vista / 7 / 8

En recovery partition på 11 GB med kun 2 Gb ledig ...........................er ikke tom.
Men det betyder ikke at du kan se hvad der er.

Tasten til recovery står i din manual / brugevejledning eller i manualen på nettet.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-10-13 18:51

lenovo thinkpad edge 13,3" typenr 0217 2GY
Windows 7 professionel

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-10-13 18:59

http://download.lenovo.com/ibmdl/pub/pc/pccbbs/mobiles_pdf/63y0744.pdf
ned til side 40

PC-Doctor for Rescue and Recovery
By using PC-Doctor from the Rescue and Recovery® workspace, you can diagnose
the hardware features of the computer without starting up the operating system.
To run the test, do as follows:
1. Power off the computer, and then power it on again.
2. When the ThinkPad logo comes up, immediately press Enter key. The Rescue
and Recovery workspace opens.
3. Click Launch advanced Rescue and Recovery.
4. Click Diagnose hardware.

Altså det er ENTER du skal trykke på straks når Logoet dukker op (du skal nok være hurtig)

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-10-13 19:04

den prøver jeg lige

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-10-13 19:23

Det var heller ikke den vej Jeg skulle. Det var samme sted som molokyles link.
Det begynder sgu at se lidt mærkeligt ud

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-10-13 19:26

Måske er du ikke hurtig nok

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-10-13 19:27

Prøv klik klik klik klik på den enter lige inden den kommer til Logo

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-10-13 19:54

det giver samme resultat. der må være noget helt galt med min pc.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-10-13 20:04

Så kom jeg sgu ind til det rigtige sted, men jeg er ikke helt med på, hvad jeg gjorde aanderledes , men nu virker det tilsyneladende

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-13 20:12

Jep... Man ska' være vågen & vaks på fingrene
</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 300 point
Dato : 24-10-13 20:35

- det er jo heller ikke meningen, at man bare lige kan komme til recovery ved et fejltryk.

Godkendelse af svar
Fra : trimare46

Dato : 24-10-13 21:02

Tak for svaret Eyvind.