/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PC vil ikke starte.
Fra : ThomasL1988
Vist : 499 gange
195 point
Dato : 11-10-13 19:53

Hejsa.
Min mor har problemer med sin PC. Der er Windåse på så det er jo klart der er problemer.

Når hun prøver at starte den op så spørger den om hun vil starte den op normalt, eller i fejlsikret tilstand som før der skete et eller andet.
Hun har prøver begge ting 2 gange.

Nogen der ved hvordan man gør?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 205 point
Dato : 11-10-13 20:05

Citat
som før der skete et eller andet
det var ikke mange oplysninger, det kan jo være hvad som helst der gør at computeren ikke kan starte normal eller fejlsikret, har i en Cd eller DVD med den Windows som er på computeren? Hvis ja så start computeren fra dette medie og reparer Windows, det er en mulighed som kommer som noget af det første når computeren er startet, måske virker det efter en reparation, ellers er det formatering og en ny installation - Husk sikkerheds kopi af personlige filer inden en ny installation

Godkendelse af svar
Fra : ThomasL1988

Dato : 11-10-13 20:43

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-10-13 21:37

En almindelig chkdsk/f/r gennem kommandopromt kan også klare det.