/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ramt af virus!
Fra : modersvilje
Vist : 674 gange
200 point
Dato : 26-09-13 14:28

Jeg har modtaget en ældre bærbar Acer der er ramt af en virus der låser internettet!
Kan jeg downloade et antivirusprogram på et memory stick og isætte den i den bærbare og derfra slette virus?
venligst,
MV2

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-09-13 14:33
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-09-13 14:36

https://www.google.dk/#q=portable+antivirus
Mes portable menes at den kan køre uden indstallering og derfor også på/fra usb

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-09-13 14:38

Men har virus lukket for nettet, hvorfor så ikke adgang til dine usb porte og andre drev.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 26-09-13 15:43

Jeg har grå skærm og ingen reaktioner på tastaturet, det lader til at genbrugspladsen skal have den!
MV2

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-09-13 15:53

Hvis du kan installere noget på den så kan du jo bare hente installeren på en anden computer og flytte den med en USB-nøgle.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 26-09-13 15:55

Citat
Jeg har grå skærm og ingen reaktioner på tastaturet, det lader til at genbrugspladsen skal have den! MV2
Ja, uden at kunne se noget på skærmen er det svært at gøre noget

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-09-13 16:06

Hvis den alligevel skal ud, så tager jeg den gerne.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-09-13 19:19

Citat
Hvis den alligevel skal ud, så tager jeg den gerne.

Vil du også have min? (Compag???)nænner ikke at smide den ud, med system og alt, batteriet virker selvfølgeligt ikke, men kører fint med strømforsyning + taske.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-09-13 19:22

Med et system der hedder?? Win 95.. eller måske er det nyere - samt en disk på hele 2GB

Sendes for Posten priser.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-09-13 01:10

Ultimate Boot CD indeholder en masse værktøjer til en computer som ikke selv kan starte korrekt, der er også nogle antivirus programmer så du kan scanne og fjerne virus uden at computerens styresystem er startet, start computeren fra Ultimate Boot CD og reparer system og harddisk, du kan for eksempel også slette hele harddisken og partionere den så du kan installere en ny frisk Windows (eller Linux)
http://www.ultimatebootcd.com/
på Youtube er der mange brugsanvisniger, for eksempel en her der skulle vise hvordan malware fjernes med Ultimate Boot CD
https://www.youtube.com/watch?v=G7qBzYctfqs jeg fik ikke rigtig fat i hvad der skete i videoen ved første gennemsyn, men der findes mange andre
Ultimate Boot CD reddede mig her i sommer da jeg havde en vens computer som genstartede i en uendelighed uden at Windows nogensinde kom i gang, da jeg fik startet computeren fra Ultimate Boot CD kunne jeg omskrive boot ini filen (det var sandsynligvis noget virus halløj som havde ødelagt opstarts filen) og efter genstart opførte computeren sig normal igen, det er en CD som bør være i enhver husholdning, CDen kan bruges til næsten alt, dataredning, reparation af Windows, formatering af harddisken, ja bare nævn noget som den ikke kan - det bliver svært

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 27-09-13 12:16

mest til O.V.N.
Ved du om jeg kan overføre programmet til USB og derpå til den bærbare?
Er der en form for autorun? Det ville være rart hvis jeg kunne downloade til USB og så "bare" sætte stikket i den bærbare og så slettede den gerne alt Jeg har et nyt Windows 7 som jeg havde tænkt mig at sætte i.
MV2

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 27-09-13 20:46

Du kan oprette en start bar usb pind, det er ikke et program som skal installeres Ultimate Boot CD kører selvstændig og bruger du usb så kræves det computeren kan startes fra usb:
http://www.ultimatebootcd.com/customize.html
det er altså nemmest med en CD og så starte computeren fra CD drevet

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 28-09-13 12:22

TAK,
jeg vil prøve og vender tilbage i næste uge.
MV2

Godkendelse af svar
Fra : modersvilje

Dato : 12-10-13 17:18

Jeg har prøvet alt muligt, men dem der lever af at hjælpe siger at det er billigst at indsætte en anden ikke virusramt harddisk, så det vil jeg prøve, jeg har en fra en gammel (1 år) pc'er,
så er der point dem har jeg trukket lod om og O.V.N. vandt denne lodtrækning så værsgo!
MV2