/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
E-Mail
Fra : BonneTrut
Vist : 386 gange
100 point
Dato : 25-09-13 19:41

Hjælp !
Min kones e-mail, er begyndt at sende e-mail til sig selv, både afsender og modtager er ens? Hvad kan jeg gøre ved det.
mvh. BonneTrut

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 25-09-13 19:45

Sker det uden indgriben af fruen selv?

Hvad er det for et mail program?

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 25-09-13 19:58

Mon ikke det drejer sig om "uønsket post" - får selv dagligt sådanne mails, senest en genganger om noget "environmental business" - som jeg indtil videre har indstillet mig på at skulle leve med og rutinemæssigt slette.
Men er der et klogt hoved her, der kan give et godt råd m.h.t. at undgå denne type spam, så skal jeg nok belønne med en pæn portion points.

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 110 point
Dato : 25-09-13 20:02
Kommentar
Fra : BonneTrut

Dato : 25-09-13 20:03

Ja- min hustru bruger kun sin e-mail til facebook med vores børn og sine veninder,
e-mail programmet er fra stofa.dk, jeg har spurgt andre, om de har oplevet noget
lignende men ingen har prøvet det.
mvh BonneTrut

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-09-13 20:07

Det kunne være at der er oprettet 2 mails, med samme navn, feks: Hanne Rasmussen
Højreklik på linien hvor emnet står og vælg Egenskaber
Vælg fanebladet detaljer
Tryk Meddelseskilde
Se hvem der er afsender og modtager.

Har du tjekket sendt post ?

Ellers ser jeg kun den mulighed at der er en virus, og så må du lade virusprogrammet lave en fuld skanning.
VH Palle

Godkendelse af svar
Fra : BonneTrut

Dato : 26-09-13 09:58

Tak for svaret marken84.

Jeg siger mange tak for din hjælp, jeg ved endnu ikke om det er det program
der kan hjælpe mig, men det lyder da lovende.
mvh. BonneTrut

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-09-13 11:14

Citat
Der er jo det fine program Spamfighter http://www.spamfighter.com/SPAMfighter/Lang_DA/Download_Download.asp

Hvad hjælper det at installere det program når der bliver sendt mails ud på vejene af hende? Spamfighter bliver KUN brugt til at stoppe spammails.
Når der bliver sendt mails ud på vejene af en anden så er det fordi der er kommet "snavs" ind på computeren og derfor er det antivirus-, anti-spyware- og anti-malware programmer der er behov for.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-09-13 17:49

Problem 5: Har fået ukendt mail med mig selv som afsender

Jeg har fået en meddelelse, der tilsyneladende er afsendt fra min egen mailkonto; i hvert tilfælde står min eksterne e-mail-adresse som afsender. Men jeg har ikke selv afsendt den, i det mindste ikke aktivt.

Svar/løsning 5

Det ses jævnligt, at uærlige afsendere af e-mail indsætter modtagerens e-mail-adresse som afsender, selvom meddelelsen aldrig har været afsendt fra modtagerens mailkonto. Afsenderen gør sådan noget for at narre mailservernes spamfiltre og modtageren, der ofte vil åbne sådan en meddelelse i undren over, hvordan det her kan hænge sammen. Hvordan man skal reagere afhænger af arten af meddelelsen. Er det spam-mail, er fremgangsmåden som i løsningen til problem 3. Er det en virusadvarsel, er fremgangsmåden som i løsningen til problem 1.

http://fc.hum.au.dk/online/FAV1-0000DDBA/FOV1-0004D4BA/S0125BB05