/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Windows fejl.
Fra : sigfrid
Vist : 608 gange
100 point
Dato : 21-09-13 10:49

Hej kanduer.Jeg får en melding om,meget lidt diskplads for at frigive plads skal du reparere dine windows fejlJeg har ellers to gratis antivirus programmer til at køre som ikke har melt nogen fejl,er det noget jeg skal reagere på? Ellers ikke nogen fejl på p.c eren.
V.H Sigfrid.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-09-13 10:52

Det nemmeste er at du går i Stifinder og ser hvor meget diskplads du har tilbage, så kan du se om det passer eller ej.

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 21-09-13 11:01

Hej Bille1948.
Hvordan finder jeg stifinder,ja du kan nok forstå jeg har ikke meget forstand på det her.
V.H Sigfrid.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-09-13 11:04

Højreklik på Start knappen, der kan du vælge Stifinder. Så markerer du dit C: drev og højreklikker på det, og vælger Egenskaber, så kan du se, hvor meget plads, der er brugt og hvor meget, der er ledigt.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-09-13 11:25

Kender du ikke en eller anden der kan hjælpe dig, for hvis du begynder at reagere på disse mærkelige pop-ups, kommer du da først i vanskeligheder.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 21-09-13 11:29

Citat
lJeg har ellers to gratis antivirus programmer til at køre som ikke har melt nogen fejl

Du skal ikke køre med 2 antivirus programmer, det giver ikke bedre sikkerhed, de risikerer at genere hinanden.
Ellers følg Bille1948 forslag, og evt. sæt din PC til undersøge for fejl på din HD fra samme sted under funktioner.

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 21-09-13 11:29

O.K Bille 1948.Nu fant jeg det der er anvent 62,7 GB og der er 16 GB tilbage om det er meget eller lidt ved jeg ikke.Men der står noget med oprydning på disk når man kommer derind,er det noget man kan bruge og hvordan?
V.H Sigfrid.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-09-13 11:32

16GB er rigeligt med plads, så læn dig blot tilbage, og lad være med at gøre noget.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-09-13 12:13

16GB er ikke meget.
Lav en diskoprydning = Start/tilbehør/diskoprydning
Prøv også disse
http://www.wisecleaner.com/wisediskcleanerfree.html
http://www.wisecleaner.com/

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 100 point
Dato : 21-09-13 12:18

16GB er 20% af den totale plads, så medmindre der er billedbehandling eller video, så er det rigeligt.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-09-13 12:22

OG husk så lige at få slettet det ene Antivirusprogram inden det går helt galt...

Hvilke programmer bruger du?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 21-09-13 12:40

prøv at gå ind i START / SØG og skriv - diskoprydning -

lad programmet køre, og se hvor meget plads der kan slettes,

er du i tvivl om hvad der kan slettes,.. så tag et screenshot af resultatet,
så er der sikkert en kandu'er der vil hjælpe dig,..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-09-13 12:43

bortset fra det, så er det da en meget lille disk, med mindre det er en SSD.
Men:
Citat
for at frigive plads skal du reparere dine windows fejl

Noget kunne tyde på at du har fået fejl på din disk (beskadige sektorer)? eller fejl i din Windows

Find Kommandopromt (start - tilbehør) og indtast CHKDSK/F/R eller bare CHKDSK for at se om disken fejler noget, får du melding om beskadige sektorer, så brig CHKDSK/F/R
Færdig sscanning skal se nogenlunde ud som dette
http://www.gratisimage.dk/image-DF41_523D77D1.jpg

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-09-13 12:46

Bruger du CHKDSK/F/R så kan det tage en evighed, så lad være med at afbryd

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-09-13 13:04

NB. har disken dårlige sektorer, bør du øjeblikkelig få dig en dig en ny disk, lad være med at bruge et IMAGE program til at overføre systemet til den nye disk = så følger alle fejl og mangler bare med.

Er det fejl i selve Windows installationen kan du sætte din originale CD i drevet og gennem Kommandopromt skrive SFC/ SCANNOW det starter en reperation af dine system filer, men sletter også en masse opdateringer - dog bevarer du alle programmer og personlige filer

Godkendelse af svar
Fra : sigfrid

Dato : 21-09-13 14:56

Tak for svaret Bille1948.
Også tak til alle jer andre.Jeg tror jeg køre videre som nu intil videre,jeg skal nok ikke ind og rode alt for meget. V.H Sigfrid.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-09-13 15:08

Tak for point

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-09-13 15:19

Citat
Også tak til alle jer andre.Jeg tror jeg køre videre som nu intil videre,jeg skal nok ikke ind og rode alt for meget. V.H Sigfrid.

Det kunne anbefales at du fik fat i en ven eller bekendt der kunne hjælpe dig med at få rettet op på din computer. Som jeg ser det, er den lidt usund i øjeblikket, men ikke værre end det sagtens kan rettes meget nemt.