/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
ny lorte pc.
Fra : ara
Vist : 864 gange
200 point
Dato : 13-09-13 23:30

Hej.

Så fik jeg min nye stationære pc ind af døren.

Den virker godt nok billig (det var den så også)

Jeg fik at vide at pc'en var klar. Det eneste jeg selv skal gøre er at in¨stallere windows.

Men jeg får denne fejl.

DER ER FUNDET EN FEJL. OG WINDOWS ER BLEVET LUKKET NED FOR AT FORHINDRE BESKADIGELSE AF COMPUTEREN. KONTROLLER OM DER ER VIRA PÅ COMPUTEREN. FJERN EVENTUELT NYLIGT INSTALLEREDE HARDDISKE. SØRG FOR AT HARDDISKEN ER KORREKT KONFIGURERET OG AFSLUTTET. KØR CHKDSK /F FOR AT KONTROLLERE OM HARDDISKE ER BESKADIGET.

Er der nogen der kan hjælpe?

Det er denne pc -
http://dalgaard-it.dk/allround-hjemme-pc-110/4-ghz-turbomode-42-lynhurtig-hjemmepc-p6011

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 13-09-13 23:38

Send den tilbage.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 13-09-13 23:39

Uden at jeg skal gøre mig klog på det du skriver, for så meget forstand har jeg ikke PC

(DER ER FUNDET EN FEJL. OG WINDOWS ER BLEVET LUKKET NED FOR AT FORHINDRE BESKADIGELSE AF COMPUTEREN. KONTROLLER OM DER ER VIRA PÅ COMPUTEREN. FJERN EVENTUELT NYLIGT INSTALLEREDE HARDDISKE. SØRG FOR AT HARDDISKEN ER KORREKT KONFIGURERET OG AFSLUTTET. KØR CHKDSK /F FOR AT KONTROLLERE OM HARDDISKE ER BESKADIGET.)

Så lyder det som om den har været ude før du fik den, så det er en ommer og tilbage hvor du har købt den, det er min mening om det, det kan ikke gå stærkt nok.

Hilsen swarn

Hvis tiden gik med træsko på,
var der nok mere vi ku´nå,
nu tikker den så vildt af sted,
at det er svært at følge med

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 13-09-13 23:41

De skriver på deres hjemmeside:

(Danmarks hurtigste hjemmePC !
NYT OG GRATIS: mail os koden til din Windows 7 og vi installerer den samt alle driverne !)

Hilsen swarn

Hvis tiden gik med træsko på,
var der nok mere vi ku´nå,
nu tikker den så vildt af sted,
at det er svært at følge med

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-09-13 23:52

Citat
(Danmarks hurtigste hjemmePC !
NYT OG GRATIS: mail os koden til din Windows 7 og vi installerer den samt alle driverne !)

Skal sikkert forståes, at de skal have Licensen til en Win7 og så installerer de den...
Men ligefrem Danmarks hurtigste.
Citat
Det eneste jeg selv skal gøre er at in¨stallere windows.

Er det dét du ikke kan?
Starter du med drevet som første boot?

Kommentar
Fra : ara

Dato : 13-09-13 23:58

Jeg har sat drevet til at boote som det første.

Den går også igang, men efter ca 30 sek. kommer fejlmeddelsen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-09-13 00:04

Er din dvd ridset - prøv at rens den, ellers kan der være andre funktioner i Bios som du kan have overset.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-09-13 00:07

Ikke at jeg tror jeg kan hjælpe dig videre, men du skriver ikke hvilken Windows du forsøger at installere og heller ikke om der en driver CD med til computeren?

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 14-09-13 00:09

Jeg ville ikke rode med den i 2 minutter og slet ikke i Bios, den skal RETUR

Hilsen swarn

Hvis tiden gik med træsko på,
var der nok mere vi ku´nå,
nu tikker den så vildt af sted,
at det er svært at følge med

Kommentar
Fra : ara

Dato : 14-09-13 00:10

Jeg har en XP og en WIN7.
Begge diske melder fejl.

Der er ingen ridser på skiverne.

Der er en cd med til bundkortet, men denne skal jeg vel ikke
installere når han siger at det kun er Windows jeg skal installere.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-09-13 00:26

Citat
Der er en cd med til bundkortet, men denne skal jeg vel ikke
installere når han siger at det kun er Windows jeg skal installere.

Det er sikkert en skive med diverse drivere, og sådan én har jeg kun brugt efter installering, men du kan jo prøve at starte op med den

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-09-13 00:27

Ellers kontakt sælger med dit problem, de skal sørge for at pc virker ved ankomst til dig.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-09-13 10:07

Citat
Jeg har en XP og en WIN7.

XP kan Du slet ikke installere da skiven ikke har driver til harddisken.

En rigtig god ting at der er en CD med drivere til bundkortet, dette kunne være så nyt at de drivere der ligger i Windows skiven var lettere forældede, men det er en sekundær ting.

Jeg ville også levere computeren tilbage.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 14-09-13 10:08

Hvis du roder for meget med den kan jeg frygte, at du kan få problemer i forhold til garantien.

Jeg har efterhånden set en del nye pc'ere blive sat op, og jeg har aldrig set, eller hørt om, noget der ligner det du beskriver.

Lad være med, at rode mere med den, stil den til side, og kontakt så forretningen mandag morgen.

Det er enommer.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 14-09-13 11:12

Kontakt virksomheden eller returner den, hvis virksomheden ikke vil samarbejde. Du har jo 14 dages returret.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-09-13 12:17

Hvis det er Bios setup den er gal med med, så kan du altid sætte den til Defualt, så skulle du gerne kunne indstallere, men får måske en langsommere opstart eller mister lidt ' frynsegoder' men med de nye bundkort nu omdage kan du sikkert tune den op igen, uden at skulle ind i bios, med den medfølgende software, bare se i START der ligger softwaren.

Det der måske kunne drille er det der kaldes Turbomode, som jeg mener først skal sættes igang efter du har fået den op at køre.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 200 point
Dato : 14-09-13 15:16

fejlen ligger i at der har været installeret Windows på den og er blevet slettet....

fejlen kommer fordi den ikke starter op på dit dvd drev men på harddisken....

typisk fejl er at din win dvd ikke er bootbar eller du ikke får trykket på en tast når
den beder dig om det (tryk på en tast for at starte på dvd/cd)

det er en typisk fejl40

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-09-13 18:05

Citat
DER ER FUNDET EN FEJL. OG WINDOWS ER BLEVET LUKKET NED FOR AT FORHINDRE BESKADIGELSE AF COMPUTEREN. KONTROLLER OM DER ER VIRA PÅ COMPUTEREN. FJERN EVENTUELT NYLIGT INSTALLEREDE HARDDISKE. SØRG FOR AT HARDDISKEN ER KORREKT KONFIGURERET OG AFSLUTTET. KØR CHKDSK /F FOR AT KONTROLLERE OM HARDDISKE ER BESKADIGET.

Jeg vil mene at denne besked kun kan komme, hvis der er en Windows med fejl på disken, slet ikke så tidligt i installationsprocessen (30 sek.), som du beskriver. Jeg tror 'dk' har ret i at du ikke for bootet maskinen fra din installations skive. Hvis du bootede korrekt fra en Windows installations skive, ville en af de første beskedder du ser være "Windows installerer filer", i bunden af skærmen.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-09-13 18:12

Iøvrigt er en Athlon processor absolut ikke lynhurtig, et lyn er faktisk rigtig super hurtig.
http://www.cpu-world.com/benchmarks/AMD/Athlon_X2_370K.html
Men hvis den kombineres med de rigtige komponenter, kan den da sikkert levere varen. Jeg synes faktisk også 4 gHz, lyder lidt voldsom.
Håber det lykkes for dig at liv i dyret.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-09-13 19:51

Når den melder fejl så prøv lige at trykke på de tre taster ctrl+alt+del så den genstarter.

Nu skal du så være hurtig og trykke på en af disse taster sådan klik klik klik klik klik når den genstarter.
ESC - F1 - F2 - F8 - F10 - F12 - DEL - og se om der ikke kommer en valgmulighed.

Prøv først med win 7 CD'en

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 15-09-13 00:03

Tak for svaret dk.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 15-09-13 00:21

Til ara
Må vi så hører hvad du er kommet til.

Hilsen swarn

Hvis tiden gik med træsko på,
var der nok mere vi ku´nå,
nu tikker den så vildt af sted,
at det er svært at følge med

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-09-13 00:25

Ja det mindste man kan gøre når en tråd lukkes, er at beskrive løsningen.