/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ny pc bærbar
Fra : swarn
Vist : 433 gange
200 point
Dato : 11-09-13 07:51

Jeg skal ud til min svigerinde og starte denne bærbar op:

http://www.bilka.dk/elektronik/computere-og-gaming/computere-og-skaerme/packard-bell-easynote-156”-ente11hc-10058g75mnks/p/100069187?point=1&event=32

med Win.8 som jeg ikke kender så godt,så jeg vil lige spørge om, om er der noget jeg skal være opmærksom på når jeg starter, den skal bruge trådløs net men det er vel ikke noget problem wink

På forhånd tak
Hilsen swarn

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 200 point
Dato : 11-09-13 08:52

Nææ,.. den er vel lev. brugsklar som alle andre PC,

jeg ville nok 'bladre' manualen igennem,
især punktet 'sådan starter du computeren første gang'

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-09-13 12:40

Hvordan en ny computer med Windows 8 starter op har jeg endnu tilgode at opleve, men jeg ved at man logger på som bruger med en e-mail adresse og kodeordet til denne e-mail adresse, og helst en Windows Live adresse som Hotmail eller hvis den er nyere så hedder den Outlook, grunden til at det helst skal være en Windows Live adresse er at det er nødvendigt for at kunne hente nye apps.
Men som skrevet så ved jeg det ikke, måske er der oprettet en konto så du kan komme i gang, og du så bagefter kan oprette en brugerkonto med e-mail adresse for at få glæde af de nye muligheder i Windows 8, den nye konto kan godt være en administratorkonto.
Måske du skulle se nogle videoer med Windows 8 brugsanvisning:
http://www.youtube.com/watch?v=_E1UxI5I_jo
der er mange flere ude i menuen til højre
Citat
den skal bruge trådløs net men det er vel ikke noget problem
nej det er lige som i Windows 7
Windows 8 har (endnu) ikke nogen start knap nede i venstre hjørne, det er der mange som savner men prøv at trykke på Windows tasten + X så åbner en startmenu som giver mulighed for nogle funktioner uden at skulle søge

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-09-13 12:57

Mulighederne med Windows tasten + X er fint beskrevet i del 2 af brugsanvisningen:
http://www.youtube.com/watch?v=Q0EspF7mY6w
jeg har ikke savnet start knappen

Godkendelse af svar
Fra : swarn

Dato : 12-09-13 22:41

Tak for svaret EA_HS.