/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke opgradere fra XP til Win7
Fra : ara
Vist : 817 gange
100 point
Dato : 29-08-13 19:47

Hej.

Jeg har XP på min stationære pc.

Jeg har længe haft en Win 7 DVD liggende.

Nu vil jeg have den installeret men jeg har problemer.

Jeg starter med at boote fra dvd drevet. Den begynder også at indlæse filer fra dvd'en men stopper og skærmen bliver sort. Så sker der ikke mere, bortset fra at dvd drevet stopper med at køre.

Kan jeg gøre det på andre måder.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-08-13 19:49

Har du checket, om der ligger en Setup.exe på DVDén som måske skal bruges i stedet for?

Er den en Windows 7, du har købt til opgradering fra XP?

Kommentar
Fra : ara

Dato : 29-08-13 19:56

Det er en version jeg har fået fra mit arbejde. Det er en licens version.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 29-08-13 20:01

Den skriver når jeg har sat dvd'en i.

Installationsdisken er ikke kompatipel med denne version af windows. Du skal bruge den korrekte disk for at kunne opgradere.
Du kan installere en ny udgave af windoes ved at genstarte installationsdisken og herefter vælge brugerdefineret (avanceret)

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-08-13 20:11

Er det så ikke bare det, du gør?

Kommentar
Fra : ara

Dato : 29-08-13 20:17

Gør hvad?

Er det windows XP disken der skal bruges?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-08-13 20:19

Den skriver det her: "Du kan installere en ny udgave af windoes ved at genstarte installationsdisken og herefter vælge brugerdefineret (avanceret)"

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 110 point
Dato : 29-08-13 20:20

Helt sikkert fordi du prøver at installere en 64bits Win7 version på en maskine der kun er 32
Citat
Installationsdisken er ikke kompatipel med denne version af windows. Du skal bruge den korrekte disk for at kunne opgradere.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 29-08-13 20:29

Bille - Du skriver stadig ikke hvilken disk.

Jeg har prøvet begge.

Xp får jeg lov at installere eller reparerer

Win 7 starter med at indlæse filer, men som sagt sker der ikke mere.

@mig selv - hvad kan jeg gøre ved det?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-08-13 20:31

Den samme disk, men lad være at boote fra den.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-08-13 20:39

Intet, du skal have en skive, der passer til din PC`s processor.
Du kan hente programmet SIW, der kan du se hvaf type det er.
Samt der bør stå på din dvd med win7, om det er en X64.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-08-13 21:02

Hvis du opgradere så kan du også gøre det inde i Windows. Altså fra Windows XP går d ind på dvd'en i denne computer og dobbeltklikker på setup.exe som eget gerne skulle ligge i roden af dvd'en.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-08-13 21:49

Du kan kun opgradere med en opgraderingsversion, ikke med en fuld version.

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/upgrading-to-windows-7-faq

Under alle omstændigheder, læg Dine filer på et andet medie, så mister Du dem ikke.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 29-08-13 22:25

Har set lidt på LuffeA's link.

Jeg er desværre stået af

Kan oplyse at den dvd jeg har med Win7 er 64bit.

Lige nu er jeg ved at installere XP for tredie gang iaften, og
kan ikke ligese hvad den er mht.bit

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-08-13 23:13

Citat
Lige nu er jeg ved at installere XP for tredie gang iaften, og
kan ikke ligese hvad den er mht.bit

Det er 32, for at få 64 skal man have proversionen.

Du er nok klar over at Microsoft i løbet af næste år lukker totalt og aldeles ned for XP, ingen support eller opdateringer mere overhovedet, man regner med at halvdelen i Asien stadig har XP så der bliver kronede dage for hackerne.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 29-08-13 23:23

Det er jo også derfor jeg vil have win7.

Men jeg kan ikke få den installeret.

Den bliver ved med at installere XP.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 30-08-13 00:05

Hvad hvis jeg køber denne cd.

http://www.mm-vision.dk/produkter/vis.asp?varenr=78820&menu=software&gclid=CMGBir3Uo7kCFfB3cAodpBkAkw

Vil jeg få problemer med at slette XP og installere Win 8?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-08-13 01:13

Du kan ikke opgradere fra Windows XP til Windows 7 i den mening at du bevarer filer og indstillinger, du skal formatere og slette XP og så bagefter installere Windows 7, men hvis det er en opgraderings version du arbejder med så kan du ikke! Og hvis din processor ikke understøtter 64 bit så kan du godt opgive
Men du kan opgradere fra Windows XP til Windows 8 og bevare filer og indstillinger, det er et godt tilbud på Windows 8 Pro du har fundet, den ville jeg vælge hvis jeg ikke allerede havde opgraderet fra XP til 8
For en sikkerheds skyld bør du tage en sikkerhedskopi af dine dokumenter og billeder med mere og vælger du Windows 7 så er det en nødvendighed fordi alt slettes når du installerer Windows 7,
dine filer bliver hvor de er hvis du vælger at opgradere til Windows 8 - men tag alligevel en sikkerhedskopi, hvis der skulle ske noget uventet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-08-13 01:20

Citat
Vil jeg få problemer med at slette XP og installere Win 8
nej ikke med den du har fundet, der er mulighed for både 32 og 64 bit, du har sikkert en 32 bit version af XP og får derfor den advarsel du skriver om længere op, at version du vil installere ikke er kompatibel med den version du har på computeren

Kommentar
Fra : ara

Dato : 30-08-13 08:03

Super.

Så bestiller jeg denne cd.

Men kan jeg ikke slette hele XP og dermed miste alt på "c" drevet.
Jeg har efterhånden en masse liggende som bare ligger og fylder?

Hvor kan jeg se om min processor understøtter 64 bit?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-08-13 08:55

Citat
Hvor kan jeg se om min processor understøtter 64 bit?

Hent programmet SIW (portable) = CPU/ Number of bits

http://www.gratisimage.dk/image-02F6_5220413B.jpg

Kommentar
Fra : ara

Dato : 30-08-13 09:07

Har hentet SIW.

Min CPU understøtter 64 bit.

Så er det vel mærkeligt at jeg ikke kan installere win7 når denne også er 64 bits.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-08-13 09:21

Så kan der kun være noget galt med dit hardware? enten er disken defekt eller dit drev læser ikke rigtigt, har selv prøvet at nstallere på en defekt Harddisk = tager laaaaaaang tid men kan godt lade sig gøre.
Har du en anden disk liggende, kan du jo prøve med den.
Prøv at hent dette program og se under HEALTH, der må ikke være noget af betydning = røde markeringer.
http://www.hdtune.com/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-08-13 09:26

Prøv eventuelt at skifte plads for HDD kablet på bundkortet

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-08-13 10:36

Hallooo. Man kan ikke opgradere fra Windows XP til Windows 7, det kræver en helt ny installation.

Citat
Derfor kaldes den nogle gange en "ren" installation.

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/help/upgrading-from-windows-xp-to-windows-7#T1=tab01

Du kan teste om din hardware er Win 7 kompatibel med dette program:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/downloads/upgrade-advisor

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-08-13 10:38

PS! Du kan selvfølgelig ikke køre Win 7 upgrade advisor, hvis du allerede har smadret din XP installation.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-08-13 10:41

Citat
Installationsdisken er ikke kompatipel med denne version af windows. Du skal bruge den korrekte disk for at kunne opgradere.
Du kan installere en ny udgave af windoes ved at genstarte installationsdisken og herefter vælge brugerdefineret (avanceret)

Det er jo lige præcis det samme som der oplyses på Microsoft's support side.

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/help/upgrading-from-windows-xp-to-windows-7#T1=tab01

Hvor svært kan det være?

Måske skulle du have læst lidt på lektien, inden du begyndte?

Kommentar
Fra : ara

Dato : 30-08-13 11:02

Har lige bestilt en win 8 update dvd.

Får jeg samme problem her eller er det lige til?

Jeg har lige formateret windows xp'en, s¨den er ren og pæn

Så jeg håber at jeg bare lige kan smide win 8 oveni når jeg får den.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-08-13 11:37

Citat
Får jeg samme problem her eller er det lige til?
Sandsynligvis ikke jeg opgraderede helt uden problemer, Windows 8 kræver ikke flere computerkræfter end XP. det er vist første gang at Microsoft har sendt et nyt styresystem på markedet som ikke kræver en kraftigere computer, og du havde ikke behøvet at formatere men selvfølgelig er der fordele ved at begynde helt forfra, blandt andet slipper du for mappen Windows Old som indeholder filer og indstillinger fra den tidligere Windows XP

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-08-13 14:10

Det eneste problem du måske kan få er at der ikke findes Windows 8 drivers til en del af din hardware. Jeg håber det lykkes for dig, og venter spændt på resultatet.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 01-09-13 16:19

Så er jeg igang med at installere win8.

Den begyndte fint med at installere og nåede også de 100%.

Dan den så genstarter er der de fire windows ruder og en cirkel der bare drejer rundt og rundt.

Mere sker der ikke. Dette har stået på i en time nu

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 02-09-13 16:57

Tror ikke din hardware er kompatibel!

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 04-09-13 20:44

Tak for svaret mig-selv.

Fik ikke installeret hverken win 7 eller 8.

Nu har jeg købt mig til lidt hjælp i næste uge.
Så må jeg se om det er en fejl 40 eller maskinen