/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
slette printer
Fra : kj
Vist : 509 gange
200 point
Dato : 28-08-13 09:55

Jeg prøver at slette printer ved at gå i printere og bare slette, men printeren forsvinder ikke. Så tænkte jeg at det kunne hjælpe at slette porten (TC-IP) men får fejlmelding med at det ikke kan lade sig gøre, enhenden er i brug.
Jeg føler mig en lille smule fastlåst.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-08-13 10:06

Hvad er det for en printer? Er det en systemprinter?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 28-08-13 10:19

Det er en XEROX Docucolor 240 med indbygget EFI kontroller på mindre kontornetværk, samt en EFI Splash RPX-ii kontroller på en MAC, hvortil Docucoloren også er tilsluttet

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 28-08-13 10:35

Nogle gange kan den godt "hænge fast" selv om man har slettet.
Så kan en genstart af pc'en være det der skal til.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 28-08-13 10:57

Genstarten hjalp ikke, den hænger der stadigvæk.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-08-13 11:23

Du skriver 'mindre kontor netværk'. Hvis det er en fælles netværksprinter, er den så ikke installeret af administrator? Så går det jo ikke an at brugere selv kan slette den.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 28-08-13 11:30

Det er mig der er administrator

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 28-08-13 12:15

I win 7 > start > enheder og printer > højreklik på printeren > slet enhed.
Er den i brug så > dobbelt klik på printeren nede ved uret > annuler de udskrifter som venter.
Og så slet enheden

Kommentar
Fra : kj

Dato : 28-08-13 12:51

Det er windows XP proffessionel

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 28-08-13 12:55

Tak for svaret Eyvind. Du gav mig et vink vedr. ventende udskruftjob, de blev fjernet og nu er printeren også væk.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 28-08-13 13:25

Jeg står og skal have købt en ny printer, men ved ikke hvad jeg skal købe, er der nogen herinde der ved hvad der er bedst til min PC , det er en HP Intel core i3 Windows 7.
Jeg leder efter en printer der ikke er for dyr og som virker hvergang.
alan57

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-08-13 13:27

=> Alan57: stil hellere et nyt spørgsmål fremfor at forvirre inde i et accepteret svar.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-08-13 19:53

Super -