/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Slette QVO6
Fra : sfl17
Vist : 1199 gange
40 point
Dato : 27-08-13 12:28

Hvordan sletter man det irriterende program/browser QVO6, der installerer sig selv, hvis man bruger CuteFTP som prøveabo..?

HAR allerede prøvet at slette via slettefunktion i Win8 + prøvet QVO6's vejledning, man kan se ved at klikke th. (uninstall).

Anyone?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-08-13 12:42
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-08-13 13:25

Højreklik på IE ikonet (muligvis 2 gange)/ egenskaber der kan du fjerne startsiden, slet ALT andet end dette "C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe"

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-08-13 13:27

Eller bare slet ikonet/genvejen og find IE i C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe og lav en ny genvej.

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 27-08-13 14:02

det er firefox det har lagt sig i.

Har nu prøvet med CCleaner uden resultat - Spywarehunter forlanger 50 dollar uden jeg aner om det virker, så den har jeg droppet.

Er der nogle andre gratis tools, som måske kan bringe mig videre mod EVIG DØD OVER ... QVO6?

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 27-08-13 14:11

Hmm, nu har det sgu også inficeret IE. Var ellers kun i Firefox tidligere!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-08-13 14:37

IE
1 - Åbn Internet Explorer
2 - Gå til Funktioner > Internetindstillinger
3 - Klik på Generelt fanen
4 - I feltet Startside sletter du qvo6 link'et og skriver det link du vil bruge
5 - Klik på Indstillinger i afsnittet Søg, så åbner Administrer tilføjelsesprogrammer
6 - Fjern qvo6, luk så Administrer tilføjelsesprogrammer
7 - Klik Anvend eller OK på Internetindstillinger for at gemme ændringer
8 - Genstart Internet Explorer

FF
1 - Åbn Firefox
2 - Gå til indstillinger via Firefox > Indstillinger
3 - Klik på fanen Overordnet
4 - I feltet Startside sletter du qvo6 link'et og skriver det link du vil bruge, klik OK
5 - Åbn så tilføjelser, Firefox > Tilføjelser klik på Udvidelser
6 - Klik på Fjern knappen til højre for qvo6, luk fanen Tilføjelser
7 - Vælg Håndter søgetjenester... i søgefeltet oppe til højre(lille pil ned)
8 - Marker qvo6, klik så på Fjern og derefter på OK
9 - Genstart Firefox

Fjern Link i Genveje
1 - Find alle de genveje du har, til de browsere du bruger (IE, Firefox, Chrome), bl.a. i Alle programmer og på Skrivebordet
2 - Højre-klik på genvej og vælg Egenskaber
3 - Slet http://www.qvo6.com i feltet Destination: på fanen Genvej.
Så skulle der stå noget alá dette i feltet Destination:
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe (det er KUN et eksempel på Internet Explorer)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-08-13 16:42

Citat
E
1 - Åbn Internet Explorer
2 - Gå til Funktioner > Internetindstillinger
3 - Klik på Generelt fanen
4 - I feltet Startside sletter du qvo6 link'et og skriver det link du vil bruge
5 - Klik på Indstillinger i afsnittet Søg, så åbner Administrer tilføjelsesprogrammer
6 - Fjern qvo6, luk så Administrer tilføjelsesprogrammer
7 - Klik Anvend eller OK på Internetindstillinger for at gemme ændringer
8 - Genstart Internet Explorer

Nytter ikke noget, den har ´gemt´sig i selve IE genvejen, hvordan det ser ud i andre browsere ved jeg ikke.
Havde den selv for et par dage siden og der kunne jeg nøjes med at slette selve genvejen og ligge en ny op på skrivebordet - fra C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-08-13 16:47

Citat
nu har det sgu også inficeret IE

Prøv lige at åben et af dine billeder - det kunne være du virkelig er blevet forpestet.
Har selv lige haft besøg af denne. Og så er alt ellers bare ødelagt på sin pc.
http://www.bleepingcomputer.com/forums/t/501540/ransomcrypt-dirtydecryptexe-uses-efs/page-5#entry3122467

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-08-13 16:51

Citat
Nytter ikke noget, den har ´gemt´sig i selve IE genvejen,

Hvis man så læser videre så står der

Fjern Link i Genveje
1 - Find alle de genveje du har, til de browsere du bruger (IE, Firefox, Chrome), bl.a. i Alle programmer og på Skrivebordet
2 - Højre-klik på genvej og vælg Egenskaber
3 - Slet http://www.qvo6.com i feltet Destination: på fanen Genvej.
Så skulle der stå noget alá dette i feltet Destination:
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe (det er KUN et eksempel på Internet Explorer)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-08-13 17:52

Skrev jeg selv - men derfor burde man jo nærlæse alle indlæg

Citat
Dato : 27-08-13 13:27
--------------------------------------------------------------------------------
Eller bare slet ikonet/genvejen og find IE i C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe og lav en ny genvej.

Der ligger ikke noget i `tilføjelsesprogrammer eller andre steder´ ikke den jeg havde fået ind - men kun i selve genvejen.

Accepteret svar
Fra : Miksi76

Modtaget 40 point
Dato : 27-08-13 20:19

Jeg mener jeg brugte adwcleaner, men kan ikke huske hvordan. Men den kom væk.

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 02-09-13 11:42

Indtil videre har det eneste virksomme været at slette og geninstallere Firefox - vil nu prøve det samme med IE 10. Men Explorer findes ikke under 'Fjern programmer'. Hvordan fjernes det?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-09-13 17:29

Tast Win-logo+X så åbner der en menu, vælg Programmer og funktioner
i vinduet der åbner klikker du på Slå windows-funktioner til eller fra,
find IE10 og fjern markering ud for det og klik OK
så skulle det "forsvinde"!

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 03-09-13 12:35

Det er jo netop det, som ikke virker. Programmet findes ikke under Fjern programmer :(

Har kigget hele listen igennem, sågar under IE, Internet og Microsoft!!!! Det er formentlig installeret som e n del af Office Student-pakken.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-09-13 17:40

Prøv lige at læse det en gang til og se hvad der står!

i vinduet der åbner klikker du på Slå windows-funktioner til eller fra

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 05-09-13 20:36

Det virker IKKE, da Win 8 ikke kan afinstallere IE 10. Desværre. Genvejen kan godt fjernes fra apps, ellers ikke. Læs på div. udenlandske fora ang. dette, Klaudi!

ADW Cleaner virkede 100 % til gengæld!

Godkendelse af svar
Fra : sfl17

Dato : 05-09-13 20:37

Tak for svaret Miksi76.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-09-13 21:21

Selv tak!