/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
hjælp - klægeangreb
Fra : denevigeuheldige
Vist : 745 gange
100 point
Dato : 20-07-13 12:03

Findes der et effektiv middel man kan smøre sig ind i når man bliver angribet konstant af disse her bæster: http://dansknatur.wordpress.com/2010/07/22/dansk-natur-lige-nu-klamme-klaeger/

Det er lige nu helt umulig at foretage sig noget i haven?
Måske kunne eddike hjælpe?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-07-13 14:07

Du man ikke i Danmark købe et effektivt afskrækkelsesmiddel til insekter.
Men tag til Sverige og køm en "Mygga" flaske . Den er med rulle så man nemt fordeler den . Mygga er fuldstændigt effektivt mod myg , hare der er kommet lidt på hist og her på kroppen.

Jeg vil tro at den også virker mod klæg, men er ikke 100% sikker.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-07-13 14:09

Tea Tree Oil, eddike, hvidløg, persille

på din side,
22. august 2012 kl. 09:56
Hej.
Jeg hr købt noget i brugsen som hedder Autan.
Vi har det til vores datter som er alergisk overfor stik fra myg, men bonus vi har fået med er at INGEN insekter kan lide smagen

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 50 point
Dato : 20-07-13 14:11

Du må ikke forveksle med bremser, der stikker, klæger, kun hunnerne, bider...

Tidligere behandlet her på kandu:
http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=83813

Der er vist ikke noget der hjælper, men tag gråt, mørkt tøj på eller bliv inde,
og efter bid, skyl med rigeligt koldt vand...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-07-13 14:16
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-07-13 14:42

Tag endelig ikke mørkt tøj på, men lyst. Hvis man har heste, er det pudsigt nok de sorte heste, der er mest angrebet.
Jeg ved hestefolket heromkring bruger http://www.lemvigsport.dk/Rideudstyr/Til-Hesten/Plejemidler/Rapide-summer-gel..html
både til sig selv og rytter. Jeg ved ikke om det hjælper!

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 18-08-13 10:51

Tak for svaret svendgiversen.