/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
antivirus
Fra : kivi
Vist : 680 gange
100 point
Dato : 14-07-13 10:49

stor diskusion som i kan hjælpe med at afgøre , det bedste gratis anti virus hvad hedder det og hvad for et er hurtigst til at scanne dem som jeg har prøvet er hele dagen om at scanne så diskusionen er meget forskellig så hjælp mig til at afgøre den

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-07-13 10:54

Microsoft Security Essentials

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-13 10:56

Det hedder såmænd AVAST FREE

Og hvorfor dog scanne i tide og utide

Du scanner når det er installeret FØRSTE GANG - derefter scanner den automatisk alle filer der kommer og går på din komputer, live (det tager højst et par sekunder).....

Der er jo INGEN grund til at scanne den samme fil 500 gange...

http://www.avast.com/en-dk/index

Husk nu at tage FREE-versionen

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-07-13 11:09

Ingen AntiVirus programmer giver en 100 % beskyttelse. Virussen skal være opdaget før en kur kan laves. Man må så bare håbe på man ikke selv er den første en ny virus angriber.
Microsoft's indbyggede firewall og Essential sonm kan downloades gratis,ermåske en god løsning for de fleste, som bevæger sig fornuftigt rundt på nettet, passer på, hvad man klikker på osv.. men der er ikke mange mulighedr for selv at 'skrue' på indstillingerne, selv om det er blevet bedre efterhånden. Jeg har selv i mange år brugt AVG free, som jeg egentlig har været godt tilfreds med. Den gamle version havde ingen firewall i pakken, men den nye AVG Internet Security 2013, har både firewall og antivirus "http://www.avg.com/eu-en/internet-security". Jeg bruger selv lige nu Free Zonealarm Antivirus and Firewall 2013. Principelt har jeg valgt en af disse, da jeg ikke ønsker en betalingsversion, af den grund at jeg ikke har brug for de ekstra funktioner man får med.
Iøvrigt har jeg godt styr på at tage jævnlige backup's, og laver en gang om måneden et total image af mit systemdrev, så skulle uheldet være ude, er det nemt at gendanne systemet, ca. 15- 30 minutter.
Alle mine dokumenter, fotos og andet bliver synkroniseret til mit Google drev, så jeg har en god sikkerhed omkring mine data. Det er mindst lige så vigtigt som et AntiVirus program, da du kan være sikker på at før eller siden bliver du ramt. Et ritig godt sted at søge hjælp, hvis du først er ramt er "http://www.spywarefri.dk/". de er kanon gode til at hjælpe med rensningefter et angreb. De har hjulpet mig med at reddet rigtig mangfe inficerede PC'r.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-07-13 11:25

Microsoft Security Essentials får dumpe karakter i test

Avast syn's jeg er bedst

Stortest: Her er den bedste antivirus til Windows 8
http://www.computerworld.dk/art/225794/stortest-her-er-den-bedste-antivirus-til-windows-8

AV-Test har bygget en meget overskuelig webside, hvor alle programmerne er rangeret i listeform.
http://www.av-test.org/en/tests/home-user/windows-8/janfeb-2013/

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 14-07-13 11:45

Jeg bruger til min pc med Win7 det danske betalingsprogram "Virusfighter", som, mener jeg at have konstateret, gør at pc´eren ved start (efter at have stået slukket natten over) skal have nogle minutter til at "komme igang" - men kan det have noget at gøre med, at jeg også har Malwarebytes installeret?
Men ellers synes Virusfighter at fungere efter hensigten.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-07-13 11:59

De fleste antivirusprogrammer kan indstilles til en hurtig scanning, dvs kun de steder hvor truslerne typisk lægger sig.

En total scanning tager længere tid, men så kan Du jo gå en tur med hunden imens istedet for at sidde og stresse totalt.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 14-07-13 12:00

Citat
stor diskusion som i kan hjælpe med at afgøre
nej det kan ikke afgøres, du kan acceptere det svar som du synes er bedst og det bliver sikkert fra en bruger som er god til at forklare men ikke nødvendigvis om det bedste antivirus program, Avast og AVG er populære og gode, også bedre end mange andre men den bedste antivirus er brugeren af computeren, antivirus programmerne kan kun hjælpe med at fange noget af det som brugeren lukker ind.
Påstande som: Jeg bruger det eller det program og det er det bedste fordi det aldrig har fundet noget skidt, det viser kun at det programmet ikke har fundet skidtet - ikke at computeren nødvendigvis er ren.
Det bedste antivirus program for dig er det program som du bedst kan lide at bruge, måske foretrækker du at programmet er på dansk, det begrænser straks udvalget blandt gratis programmer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-07-13 17:45

Jeg ved ikke hvilken der er bedst.............men mig og alle mine venner bruger den gratis Avast.
Avast har kun det lille problem, at man skal se godt efter for den vil meget gerne opgradere til en købe udgave.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-07-13 19:06
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-07-13 20:58

Citat
Derfor beskytter antivirus-programmet ikke
http://jyllands-posten.dk/digitalt/computer/ECE5705334/derfor-beskytter-antivirus-programmet-ikke/

Klart, de punkter der står i artiklen er rent kvajeri.

Og apropos kvajeri.........har Microsoft nogensinde indrømmet at den firewall de indbyggede fra og med Windows XP var noget lort idet den kun stoppede indgående trusler ?

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 15-07-13 08:06

Tak for svaret o.v.n..