/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ram
Fra : johnl
Vist : 674 gange
100 point
Dato : 11-07-13 17:28

Har lige været inde og købe to 2gb ram da jeg kører med 2 1gb for at få noget højre hastighed men nu vil den ikke starte den står bare og hyler når den skal sætte i gang havde de gammel med ind i butikken så regner da med det er de samme jeg har fået bare 1gb større per block er der mon en der kan fortælle hvor problemet ligge ..
mvh john

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 11-07-13 17:32

prøv at tage en blok ud og se hvad den siger til det evt sætte en af de gamle i sammen med en de nye

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 11-07-13 18:40

Du kan prøve at installere dette lille program som kan fortælle dig hvad din computer indeholder

http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-07-13 19:06

Er du sikker på at din maskine understøtter 4GB?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-07-13 19:07

Hvilken PC har du? Model/type?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-07-13 19:23

Prøv først at sætte den ene i, og tryk godt ned så låsene smækker selv ind.
VH Palle

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 11-07-13 19:43

Har prøvet at sætte dem i på den måde og sammen men den hyler lige så snart den skal starte og lige så snartbde gammel er monteret så starter den op igen Mvh John

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 11-07-13 19:47

Det tyder på en defekt RAM blok.

Har du mulighed for at sætte den nye blok i en anden computer - og få det bekræftiget der ?

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 11-07-13 19:57

Nej desværre

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-07-13 21:09

Citat
Hvilken PC har du? Model/type?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-07-13 21:20

Programmet SIW kan fortælle dig om din pc kan klare de nye ram.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-07-13 21:49

Citat
Indsæt dit er der mon en der kan fortælle hvor problemet ligger

Hvor er der dog en masse håbløse forslag i denne tråd. Din pc hyler fordi du ikke forstår den.

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 11-07-13 22:45

Der er godt nok ikke noget der lykkes

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 11-07-13 22:54

Brassovitski - Ja det er ikke meget brugbar information som kommer i tråden!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-07-13 23:38

Næ IBM760 denne tråd er nærmest spild af serverplads.
Til JohnI hvis du oplyser pc fabrikat og type. Og det samme for rammene er det måske lettere at komme med nogle seriøse bud på hjælp. Det ser ud til det er med god grund du kun har en stjerne.? Jeg tror at enten understøtter bundkortet kun 2GB, eller også er rammene ikke kompatible med bundkortet.

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 12-07-13 10:03

Bundkort hedder FC ga -m61sme-s2 og når jeg skriver det kommer det frem at den skulle kunne køre vis jeg forstår det rigtig de ram som jeg købte hedder det samme som dem jeg køre med bare de er 2 gb stykket navnet er Corsair håber det hjælper mvh John

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 100 point
Dato : 12-07-13 10:53

På Gigabyt's hjemmeside fandt jeg disse oplysninger omkring RAM, kortet på siden er et GA-M61SME-S2L, altså med et L til sidst i typen, jeg er ikke sikker på det betyder ret meget:
1. 2 x DDRII DIMM slots up to 8GB
2. Supports dual channel DDRII 800 / 667 / 533 / 400 DIMM
3. Supports 1.8V DDRII DIMM
Link til siden: http://www.gigabyte.dk/products/page/mb/ga-m61sme-s2l_20
Så størrelsen burde ikke være etproblem, da kortet understøtter op til 8GB.

Link til bundkort manual. Læs specielt afsnittet om Dual channel Memory Configuration, Rammene skal selvfølgelig virke først.

Disse RAM er kompatible med bundkortet, så dem du har købt skal have samme spec.: http://www.crucial.com/store/mpartspecs.aspx?mtbpoid=39E90A5AA5CA7304

Part Number: CT2KIT25664AA1067
Module Size: 4GB kit (2GBx2)
Package: 240-pin DIMM
Feature: DDR2 PC2-8500
Specs: DDR2 PC2-8500 • CL=7 • Unbuffered • NON-ECC • DDR2-1066 • 1.8V • 256Meg x 64 •

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-07-13 10:57

Hvis du oplyser den præcise betegnelse på Rammene, kan det jo tjekkes om de er af samme type. Ellers gå ned i butikken og få dem tjekket/byttet.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-07-13 11:03

Bundkortets Beep koder:

1 short. System boots successfully
2 short: CMOS setting error
1 long, 1 short: Memory or motherboard error
1 long, 2 short: Monitor or graphics error
1 long, 3 short: Keyboard error
1 long, 9 short: BIOS ROM error
Continuous long beeps: Graphics card not insert properly
Continuous short beeps: Power error

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-07-13 19:25

UPS
Linket til manualen var vist gået tabt. Her er det:
http://download.gigabyte.eu/FileList/Manual/motherboard_manual_ga-m61sme-s2l_2.0_e.pdf

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-07-13 19:31

Hvordan går det så me dprojektet? Bundkort brædt af eller??

Godkendelse af svar
Fra : johnl

Dato : 28-09-13 11:14

Tak for svaret Brassovitski.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-09-13 14:36

Ok fik du løst problemet? Og hvad var løsningen?